Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Inne] Czujnik cisnienia gazu do AG SGI - prosta diagnoza

laguna28 16 Kwi 2013 22:34 8832 8
  • #1 16 Kwi 2013 22:34
    laguna28
    Poziom 2  

    By zdiagnozować czujnik wystarczy wpiąć się zwykłym miernikiem w środkowy kabel, odpalić auto na LPG. Wolne obroty czyli ciśnienie 0,85 bar = 1,6v
    Jeśli czujnik mamy padnięty (tak jak w moim przypadku) napięcie środkowego pinu wskazywało 5v przy takim napięciu silnik będzie zazwyczaj pracował lecz będzie kulał, jeśli czujnik padnie w drugą stronę a napięcie będzie w okolicy 0v silnik zgaśnie lub zacznie falować i przełączy sie na PB. Ja dziś w swojej omedze 2,5 v6 wywaliłem czujnik a do kostki podałem 2,5v i auto dostało kopa. Jest to tymczasowe, zanim nie kupie gdzieś okazyjnie czujnika, auto pali normalnie a nawet równiej silnik pracuje niż na walniętym czujniku. Więc jeśli nie jesteś pewny czy masz uszkodzony czujnik sprawdź go woltomierzem. 1-3 pin 5v miedzy 2 pinem a masą ma być na wolnych okolo 1,6v czyli wychodzi 1 bar = 1,9v co łatwo piliczyć i na sprawnym czujniku pozwala ustawić parownik bez interfejsu. SGI to prosta instalacja, jestem jej użytkownikiem od paru dni. Powodzenia

    1 8
  • #2 05 Cze 2013 10:17
    grakam
    Poziom 9  

    A może przypadkiem kolega mierzył napięcie wyjściowe na wykręconym czujniku? Czujnik z mojej instalacji przy ciśnieniu atmosferycznym ma na wyjściu napięcie 0,5V. Wydaje mi się, że powinien wskazywać więcej ale wole się upewnić. MPX4250AP na biurku "pokazuje" 1,8V.

    0
  • #3 06 Cze 2013 15:30
    laguna28
    Poziom 2  

    Jeśli pamięć mnie nie myli to mam ustawione w tej chwili na stałe 2,3v i ciśnienie około 0,8 do 1 Bar. Przejechałem juz ponad 20tyś. i po za falującymi delikatnie wolnymi obrotami na zimnym silniku nie czuje różnicy. silnik 2,5 v6 omega - spalanie w normie.
    Dodatkowo mam peerek 22k szeregowo na czujniku temperatury, pozwala to na ręczne ustawienie progu przełączenia względem temperatury od 20 do 50 *C (tak jest w moim przypadku)
    Co do pytania: nigdy nie miałem sprawnego czujnika wiec nie znam odpowiedzi, ale gdzieś na necie widziałem w formie PDF dokumentacje i tam są podane wszystkie parametry przy danym ciśnieniu....
    Mam DIAGNOSTIC MANUAL SGI TYPE 1.... jak co to pisz na priv

