Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h

mateo2621 17 Apr 2013 09:49 4548 14
  • #1
    mateo2621
    Level 8  
    Witam, mam pewien problem z samochodem - trzęsie lekko kierownicą od 90 km/h. Problem polega na tym, że odkręciłem prawe koło i jest tam wyciek jakiegoś oleju. Cała tarcza się buja wraz z kołem. Jak ruszam gwałtownie, to prawa strona bardziej szarpie. Proszę o pomoc, co mam zrobić, dodam, że przegląd mam za parę dni, a nie chcę ładować się w koszty w serwisie.


    Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h
  • #2
    przem27
    Level 30  
    Nie wiem co znaczy że tarcza się buja wraz z kołem, od wyważenia kół trzeba by zacząć.
    Wyciek to wygląda na uszkodzenie przewodu hamulcowego NATYCHMIAST do wymiany!!
    pozdr
  • #3
    mateo2621
    Level 8  
    przem27 wrote:
    Nie wiem co znaczy że tarcza się buja wraz z kołem, od wyważenia kół trzeba by zacząć.
    Wyciek to wygląda na uszkodzenie przewodu hamulcowego NATYCHMIAST do wymiany!!
    pozdr

    Ale płynu hamulcowe mi nie ubyło.
  • #4
    cirrostrato
    Level 38  
    Zmyj to dokładnie, przejedź kawałek i zobacz skąd leci, sprawdź sworzeń, sprawdź luzy na łożysku, działaj i nie teoretyzuj...
  • #5
    mateo2621
    Level 8  
    Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą .
  • #6
    przem27
    Level 30  
    mateo2621 wrote:
    Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą .


    No to luzy w zawieszeniu, sworzeń, tuleje wahacza, łożysko etc. jak bierzesz w 2 ręce i bujasz to zobacz gdzie jest luz i już, co do wycieku to druga opcja uszkodzona osłona przegubu i rozrzuca smar ale wydaje mi się że przewód, sprawdzić trzeba
  • #7
    mateo2621
    Level 8  
    Przewód jest cały. To wszystko wygląda jak smar po wyczyszczeniu. Zaraz zamieszcze filmik jak to sie wszystko buja
  • #8
    autoas
    Level 42  
    mateo2621 wrote:
    a nie chcę ładować się w koszty w serwisie

    Ale będziesz musiał, to tylko samochód/maszyna zawsze się zepsuje....
  • #10
    mstasiek
    Level 13  
    Witam.To wygląda na luz na piaście,o ile łożysko nie jest uszkodzone to wystarczy spróbować dokręcić nakrętkę piasty.Smar zapewne jak kolega wyżej zauważył wyrzuca z pod osłony przegubu.
  • #11
    cirrostrato
    Level 38  
    Podjedź do mechanika bo twoje pytania zadziwiają, wczoraj wymieniałem sworzeń dolny i łożysko w Maździe, półtorej godziny roboty plus 140zł, o radę co i jak zrobić nie pytałem. Nie potrafisz, daj zarobić innym. Swoją drogą z takimi luzami jeździsz i naprawdę nic nie słyszysz(?), a jakby koło odpadło przy setce na liczniku, przy takich luzach dokręcenie nakrętki piasty wątpliwe, tam już raczej nie ma łożyska a może jest otwór w gumowej osłonie przegubu.
  • #12
    mateo2621
    Level 8  
    właśnie nic nie słychać,żadnych stuków.
  • #13
    przem27
    Level 30  
    Załóż koło i wtedy sprawdź luzy...
  • #14
    mateo2621
    Level 8  
    Samochód w serwisie do wymiany osłona przegubu, łożysko i piasta. Koszt;
    Robocizna 80 zł
    osłona 30 zl
    łozysko 45zl
    piasta 65 zł

    Zobaczymy jak odbiore auto. Renault Megane Scenic I 1997 1.6 90 km
  • Helpful post
    #15
    trans-serwis
    Level 39  
    mateo2621 wrote:
    łozysko 45zl
    Co to za łożysko? Przecież tam jest dwurzędowe kulkowe skośne. Cos tanie.