Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h

17 Apr 2013 09:49 4128 14
  • Level 7  
    Witam, mam pewien problem z samochodem - trzęsie lekko kierownicą od 90 km/h. Problem polega na tym, że odkręciłem prawe koło i jest tam wyciek jakiegoś oleju. Cała tarcza się buja wraz z kołem. Jak ruszam gwałtownie, to prawa strona bardziej szarpie. Proszę o pomoc, co mam zrobić, dodam, że przegląd mam za parę dni, a nie chcę ładować się w koszty w serwisie.


    Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h Tarcza kręci się z kołem, wyciek oleju i trzęsie kierownicą od 90km/h
  • Level 30  
    Nie wiem co znaczy że tarcza się buja wraz z kołem, od wyważenia kół trzeba by zacząć.
    Wyciek to wygląda na uszkodzenie przewodu hamulcowego NATYCHMIAST do wymiany!!
    pozdr
  • Level 7  
    przem27 wrote:
    Nie wiem co znaczy że tarcza się buja wraz z kołem, od wyważenia kół trzeba by zacząć.
    Wyciek to wygląda na uszkodzenie przewodu hamulcowego NATYCHMIAST do wymiany!!
    pozdr

    Ale płynu hamulcowe mi nie ubyło.
  • Level 37  
    Zmyj to dokładnie, przejedź kawałek i zobacz skąd leci, sprawdź sworzeń, sprawdź luzy na łożysku, działaj i nie teoretyzuj...
  • Level 7  
    Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą .
  • Level 30  
    mateo2621 wrote:
    Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą .


    No to luzy w zawieszeniu, sworzeń, tuleje wahacza, łożysko etc. jak bierzesz w 2 ręce i bujasz to zobacz gdzie jest luz i już, co do wycieku to druga opcja uszkodzona osłona przegubu i rozrzuca smar ale wydaje mi się że przewód, sprawdzić trzeba
  • Level 7  
    Przewód jest cały. To wszystko wygląda jak smar po wyczyszczeniu. Zaraz zamieszcze filmik jak to sie wszystko buja
  • Level 42  
    mateo2621 wrote:
    a nie chcę ładować się w koszty w serwisie

    Ale będziesz musiał, to tylko samochód/maszyna zawsze się zepsuje....
  • Level 13  
    Witam.To wygląda na luz na piaście,o ile łożysko nie jest uszkodzone to wystarczy spróbować dokręcić nakrętkę piasty.Smar zapewne jak kolega wyżej zauważył wyrzuca z pod osłony przegubu.
  • Level 37  
    Podjedź do mechanika bo twoje pytania zadziwiają, wczoraj wymieniałem sworzeń dolny i łożysko w Maździe, półtorej godziny roboty plus 140zł, o radę co i jak zrobić nie pytałem. Nie potrafisz, daj zarobić innym. Swoją drogą z takimi luzami jeździsz i naprawdę nic nie słyszysz(?), a jakby koło odpadło przy setce na liczniku, przy takich luzach dokręcenie nakrętki piasty wątpliwe, tam już raczej nie ma łożyska a może jest otwór w gumowej osłonie przegubu.
  • Level 7  
    właśnie nic nie słychać,żadnych stuków.
  • Level 30  
    Załóż koło i wtedy sprawdź luzy...
  • Level 7  
    Samochód w serwisie do wymiany osłona przegubu, łożysko i piasta. Koszt;
    Robocizna 80 zł
    osłona 30 zl
    łozysko 45zl
    piasta 65 zł

    Zobaczymy jak odbiore auto. Renault Megane Scenic I 1997 1.6 90 km
  • Helpful post
    Level 39  
    mateo2621 wrote:
    łozysko 45zl
    Co to za łożysko? Przecież tam jest dwurzędowe kulkowe skośne. Cos tanie.