Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co zrobić z alternatorem który mało ładuje?

gumiś_rzesz 24 Lut 2005 16:27 2692 18
  • #1 24 Lut 2005 16:27
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    A wiec mam Paska z 91 roku 2.0 16V silnik 9A i mam taki problem że co 2 3 tygodnie przychodze rano a basek nie zapali i tak przez cały czas się powtarza.
    Pobór prądu na stacyjce to 4 A baz stacyjki 0.5 (radio ale tylko panel) napiećie troche małe bo 13.70V. I teraz co mam zrobić aby więcej ładował wiem że do wymiany jest regulator iszczotki czy coś jeszcze trzeba wymienić bo to auto jest bardzo nie idane ale zawsze dojade do końca.
    POZDRAWIAM

  • #2 24 Lut 2005 16:43
    robi1979
    Poziom 10  

    13.7 to minimum.Sprawdzałeś akumulator?
    Jesli regulator napiecia padl to wogóle niebyłoby ładowania

  • #3 24 Lut 2005 16:48
    kedzior
    Poziom 14  

    Jeżeli samochód jeździ po krótkich trasach, to w zimę, przy parkowaniu "pod chmurką" akumulatro ma prawo być niedoładowany, trzeba po prostu go doładowywać prostownikiem, wiem bo mam tak samo. Ale jeśli tak nie jest, a w szczególności jeżeli to dzieje się w lato i przy przejeżdżaniu codziennie trasek np. 20 - 30 km to znaczy. że albo tak jak mówisz siada regulator lub szczotki, ale wtedy powinieneś widzieć to na kontrolce ładowania, bo będzie się świecić, lekko żarzyć, lub w najlepszym przypadku zapalać na wolnych obrotach. Zwróć też uwagę na stan akumulatora, może należy uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną a może czas juz na wymianę. Zasada jest prosta, jak akumulator nie trzyma 14,4 V to kicha, jak w czasie ładowania prostownikiem szybko się naładowuje, czyli zaczyna ładować dużym prądem i szybko ten prąd spada to też świadczy o dużym zużyciu akumulatora.

  • #4 24 Lut 2005 16:52
    robi1979
    Poziom 10  

    jesli jest to akumulator ZAP i inne taniochy to zadne uzupelnienie nie pomoże

  • #5 24 Lut 2005 16:56
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Aku podmieniłem ojcu miał go jakieś dwa miesiące i było OK a ojciec na moim też nie ma problemów z odpaleniem auto jeździ codziennie po 25 km w jedną strone i stoi w ciepłym garażu ( zakład blacharski i naprawde ciepło ) kontrolka od ładowanie nie świeci i nie daje o sobie znać a szczotki są bardzo cienkie i moim zdanie wina leży właśnie tutaj regulator i szczotki a regulator i szczotki od diesla będą altek troche inny ale podobny

  • #6 24 Lut 2005 18:09
    Skolmi
    Poziom 15  

    Napięcie napięciem, ale moim zdaniem te 0,5A poboru to za dużo.

    Mi zegar, pamięć radia, trzy centralki, EEC ciągną 0,05A

  • #7 24 Lut 2005 19:21
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    WITAM
    No to mpowiedzcie co ja mam w nim zrobić żeby mi zawsze zakręcił tym rozrusznikiem i żeby zawsze doładowywał ten akumulator a jest on 50 Ah a ile ładuje ten altek w silniku 9A albo gdzie jest na nim jakiś numer żebym mógł wiedzieć co to za alternator bo tabliczka ( naklejka) jest nieczytelna
    POZDRAWIAM

  • #8 24 Lut 2005 19:33
    sigi
    Spec od samochodów

    Musisz usunąć pobór prądu O,5A to stanowczo za dużo. Tylko tu masz usterkę.

    Pozdrawiam.

  • #9 24 Lut 2005 20:10
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    OKi byłem na hali odłączyłem radio i mam 0A poboru tylko na początku jak zetkne kleme to jest ok 5A ale zaraz znika do 0. Mam jeszcze pytanie co ciągnie ok 0.5A po zamknięciu drzwi jest to pobór chwilowy przez ok 5 sek a światełka w środku są wyłączone.

