Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T-25 - Smoli koło wyjścia przewodów paliwowych, I nie Pali czasem na jeden tłok.

17 Kwi 2013 19:54 4872 23
  • Poziom 15  
    Witam. Od 2 lat coraz bardziej smoli mi w widocznym miejscu. Ostatnio zesłabł i tak jak by nie palił czasem na jeden tłok . Co może być powodem 1 i 2 problemu ? Nie ma problemu z zapalaniem, ale T-25 - Smoli koło wyjścia przewodów paliwowych, I nie Pali czasem na jeden tłok. słaby jest.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    A olej jak często mieniasz w pompie?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Olej za bardzo nie ma nic wspólnego. Najprawdopodobniej wycieka z pod osi dźwigni gazu. Tam powinien byc jakiś uszczelniacz nie wiem dokładnie jaki. Jak nie łapie na 1 tłok to po pierwsze sprawdź ciśnienie wtrysku. Podczas odpalania wydobywa sie biały dym? Pewnie pompie kłania się regeneracja. :D
  • Poziom 15  
    Olej zmieniałem 6 lat temu bo się korka nie da odkręcić .... Masakra bałem sie ze coś urwę. Jak sprawdzić ciśnienie wtrysku ? Biały dym sie nie wydobywa .
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Znaczy ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, ale to na specjalnej pompie. Pewnie jedna sekcja nie wyrabia i stad ten problem odpalania. Pewnie łapie na 1 tłok po dłuższym postoju tak?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Trochę jednak ma, w pompie olej lubi być rozwadniany olejem napędowym, a jak się robi rzadszy olej to i byle słabszą uszczelką wydostaje się na zewnątrz, a tam ciepły nadmuch z cylindrów, część odparuje a sadza zostaje. To że czasem chodzi na jeden cylinder to jest przyczyna niewystarczającej ilości paliwa dostarczanej do pompy, przyczyn może być wiele, od małej ilości paliwa, zapchanych filtrów do nieszczelności w układzie paliwowym. A czy z byle powodu warto wieźć pompę do regeneracji to bym dyskutował. Na początku trzeba sprawdzić najprostsze przyczyny niedomagania, a jak to nie poskutkuje to trzeba poszukać fachowca który nie naciągnie nas na kasę;)
  • Poziom 15  
    Normalnie śmiga, pali od strzała. tylko ostatnio na wolnych obrotach czasami przygasał. A teraz jak zaczołem drapać coraz mniej siły miałem i wrażenie że nie pali na jeden tłok. A ten dymek to już dawno, No oleju nie wymieniałem mój błąd ale bardzo mało Używam władka więcj to chyba nie jakaś tragedia>?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zanjmoy ma sprzęt do sprawdzania wtrysku/ Więc zrobię to czy wtrysk nie leje bo ciemny spalin leci wcześniej był jaśniejszy
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    jendrek 74 napisał:
    Trochę jednak ma, w pompie olej lubi być rozwadniany olejem napędowym, a jak się robi rzadszy olej to i byle słabszą uszczelką wydostaje się na zewnątrz, a tam ciepły nadmuch z cylindrów, część odparuje a sadza zostaje. To że czasem chodzi na jeden cylinder to jest przyczyna niewystarczającej ilości paliwa dostarczanej do pompy, przyczyn może być wiele, od małej ilości paliwa, zapchanych filtrów do nieszczelności w układzie paliwowym. A czy z byle powodu warto wieźć pompę do regeneracji to bym dyskutował. Na początku trzeba sprawdzić najprostsze przyczyny niedomagania, a jak to nie poskutkuje to trzeba poszukać fachowca który nie naciągnie nas na kasę;)
    Tu mnie zaskoczyłeś. Skoro niewystarczająco dostaje się paliwo do pompy to by "zapowietrzał" się czyli wytwarzał podciśnienie. Jedynie co to paliwo może rozrzedzac olej. On nie odparuje bo pompa wtryskowa jest zamknięta (szczelna) i którędy ma uciec?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Olej w pompie należy mieniać co 10 mtg. Problem "okopcenia" masz wyjaśniany, teraz za wszelką cenę wymień olej i módl się że ustąpi "krztuszenie" się WŁADKA
  • Poziom 15  
    ja mam na nim 1200 moto godzin od nowości 10 mtg >????
  • Poziom 13  
    Jeśli zaczyna chodzić na jeden gar to właśnie się zapowietrza.
    Ale jeżeli ten olej z paliwem wydostanie się z pompy to co pierwsze odparuje? I co pozostanie na pompie?
  • Poziom 25  
    Zrozum że wcześniej nie wyciekało i nie odparowywało. Co do zapowietrzania się to chyba jakaś magia skoro później dobrze pracuje. Co może pompa pod wpływem zasysanie udrożnia wszystko? Ciekawa teoria :D
  • Poziom 15  
    .... Czyli teraz wymienić olej i dopero działać dalej
  • Poziom 25  
    Tak wymień go. Śróbę spróbuj wcześniej delikatnie podgrzac przed odkręceniem
  • Poziom 15  
    A z drugiej stronu leje mi się jescze z odpowietrznika od pompy podnośnika, jak to naprawić ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro będe pisał dalej jak wymienię olej, Dzięki Panowie. Jak nie puści korek wlewu oleju to jak kombinować ?
  • Poziom 13  
    Wymień i zobaczysz co będzie się działo. Ja w swoim WŁADKU nie muszę patrzeć na licznik aby wymienić olej w pompie, po 10 mtg zaczyna się pocić i już wiem że pora na nowy olej.
    Kolego jpna100 pompa wysokiego ciśnienia wytwarza podciśnienie i wystarczy mieć szczelny układ i odpalić silnik a sama będzie ssała, ale żeby jej nie męczyć i było łatwiej z rozruchem montowane są pompy zasilające.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dobry klucz nasadowy i musi puścić. Ostateczność klucz hydrauliczny.
  • Poziom 25  
    Sam sobie zaprzeczasz odpowiedziami. Sam układ się nie odpowietrzy. Tak jak pisałeś że mało paliwa dostaje to powinien lepiej chodzic na niskich obrotach niż na wysokich bo pompa wtryskowa nie wyrobi z zasysaniem i w wyniku czego ''zapowietrzy'' się.
  • Poziom 25  
    Najpierw piszesz o zanieczyszczonym układzie, przez co 1 sekcja nie wyrabia. Jest do dosc dziwna sprawa bo skoro jedna sekcja nie wyrabia pod wpływem małej ilości paliwa to druga też nie powinna wyrabiac. Paliwa nie podzielisz sobie w pompie tak jak możesz w strzykawce. Później piszesz że przy szczelnym układzie, bez pompy zasilającej ciągnik będzie pracował. Tak czy inaczej w jednym i drugim przypadku wychodzi na to ze nadal będzie za mało paliwa. Z tego powodu silnik nie osiągnie pełnej mocy i wysokich obrotów. Nie chce mi się tu kłócic. Także proszę się zastanowic troszkę. :D :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    A skoro dzieje sie tak po dłuższym postoju świadczy o tym że jedna sekcja tłocząca nie trzyma ciśnienia. I dopiero po pewnym czasie kręcenia znowu je podaje. Jestem ciekawy czy spotkałeś się z takim przypadkiem jak piszesz w praktyce.
  • Poziom 13  
    Po pierwsze chyba nie znasz pompy i silnika we WŁADKU bo tam przy małej ilości paliwa albo nie wejdzie w obroty albo będzie chodził tak jakby na jeden gar.
    Po drugie bez pompy zasilającej silnik będzie pracował normalnie, wystarczy aby miał "łatwy"dostęp do paliwa.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Miałem rożne przypadki z paliwem. Dwa dni odpowietrzania silnika z elektryczną pompką zasilającą, czy wdmuchiwanie paliwa zamiast pompki. Teraz już mnie nic nie zdziwi.
  • Poziom 25  
    Pamiętaj tylko że 2 sekcje nie ciągną jednocześnie paliwa, więc nie ma opcji że jedną sekcja będzie miała je a druga nie.
  • Poziom 13  
    A czas???

    Dodano po 3 [minuty]:

    To nie c-330 czy c-360 tu nie ma równych odstępów od wtrysku, tu jest 25 i 75 %. I gdzie tu równość we wtrysku?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    damianh6 napisał:
    Witam. Od 2 lat coraz bardziej smoli mi w widocznym miejscu.

    Na zdjęciu to ja widzę okopcenie z dziurawego wydechu (uszczelka między kolektorem a tłumnikiem).
    damianh6 napisał:

    Normalnie śmiga, pali od strzała. tylko ostatnio na wolnych obrotach czasami przygasał. A teraz jak zaczołem drapać coraz mniej siły miałem i wrażenie że nie pali na jeden tłok.

    Ustawiałeś zawory? Gdy są za ciasno , po rozgrzaniu mogą się niedomykać.

    jendrek 74 napisał:
    Olej w pompie należy mieniać co 10 mtg.

    Co za bzdury??? Olej w pompie wymienia się razem z wymianą oleju w silniku.
    Jak masz " dziurawą " pompę to i po kilku godzinach się z niej przelewa.

    jendrek 74 napisał:
    To nie c-330 czy c-360 tu nie ma równych odstępów od wtrysku, tu jest 25 i 75 %.

    Pewnie masz na myśli kolejność pracy tłoków.Tu jest 1,2,0,0 akurat identycznie jak w c- 330, a te procenty pewnie zażywałeś przed pisaniem.

    jpna100 napisał:
    Najpierw piszesz o zanieczyszczonym układzie, przez co 1 sekcja nie wyrabia. Jest do dosc dziwna sprawa bo skoro jedna sekcja nie wyrabia pod wpływem małej ilości paliwa to druga też nie powinna wyrabiac.

    Chciałbym zobaczyć tą drugą sekcję w typowej pompie w t25.

    .
  • Poziom 15  
    Po wymianie oleju wszystko jest ok, filtr paliwa się zapchał. Dzięki:)