Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford fiesta 1.3, 2004r - Błąd czujnika położenia wału...

17 Apr 2013 14:16 13191 8
  • Level 23  
    Witam.
    W samochodzie jak w temacie w sterowniku silnika jest błąd P0335 - usterka w obwodzie czujnika położenia wału korbowego. Błąd da się skasować tylko do ponownego uruchomienia silnika. Dodatkowo nie działa obrotomierz. Po odpaleniu na moment ruszy i wskazówka opada. Zanim auto do mnie trafiło zostały wymienione oba czujniki - położenia wału i wałka rozrządu. Sygnały z obu czujników sprawdziłem oscyloskopem, synchronizacja góry z dołem jest ok. Sterownik widzi obroty, silnik pracuje ok. Instalacja od czujnika położenia wału sprawdzona i dla pewności zdublowana. Bez efektu. Rozebrałem sterownik, poprawiłem kilka podejrzanych lutów ale też nie pomogło. Sprawdziłem większość elementów w obwodzie wejściowym sygnału z czujnika w sterowniku i wszystko wydaje się być ok. Zostaje jakaś grubsza usterka sterownika ale pytam czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna? Dodam, że w zestawie wskaźników pojawia się błąd u2196 - odebrano nieprawidłowy sygnał o prędkości silnika. W parametrach transmisja po CAN z PCM ma wartość - poprawna. Miał ktoś podobny przypadek?

    Pozdrawiam...
  • Level 41  
    Czujnik nieorgniał może robić takie problemy, ale jak zwykle brak 100% pewności.
  • Level 22  
    Łańcuch rozciągnięty. Stary numer.
  • Level 23  
    decybel91 wrote:
    Czujnik nieorgniał może robić takie problemy, ale jak zwykle brak 100% pewności.

    Mam stary oryginalny czujnik, obydwa mają po około 400Ω. Na dwóch jest to samo.
    MartBan wrote:
    Łańcuch rozciągnięty. Stary numer.

    Sprawdzałem synchronizację oscyloskopem. Nie mam zapisanego oscylogramu (jak coś, mogę jutro zrobić) ale znaczniki z koła fonicznego wałka rozrządu i wału korbowego idealnie się pokrywają. Chyba, że mają być przesunięte?
  • Level 22  
    Bez jaj, jednorzędowy łańcuch w małolitrażówce jakimś mistrzem przebiegów nie będzie.
  • Level 23  
    Jutro rano wrzucę przebiegi z czujników, dziś nie zdążyłem. Nie bardzo mi tu pasuje usterka rozrządu, silnik ma 107tyś przebiegu, pracuje równo i cicho, nie ma spadku mocy, pali od strzała. Jeszcze jakieś pomysły?
  • Level 23  
    Dodam tyle: Podczas pierwszego pomiaru oscyloskopem wystąpił błąd. Sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu był nieprawidłowy. Oscyloskop miałem nieuziemiony i wdarł się "bubel". Drugi pomiar jest całkiem inny, ale wychodzi na to, że poprawny i że rozrząd też jest ok. Na wału rozrządu jest jeden ząb, przebiega przed czujnikiem 10 stopni po GMP. Rozrząd sprawdziłem fizycznie, pierwszy w GMP i znak na kole wałka idealnie na 12h. Do tego brak oznak wyciągniętego łańcucha! Wszystko zostało sprawdzone, wymieniam sterownik, Jak to będzie nie to pierdolca dostane...
  • Level 9  
    Witam.Kolego,napisz czy opanowałeś temat.Mam identyczny przypadek.Pzdr.
  • Level 23  
    Tak temat rozwiązany. Pie...lca nie dostałem ale powinienem. Piny w złączu sterownika, te od czujnika położenia wału, utleniły się, rozkalibrowały. Nie widać było tego gołym okiem, psikanie "sprayami" nie pomogło, wypinanie i wpinanie n-razy złącza też. Sterownik widział sygnał z czujnika ale nie widział poprawnie jego rezystancji i wywalał błąd przerwy w obwodzie. Ostatecznie wpiąłem się bezpośrednio do płyty sterownika i problem znikł...

    Zamykam...