  • #10 01 Mar 2005 15:34
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Problem powrócił po wyłączeniu stacyjki 0A a dzisiaj znów nie zakręcił przosze o pomoc

  • #11 01 Mar 2005 19:34
    gzresiek
    Poziom 19  

    Przez pięć sek może ładują się jakieś elektrolity w elektronice? A sprawdzałeś rozrusznik i koło zamachowe? Tam czasem pojawiają się problemy, może słaby styk na przewodzie głównym do rozrusznika?

  • #12 01 Mar 2005 20:56
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Kable sprawdzone z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika do aku masa tak samo OK. A co ma koło zamachowe do ładowania ja tam związku nie widze???

  • #13 02 Mar 2005 01:21
    junek
    Poziom 16  

    gumiś_rzesz napisał:
    Kable sprawdzone z alternatora do rozrusznika i z rozrusznika do aku masa tak samo OK. A co ma koło zamachowe do ładowania ja tam związku nie widze???

    Może kolega miał na mysli brak lub słabe zazębianie rozrusznika? i własnie przyjrzał bym się temu elementowi (rozrusznik) ... może z powodu zbyt dużego zużycia kręci przy znacznie większym prądzie, którego rano, zimą poprostu brak... zużyte elementy "ruchome" ... Nawet najlepsze ładowanie i najniższy pobór przy aucie na postoju przy uszkodzonym rozruszniku nic nie pomoże w mroźny poranek...

  • #14 02 Mar 2005 17:47
    gzresiek
    Poziom 19  

    Nio, nie muszą być zużyte, nawet wtstarczy, że zęby się obłocą itp. Mogły zużyć się tuleje w rozruszniku, co powodowało by ukośne ustawienie zębów.

  • #15 12 Mar 2005 12:15
    RSP
    Poziom 27  

    Przede wszystkim to alternator musi „dawać” 14,2V , żeby przy 13,7V doładować akumulator to silnik musiałby pracować kilka godzin!. A to 0,5A pobierane z akumulatora to stanowczo za dużo , ( 10h *0,5A =5Ah pobyt w pracy np. ).

  • #16 12 Mar 2005 13:31
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    0.5 A pobiera przez pierwsze 5 sekunda a później 0A wymieniłem regulator i teraz ładuje 14,18~14,25 więc myśle żę to powinno wystarczyć jak znów zdechnie i nie zakręci to dam znać.
    POZDRAWIAM
    gumiś_rzesz

  • #17 12 Mar 2005 14:27
    leszok
    Poziom 10  

    A jak sprawdzic, czy alternator działa ok? Rozumiem, ze zmierzenie napiecia na klemach przy pracy nie do konca bedzie miarodajne.

  • #18 12 Mar 2005 15:33
    gzresiek
    Poziom 19  

    (arrow) leszok. Pamiętam, że czytałem w jakimś poradniku, że trzeba podpiąć się pod przewód prowadzący z alternatora do żaróweczki w tablicy rozdzielczej i tam były podane jakieś granice napięcia ale nie pamiętam ich. Rzekomo ma to służyć do wykrycia, że ewentualnie regulator jest niesprawny. Z drugiej strony żaróweczka podłączona jest do plusa akumulatora i jeżeli jest wszystko ok. to napięcie na wspomnianym przewodzie przyjmuje wartość podobną jak na akumulatorze i żaróweczka nie świeci. Z tego wynika, że chcąc sprawdzić alternator dobrym pomysłem byłoby przyjrzeć się kontrolce ładowania na desce czy nie pomruguje jakimś słabym światełkiem, chyba że jest jakaś diodka bo wtedy tak nie sprawdzisz.

  • #19 14 Lis 2005 22:50
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    Niestety wymiana regulatora nie pomogła i nadal czas do czasu trzeba go doladować ale już się przyzwyczaiłem. Napisze tylko że alternator sprawny połączenia elektryczne też PRAWDOPODOBNIE winny jest wieszający się centralny zamek.
    POZDRAWIAM

    Myśle że można zakończyć temat

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo