Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zenoah Komatsu G621 AVS - brak cewki zapłonowej

daniels34 18 Kwi 2013 08:17 4455 8
  • #1 18 Kwi 2013 08:17
    daniels34
    Poziom 9  

    Witam.Mam pilarkę Zenoah Komatsu model G621 AVS.
    Sprowadzona z zachodu.Bez cewki zapłonowej.Czy ma ktoś taki model ? i może służyć informacją :
    -z jakich modeli pilarek innych firm podejdzie cewka(przeważnie modele mają swoje kopie pod innymi markami)
    -zdjęciem takiej pilarki z układem zapłonym
    -lub gdzie takie informacje mogę uzyskać

    pozdrawiam

    0 8
  • #2 18 Kwi 2013 09:10
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 19 Kwi 2013 08:12
    daniels34
    Poziom 9  

    Zamieszczam zdjęcia tego modelu.
    Mam z tej firmy jeszcze dwie piły ;gałęziówkę 310 i model 38 wyprodukowany pod marką tromeca(marka chyba tylko na Francję).
    Przykładowo model 310 produkowany jest nadal ale przez firmę OleoMac jako 932C.
    Są to modele profesjonalne.
    Odnośnie modelu 621 nie jest zbieżny z marketowymi pilarkami,gdyż mam Hardera taką pilarkę na części.Ogólnie układ pił marketowych jest zbliżony do tego japończyka lecz elementy nie pasują zupełnie...

    Zenoah Komatsu G621 AVS - brak cewki zapłonowej
    Zenoah Komatsu G621 AVS - brak cewki zapłonowej
    Zenoah Komatsu G621 AVS - brak cewki zapłonowej

    0
  • #5 19 Kwi 2013 21:12
    daniels34
    Poziom 9  

    Trafiłem na stronę firmy Zenoah;
    http://www.zenoah.co.jp
    jest ten model produkowany i jest dokumentacja do niego lecz rysunek cewki mało obrazujący.
    Jest również podany ich partner na Polskę;
    grass.pl.yellowpages.p
    Niestety cewki nie mają dokumentacji żadnej również a jednej części z Francji nie zamówią bo drogo.Muszą zebrać przynajmniej 100 zamówień ale to nie wiadomo kiedy będzie.
    Ale na stronce Zenoaha przeczytać można że jest partnerem grupy Husqvarna -może tam warto ruszyć po informację.
    Ten link który podałeś jest cenny gdyż również zauważyłem pewne podobieństwo cewek Talon,Partner,Enhell.
    Koresponduję ze sprzedawcą o dokładne wymiary tej cewki i zdjęcie w rzucie z góry.

    Najprawdopodobniej po niedużych zmianach podejdzie cewka ze Sthila 028 (przynajmniej mieści się w miejscu oryginalnej cewki jak również Sthil 028 jest podobnej mocy co G621).Oryginalnie w Sthilu jest odwrotnie zamocowana; Zenoah Komatsu G621 AVS - brak cewki zapłonowej
    Jak myślisz ma to jakieś znaczenie(sposób mocowania i moc urządzenia)?

    0
  • #6 19 Kwi 2013 21:30
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 20 Kwi 2013 11:08
    daniels34
    Poziom 9  

    Czyli nie powinno być kłopotu.
    W czasie moich poszukiwań natrafiłem na produkt pod nazwą uniwersalny moduł zapłonu.Oto jego główne cechy:
    Cewka, moduł zapłonu uniwersalny tranzystorowany

    -Do większości silników 2 suwowych oraz 4 suwowych.
    -Powyżej 21 cc pojemności (oprócz modeli z elektrycznym systemem rozruchu).
    -Może być stosowany w większości silników pilarek, kos, kosiarek.
    -W silnikach wielocylindrowych należy stosować moduł osobno do każdego cylindra.
    -Ułatwia rozruch zwiększając strumień pola magnetycznego przy niskich obrotach wału korbowego.
    - Zastępuje styki i kondensatory.
    Szybki montaż, odporny na wilgoć, zanieczyszczenia i wibracje.

    http://skladczesci.pl/pl/p/Cewka-modul-zaplonu-uniwersalny-tranzystorowany/1174

    Bardzo ciekawa sprawa i w przystępnej cenie i co ciekawe można nawet zastosować w bardzo starym sprzęcie

    0
  • #8 20 Kwi 2013 17:19
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 24 Kwi 2013 07:25
    daniels34
    Poziom 9  

    Sprawa się skomplikowała.

    Zapłon w G621 jest dwuelementowy:
    -SOURCE COIL(tłumaczone jako starter,lub cewka żródłowa)

    -IGNITION COIL(tłumaczone jako zakończenie cewki zapłonowej)

    znalazłem że te numery części figurują jako Zenoah,Husqvarna,i Redmax(Shindaiwa)

    obydwa elementy są do sprowadzenia z USA

    Cena łączna około 200$
    czyli oryginały jak sugerowałeś drogo i nieopłacalnie.

    w husqvarnie nie są wstanie mi powiedzieć w jakich modelach były stosowane.


    Próba przerobienia nie powiodła się
    Zastosowałem cewkę z partnera K650 po odwrócenia idealnie spasowała do miejsca po oryginalnej jednak iskra była bardzo słaba i nie wystarczała do rozruchu ,być może to kwesta również zmiany koła zamachowego

    Pozostaje mi wertowanie serwisówek husqvarny w celu znalezienia w jakich modelach ten typ zapłonu był stosowany a następnie próba zakupu używki lub zamiennika jeśli taki istnieje...

    Ps.Odnośnie tego urządzenia które zastępuje -przerabia zapłon analogowo stykowy w bezstykowy zamieściłem jako ciekawostkę, oczywiście ma to lużny związek z moim problemem jednak może komuś się przydać kto staje przed problemem zastąpienia nietypowego lub starego układu zapłonowego lub jego elementów.

    0