Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Inca 1.9SDI - Nie odpala, brak kontrolki od swiec zarowych.

abic 19 Kwi 2013 10:09 10263 29
  • #1 19 Kwi 2013 10:09
    abic
    Poziom 11  

    Witam mam następujący problem mój Seat Inca 1.9SDi przestał odpalać. Gdy przekręcę kluczyk pojawia się kontrolka oleju ale nie pojawia się kontrolka od świec. Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala.

    Sprawdziłem do tej pory:

    Słynny przekaźnik 109 (po przekręceniu kluczyka + pojawia się na nóżce 87 a na 85 dostaje masę sterująca, do tego słychać tyknięcie wiec chyba sprawny)

    Bezpieczniki wszystkie sprawne
    Światło stopu też jest

    Podłączyłem tez laptopa ale łączy się tylko z IMO odczytuje jakieś numery (nigdy wcześniej nie był podłączany komp wiec nie wiem czy łączył się z czymś więcej) W błędach IMO bylo info o nieprawidłowym kluczyku ale po wykasowaniu nie pojawia się wiec tez nie wiem czy to nie jakiś stary błąd ?

    Proszę o pomoc co tu jeszcze mogę sam sprawdzić ?

  • #2 19 Kwi 2013 10:27
    trans-serwis
    Poziom 39  

    abic napisał:
    Proszę o pomoc co tu jeszcze mogę sam sprawdzić ?
    Sprawdź gdzie jest warsztat.

  • #3 19 Kwi 2013 12:34
    yaaro
    Poziom 33  

    Sprawdz co popsułeś.

    Posprawdzaj zasilania.

  • #4 19 Kwi 2013 12:50
    abic
    Poziom 11  

    Na czym te zasilania sprawdzać ? Przyszło mi na myśl jeszcze żeby sprawdzić czy pojawia się 12v na pompie jak kręcę rozrusznikiem ?

  • #6 19 Kwi 2013 19:39
    abic
    Poziom 11  

    Sprawdziłem jeszcze przekaźnik 103 i mam pytanie kiedy powinna się tam pojawić masa sterująca na 85 ? Na Ecu to 2 i 37 pin ?

    Dodano po 5 [godziny] 55 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze napięcie na przewodzie który idzie do elektrozaworu N109 w pompie i wynosi 11,8V po przekręceniu kluczyka.

  • Pomocny post
    #7 20 Kwi 2013 08:52
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jeśli nie pojawia ci się kontrolka od świec żarowych to nie masz zasilania ecu.

  • #8 20 Kwi 2013 12:38
    abic
    Poziom 11  

    Mój ecu to bosch 0 281 001 689 ma może ktoś pin-out co gdzie powinno być ?

    Na tych pierwszych 4 po lewej stronie (grube kabelki) nie ma zasilania a chyba na dwóch powinno być + a na dwóch masa?

  • #9 20 Kwi 2013 13:44
    15darekvw
    Poziom 27  

    No i sam sobie odpowiedziałes co jest nie tak z moim poczatkiem ;-)

  • #10 20 Kwi 2013 14:24
    abic
    Poziom 11  

    A teraz drugie pytanie :) skąd powinien iść prąd na te dwa piny w ecu?

  • #11 20 Kwi 2013 16:57
    15darekvw
    Poziom 27  

    Sprawdz dokładnie bezpieczniki bo mysle ze tego nie uczyniłes dokładnie.

  • #12 20 Kwi 2013 17:47
    abic
    Poziom 11  

    Bezpieczniki sprawdzone dokładnie już drugi raz :( Jakie wartości napięcia na wejściu na ecu powinny być ? Bo sprawdzając woltomierzem pokazuje mi na 2 pinach 0,02 V a po przekręceniu kluczyka 0,08v. Przy wcześniejszym sprawdzaniu kontrolka nie zauważyłem żeby kontrolka zaświeciła się. Szukałem schematu wyjść pinów z ecu ale u mnie jest jakiś dziwny ten komputer bo ma te 4 główne ale one są ponumerowane 1, 2 i 27,28 (na 2, 28 jest napięcie 0,02-0,08v) wszystkich pinów w tej większej kostce jest 52

    ecu to bosch 0 281 001 689

    Ten włącznik automatyczny był podłączany pod stacyjkę na przewód X (miał być na 15 bo na X zanika prąd przy kręceniu rozrusznikiem) może nim coś spaliłem ? Sprawdziłem ciągłość przewodu x od stacyjki do włącznika świateł oraz od stacyjki do przekaźnika R4 u mnie 18 na nodze 86. Gdzie jeszcze idzie ten X ?

  • #13 20 Kwi 2013 19:54
    dob12
    Poziom 21  

    Piny 1 i 27 to masa a 2 i 28 to plus po zapłonie 11-14V, i według schematu zasilanie brane jest z linii 30(czyli aku ,a sterowane przez przekaźnik,na schemacie nie widzę tam bezpiecznika,z tym ze to schemat od cordoby z tym samym ecu i świecami żarowymi)reasumując prąd na te piny idzie z przekaźnika.

  • #14 20 Kwi 2013 20:01
    abic
    Poziom 11  

    Dałem + na te piny ale nie odpalił. Czasami wracając kluczykiem na 0 kontrolki (od oleju i ładowania) świeciły aż nie rozłączyłem tego przewodu z plusem przy pinach ECU.

  • #15 20 Kwi 2013 20:16
    dob12
    Poziom 21  

    A bezpieczniki te na aku sprawdziłeś ,jeden jest tam od ecu 50A

  • #16 20 Kwi 2013 20:37
    abic
    Poziom 11  

    Sprawdzałem te bezpieczniki co są w jednej lini w skrzynce bezpieczników 22 szt, ale takiego 50A nie widziałem gdzie on powinien być ? Bo przy akumulatorze nie znalazłem żadnej dodatkowej skrzynki z bezpiecznikami.