    Jak ktoś ma zbędny i sprawny czujnik SGI-1 w dobrej cenie to chętnie odkupie

    0
  • #4 07 Cze 2013 08:56
    grakam
    Poziom 9  

    Ja mam instalację SGI 2 ale reduktor zdaje się, że taki jak w SGI 1. Samochód to VW Passat 1,6 (8-zaworowy) słyszałem, że ten rodzaj silników dobrze się zagazowuje co wypada mi tylko potwierdzić. Przebieg na gazie to 340 tysi. . Silnika nie dotykałem. Pierwszą naprawę czyli 4 wtryski i reduktor zrobiłem po ok. 240 tysiącach. Do teraz "dołożyłem" jeszcze 100tysi ale tym razem przed wymianą wtrysków i reduktora postanowiłem trochę pokombinować. Na początek zregenerowałem (za pomocą oryginalnego zestawu naprawczego) reduktor i w zasadzie znacznie się poprawiło ale nie jest do końca dobrze. Przed regeneracją były spore kłopoty z gazem. Trzeba było sporo przejechać i porządnie rozgrzać silnik aby jako tako dało się jechać. Miałem wrażenie jakby reduktor nie dawał gazu. Teraz całość pracuje dużo lepiej ale niestabilnie i stąd moją uwagę zwrócił czujnik ciśnienia. Efekty są takie, że przy rozgrzewaniu przełączanie na gaz odbywa się normalnie tylko na początku silnik potrafi zgasnąć najczęściej przy hamowaniu na luzie. Zanim samochód się zatrzyma jest szarpanie na jałowych obrotach po zatrzymaniu o ile silnik nie zgaśnie obroty jałowe się stabilizują z drobnymi wahnięciami (wtryski mają 100tysi).
    Zaopatrzyłem się już w manometr z potrzebnymi rurkami i zakupiłem czujnik ciśnienia MPX4250AP i tu pojawiają się wątpliwości. Po podłączeniu zasilania nowy czujnik na biurku pokazuje 1,8V co wg danych katalogowych odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu natomiast po wyciągnięciu czujnika (SAGEM na bazie MPX4250A) z reduktora i podłączeniu na biurku pokazuje on napięcie 0,5 V a w instalacji na reduktorze niemniejsze niż 2,6V.

    2
  • #6 10 Lip 2014 21:31
    pawlak42
    Poziom 10  

    Witam,
    Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o gaz ale wiem co to miernik i napięcie:-)
    Mam tylko pytanko... czy czujnik ciśnienia to ten przy filtrze??(Pierwsze i ostatnie zdjęcie) chciałem sprawdzić napięcie a przy parowniku nic nie widzę
    Dlaczego chcę to sprawdzić? Ponieważ wydaje mi się że auto równocześnie spala też paliwo podczas jazdy na gazie. czy to dobry trop??


    [Inne] Czujnik cisnienia gazu do AG SGI - prosta diagnoza [Inne] Czujnik cisnienia gazu do AG SGI - prosta diagnoza [Inne] Czujnik cisnienia gazu do AG SGI - prosta diagnoza [Inne] Czujnik cisnienia gazu do AG SGI - prosta diagnoza .. [Inne] Czujnik cisnienia gazu do AG SGI - prosta diagnoza

    0
  • #7 11 Lip 2014 00:14
    ronetto
    Poziom 10  

    tak to jest czujnik ciśnienia, masz instalacje sgi 2 chyba bo sgi 1 miało ten czujnik na parowniku firmy sagem a Ty masz bosha ale nie jestem pewien. Aby sprawdzić czy pobiera paliwo z gazem to odepnij wtyczkę zasilania pompy paliwa pod siedzeniem z tyłu i sprawdz czy zmienia się praca silnika.

    0
  • #8 29 Lip 2015 11:01
    piyotoru
    Poziom 1  

    Witam
    Czytając forum postanowiłem sprawdzić swój czujnik, który jest przy reduktorze 600.001 (czujnik sagem). Okazało się, że na środkowym kablu od czujnika jest napięcie 5,12V bez przerwy takie samo! 3 pin również ma takie samo napięcie i pierwszy pin był bez napięcia.

    Odłączyłem wtyczkę od sensora ciśnienia gazu i nic się nie zmieniło w pracy silnika!
    Po odłączeniu wtyczki i sprawdzeniu napięć w samej wtyczce te same napięcia występują czyli - 0V, 5.12V, 5.12V

    Proszę o opinię czy jest to właściwe?

    0
  • #9 05 Sie 2015 23:20
    laguna28
    Poziom 2  

    Witam
    Tak jak napisalem16 Kwi 2013 22:34
    Masz kolego walniety czujnik jesli masz na obu pinach 5.12v podczas pracy silnika...
    napiecie na wyjsciu z czujnika musi byc zmienne i uzaleznione jest od aktualnego podcisnienia...
    Ps. Moze ktos wczesniej dopasowal cisnienie gazu na reduktorze i da sie na tym jezdzic....
    Pozdrawiam

    2