Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picass 2001 - immobiliser fault - serwis nie wydał pinu

18 Kwi 2013 18:17 7398 16
  • Poziom 9  
    Witam

    Na obecną chwilę szukam rozwiązania do w/w komunikatu - immobiliser fault

    Posiadam jeden komplet kluczy, auto odpala normalnie, więc w sumie nie ma co narzekać.
    Problem w tym, że fabryczne immo i alarm nie działają i nie mogę z pilota w kluczyku zamykać auta.
    Do centralnego mam za to dorobiony oddzielny pilot. Więc jakby sprawa rozwiązana. Ale z tego faktu nie jestem zbytnio zadowolony.

    Przy zakupie auta nie wnikałem w problem - błąd! Wyszedłem z założenia że jak przyjdzie odpowiedni czas sprawą się zajmę.
    I troszkę czuję się jak bez ręki.
    Auto odpala, nie ma problemu. Ale komunikat się wyświetla.
    Więc postanowiłem poszukać rozwiązania aby przywrócić porządek w Pikaczu.

    Dlatego zwracam się do szanownych kolegów i koleżanek o pomoc.

    Najgorsze to, że nie wiem dlaczego błąd IMMO nie został rozwiązany poprzez zaprogramowanie kluczyka.

    Moje podejrzenia:

    1. Rozkodował się kluczyk i komuś nie chciało się udać do serwisu w celu jego zakodowania.
    2. Oddał auto najprostszą metodą do elektronika który ominął obwód i dorobił pilota do centralnego.
    3. Wywaliło się bsi, zostało wymienione na inne.
    4. Wywalił się tylko immo.

    Podejrzeń jest wiele, a może samo rozwiązanie jest banalne.

    Pytanie kto mógłby życzliwie i konkretnie doradzić w tym przypadku?

    Wiem na pewno, że kluczyk, zamki, stacyjka to oryginał. Jedynie za mojej kadencji była wymieniana kostka stacyjki.

    Karty kodu PIN do IMMO nie posiadam, dlatego w tym celu udałem się do Citroena, w którym szanowny Pan stwierdził, że już nie są wydawane kody i trzeba zostawić auto.
    No to się lekko zdziwiłem i wyszedłem.

    I jest problem z uzyskaniem kodu PIN do podjęcia próby uruchomienia/zgrania/zakodowania immo.

    Z tego co czytałem na forum nie było przynajmniej do stycznia 2012 z uzyskaniem kodu PIN do Immo. Raptem we wrześniu to się zmieniło.

    Z góry dziękuję.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwsze, co trzeba zrobić to diagnostyka. Jeśli istotnie ktoś "wycinał" immo, zrobił to z jakiegoś powodu. W tym aucie "wycięcie" immo to nie połączenie kabelków. Pewnie namieszane w sterowniku. Wszystko można doprowadzić do wersji fabrycznej, lub poprawić immo off, tak by nie wyskakiwał błąd. Kwestia portfela.
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ok przeczytałem. Co chcesz zrobić?
    Świeci ci się jakiś komunikat na desce i nie znika?

    Masz orginalny pilot 2 przyciskowy?


    1. Komunikat znika po uruchomieniu silnika.
    2. Pilot oryginał z dwoma przyciskami jest w nim sterownik.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa napisał:
    Pierwsze, co trzeba zrobić to diagnostyka. Jeśli istotnie ktoś "wycinał" immo, zrobił to z jakiegoś powodu. W tym aucie "wycięcie" immo to nie połączenie kabelków. Pewnie namieszane w sterowniku. Wszystko można doprowadzić do wersji fabrycznej, lub poprawić immo off, tak by nie wyskakiwał błąd. Kwestia portfela.


    Diagnostyka była robiona w zeszłym roku w sierpniu i komunikat jaki został zgłoszony to: Błąd systemów nadwozia, wbudowany interfejs BSI, nie zaprogramowany immobilizer.

    Pytanie za ile i gdzie ;)).

    I kolejne nurtujące pytanie: z jakiego powodu fabryczne immo zostało ominięte?
    Akurat tego się nie dowiem od poprzedniego właściciela.
  • Poziom 43  
    Sebar1980 napisał:
    I kolejne nurtujące pytanie: z jakiego powodu fabryczne immo zostało ominięte?

    Np. uszkodzony sterownik, brak kluczyka..... itp.
  • Poziom 9  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jeśli sam chcesz naprawić to najtaniej kupic ''zestaw rozruchowy i sobie zamontować.''
    Czyli na dzień dobry 400zł.


    zestaw rozruchowy i sobie zamontować? czyli ;)?

    Szczerze bardziej jestem zainteresowany rozwikłaniem zagadki którą pozostawił po sobie poprzedni właściciel.
    W innym wypadku będzie mnie to nurtowało nawet po śmierci ;))).

    Dodano po 6 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    Np. uszkodzony sterownik, brak kluczyka..... itp.


    Jeśli był czy jest uszkodzony sterownik to dlaczego nie zostało to naprawione?
    Koszty?
    Być może.

    Nie wiem. Dla mnie zagadka.

    Bez pinu do immo żaden magik nie zrobi najprostszej rzeczy, czyli spróbuje zaprogramować immo.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ok, jak już usadzisz sobie auto, zadzwoń. Naprawię.
  • Poziom 39  
    Chciałbym tylko zwrócić uwagę na to, że serwis PINu nie wydaje a sprzedaje, więc próby wysępienia go za "friko" nie mają sensu. Inna sprawa to to, że w tym samochodzie mogą być wymieniane sterowniki do których oryginalny fabryczny PINn nijak nie będzie pasował. Zresztą, zgodny czy nie zgodny PIN - było tam najwyraźniej dłubane w sterownikach, więc PIN cię nie ratuje, musisz zajechać do elektronika, żeby to wszystko doprowadził do porządku.
  • Poziom 9  
    kybernetes napisał:
    Chciałbym tylko zwrócić uwagę na to, że serwis PINu nie wydaje a sprzedaje, więc próby wysępienia go za "friko" nie mają sensu. Inna sprawa to to, że w tym samochodzie mogą być wymieniane sterowniki do których oryginalny fabryczny PINn nijak nie będzie pasował. Zresztą, zgodny czy nie zgodny PIN - było tam najwyraźniej dłubane w sterownikach, więc PIN cię nie ratuje, musisz zajechać do elektronika, żeby to wszystko doprowadził do porządku.


    Nawet za pieniążki nie chcieli wydać. Także coś musiało się zmienić.

    Tak czy siak muszę dobrego fachowca poprosić o pomoc - oczywiście nie za darmo.
    Gdybym miał możliwości sam próbował bym się tym zająć, ale niestety nie mam czasu i miejsca, więc płacę - ale z rozwagą :D.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Pawel wawa napisał:
    Ok, jak już usadzisz sobie auto, zadzwoń. Naprawię.


    Dziękuję za konkretną i rzetelną informację.

    Temat można zamknąć.
  • Poziom 39  
    Sebar1980 napisał:
    Nawet za pieniążki nie chcieli wydać. Także coś musiało się zmienić.

    Nie wiem w jakim serwisie byłeś ale w normalnym ASO przynosisz dokumenty pojazdu i swoje własne, okazujesz, po czym zamawiasz "naklejkę transpondera" za jakieś 10 zł - na której masz wydrukowany kod PIN.
  • Poziom 9  
    kybernetes napisał:
    Sebar1980 napisał:
    Nawet za pieniążki nie chcieli wydać. Także coś musiało się zmienić.

    Nie wiem w jakim serwisie byłeś ale w normalnym ASO przynosisz dokumenty pojazdu i swoje własne, okazujesz, po czym zamawiasz "naklejkę transpondera" za jakieś 10 zł - na której masz wydrukowany kod PIN.


    W jedynym słusznym.
    Mniejsza o większość, obecnie każdy chce zarobić, więc dla nich bardziej opłaca się pozostawienie auta w serwisie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
    kybernetes napisał:
    Sebar1980 napisał:
    Nawet za pieniążki nie chcieli wydać. Także coś musiało się zmienić.

    Nie wiem w jakim serwisie byłeś ale w normalnym ASO przynosisz dokumenty pojazdu i swoje własne, okazujesz, po czym zamawiasz "naklejkę transpondera" za jakieś 10 zł - na której masz wydrukowany kod PIN.


    W którym ASO tak robią?
    Nie dają żadnej naklejki z kodem PIN do immo, i nie kosztuje to 10zł.

    A kolega zakładający problem ma usunięte immo stąd jego problemy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam, pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

    Mam zwykła xsare 1,4 benzyna 2001r..

    Chciałem zmienić sterownik silnika bo wywala błędy wtryskiwaczy (wtryski przekładane to samo się dzieje, nowa pompa paliwa, sprawdzony cały układ itp)

    Moje pytanie brzmi: Czy wystarczy przelutować pamięć eeprom ze starego sterownika do nowego (ten sam typ numer itp) żeby działał immo czy tylko czyszczenie wadu i pozbycie się go?