    Może to coś z IMO mi się spierdzieliło ?

    Znalazłem jeszcze dwa bezpieczniki jeden 80A nad takim przekaźnikiem z kratka i drugi taki dziwny metalowy 20A nad przekaźnikiem R17 oba sprawne :(

  • #17 20 Kwi 2013 21:02
    dob12
    Poziom 21  

    Nie masz takiej skrzynki na aku ,bezpośrednio przykręconej do klemy +
    Seat Inca 1.9SDI - Nie odpala, brak kontrolki od swiec zarowych.

  • #18 20 Kwi 2013 21:16
    abic
    Poziom 11  

    NIE ma takiej skrzynki :(

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze wtyczkę od ECU 1,27,22 PIN mam GND a na 47 pinie jest + po przekręceniu kluczyka.

  • #19 20 Kwi 2013 21:28
    dob12
    Poziom 21  

    I tak samo powinno być + na dużych pinach 2 i 28
    Sprawdź jeszcze pin 33 na wyłączonym zapłonie powinno być tam 11-14V a na włączonym 0-1V poza tym na pinie 45 masz linię K do diagnostyki,ale jeśli ecu nie ma zasilania to się nie połączysz..

    Ps.
    Silnik będziesz miał AEY albo AYQ

    tu masz schemat poglądowy sterownika od silnika AEY
    Seat Inca 1.9SDI - Nie odpala, brak kontrolki od swiec zarowych.

    abic napisał:
    Dałem + na te piny ale nie odpalił. Czasami wracając kluczykiem na 0 kontrolki (od oleju i ładowania) świeciły aż nie rozłączyłem tego przewodu z plusem przy pinach ECU.

    bo z schematu wynika że tym przekaźnikiem steruje ecu z pinu 33

    I sprawdź jeszcze czy na świece ecu puszcza napięcie jeśli podasz + na pin 2 i 28. Bo jeśli świece nie będą dziać to nie odpali.
    Jak by immo poszło to by zapalał na 2 sekundy i gasł i mrugała by kontrolka od świec.

  • #20 20 Kwi 2013 23:56
    mansky
    Poziom 18  

    A masa do kasety z bezpiecznikami i przekaźnikami nie wypięła się?

  • #21 21 Kwi 2013 11:01
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pierwsza sprawa, zastąp miernik kontrolką minimum 21W, druga to zwora w przekaźnik, wie, wiem, sprawdzałeś.. No i do tego sprawdzasz żarówą masy i zasilania na ecu. Popatrz też na kostkę stacyjki, posprawdzaj żarówką. Tam nie ma żadnej filozofii. Potem tylko głowa pod deskę i sprawdzasz zasilania na śrubach. Wsadzisz głowę będziesz widział.

  • #22 21 Kwi 2013 14:14
    abic
    Poziom 11  

    Sprawdziłem też kontrolkę od świec żarowych żarówka ok

    Gdzie najlepiej sprawdzić czy daje prąd na świece żarowe ?

  • #23 21 Kwi 2013 14:53
    15darekvw
    Poziom 27  

    Zebys teraz sprawdził zasilanie na swiecach zarowych to musisz sciagnac kostke z czujnika temp.cieczy chłodzacej i sprawdzic na koncu przewodu który dochodzi do swiecy,ale mysle ze troche bładzisz z tymi swiecami bo nie tedy droga,Co by sie nie działo jesli podajesz zasilanie na ECU to auto powinno palic i miec równiez diagnoze .

  • #24 21 Kwi 2013 15:32
    bart.auto
    Poziom 20  

    Sprawdź kostkę stacyjki czy pojawia się KL 15,plus po zapłonie

  • #25 21 Kwi 2013 15:33
    abic
    Poziom 11  

    Pawel wawa napisał:
    Popatrz też na kostkę stacyjki, posprawdzaj żarówką.


    Kostka ta wpinana do stacyjki sprawdzona :

    30 cały czas +
    15 plus po przekręceniu kluczyka
    x plus po przekręceniu kluczyka zanika gdy pracuje rozrusznik
    50 prąd pojawia się gdy pracuje rozrusznik

    Wiec wygląda ze stacyjka ok

  • #26 21 Kwi 2013 15:35
    bart.auto
    Poziom 20  

    Zmierz wartość napięcia na bezpiecznikach po zapłonie

    Dodano po 1 [minuty]:

    No to miernik w rękę i lecisz kable po kolei

  • #27 21 Kwi 2013 16:54
    abic
    Poziom 11  

    Uszkodzony ECU. Powodem uszkodzenia była wilgoć (zaśniedział) oraz zimne luty.

  • #28 01 Cze 2013 14:56
    abic
    Poziom 11  

    Problem powrócił po kolejnych deszczach.
    Sterownik silnika 038 906 013E ; 0281 001 689

    Czy aby wymienić sterownik musi mieć identyczne oznaczenie ?

  • #29 02 Cze 2013 18:25
    bart.auto
    Poziom 20  

    Lepiej żeby miał takie same oznaczenia

  • #30 24 Kwi 2017 21:41
    slawarek
    Poziom 16  

    Witam temat stary ale mam pytanie bo miałem to samo woda w sterowniku, wywala mi
    01044 błąd kodowania sterownika , ustawione jest 0002 i nie wiem jakie powinno być. Mam sterownik 038906013m widziany przez vaga jako 1.7l a schemat pasuje z 1.9l dodam ze ktos usunal immo , diagnostyka na pinie 45 sterownika silnika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME