Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania r420 - gaśnie, na ciepłym silniku wyskakuje usterka silnika

tubikom 19 Apr 2013 12:36 9864 16
  • #1
    tubikom
    Level 9  
    Witam, mam problem ze scanią r420 z 2008roku. Mianowicie na zimnym silniku wszystko gra, jak się rozgrzeje po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów, zapala się usterka silnika i auto gaśnie, po kilkunastu minutach znowu można odpalić i przejechać parenaście kilometrów, znalazłem błędy w EMS 136, 4745, 387. Miał ktoś styczność z takimi objawami ?
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Temperatura paliwa (czujnik) Ciśnienie paliwa (czujnik) lub brak ciśnienia.
    Sprawdź filtr, smoka, pompę- zmierzyć ciśnienie.Sprawdzić zaworki przelewowe.
  • #3
    tubikom
    Level 9  
    Dzięki za podpowiedź, nie omieszkam też sprawdzić, wracam właśnie z serwisu Scanii, stwierdzili dwie rzeczy i winny albo czujnik ciśnienia i temperatury paliwa, albo jednostka sterująca, wymienię najpierw czujnik bo tańszy.
  • #4
    GRISZA14
    Level 16  
    Sprawdź czy nie masz błędów na wentylator bo jak masz to problem jest rozwiązany ani jednostka ani czujnik.
  • #5
    kwantor
    Level 38  
    Sprawdź, czy jest zasilanie +5V na czujnik, oraz masę (kabelki).
    Czujnik ciśnienia i temperatury, rządzą się innymi prawami i nie ma opcji, aby obydwa padły, chociaż są w jednej obudowie.
    Nie bardzo wiem, co by miał czujnik wentylatora do tego.
    Zresztą podał błedy i nic nie ma o wetylatorze.
    Pozdrawiam.
  • #6
    GRISZA14
    Level 16  
    Nie masz chłopie pojęcia co piszesz. Trzeba sprawdzić czy niema nieaktywnych błędów na wentylator.
  • #7
    szaman108
    Level 31  
    Witam kolego rubikon jeśli podajesz błędy kodów to podawaj tak że numery jednostek które wygenerowały owe kody ułatwi to znacznie wyszukiwanie czy są jakieś aktywne błędy błąd 136 ile razy był zanotowany?
  • #8
    habi7
    Level 15  
    Witam.
    Odnośnie wpływu wentylatora na błędy niektórych czujników jest to absolutna prawda. Dlaczego....w ECU silnika czujniki podzielone są na dwie grupy pod względem wspólnego zasilania... (zabijcie mnie teraz nie pamiętam dokładnie z którą grupą idzie wentylator), ale chodzi o to, że uszkodzony wentylator może po prostu siać błędy na tę daną grupę czujników. To tak tylko odnośnie wentylatora.... a co do zaistniałego przypadku, (niestety dla kolegi) jest to bardzo częsta usterka ECU silnika... przegrzewa się i koniec.... oczywiście najpierw warto podłożyć inny czujnik ciśnienia i temp. paliwa, ale niestety jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia ECU silnika.
  • #10
    sztanga66
    Level 10  
    Potwierdzam Satsun, rok temu miałem to samo w mojej scani R420 2005 rok, komputer wybijał błędy odnośnie ciśnienia zasilania, temp paliwa, wymieniali czujniki a dalej się psuło, zawsze po ok 3 h jazdy od zimnego startu, rano zawsze elegancko, w końcu zabrali kasetę sterująca silnikiem do regeneracji gdzieś do Czechowic-Dziedzic, tam spece stwierdzili że wszystko wygląda ok, wgrali mapę na nowo i przeczyścili wszystkie styki z kostek, założyliśmy i jak ręką odjął,od tego zabiegu mija teraz ok 9 miesięcy i do dziś święty spokój.
  • #11
    tolo
    Level 34  
    Mogę potwierdzić, że problemem jest ECU silnika, da się naprawić.
  • #12
    kwantor
    Level 38  
    GRISZA14 wrote:
    Nie masz chłopie pojęcia co piszesz. Trzeba sprawdzić czy niema nieaktywnych błędów na wentylator.

    "Chłopie" kolega podał aktywne i nieaktywne błędy- widzisz gdzieś dotyczący wentylatora? Może ukrył je prze tobą..
    Owszem, czujniki są zasilane grupami i wentylator jest zasilany z innej grupy. Ciśnienie jest w tej samej grupie co olej i dziwne, że tu problemu nie ma.
    Należy w 1 kolejności podmienić czujnik, zanim zacznie się "naprawianie" komputera, jeśli nie ma się większej wiedzy.
    "Chłopy" to jeżdżą koniami, ale na owsianym gazie.
  • #13
    tubikom
    Level 9  
    Witam.
    Sprawa wydaję się być rozwiązana, po wymianie czujnika ciśnienia i temperatury paliwa, auto zrobiło trasę i problem wrócił, także jestem pewien że wina leży po stronie jednostki sterującej silnikiem. Podobno uda się to naprawić, dziś auto znowu wraca na serwis. Koszt naprawy to jakieś 2500 zł.
    Moderated By serwisantscani1:

    Pisownię poprawiłem. Proszę pisać składnie i bez błędów.

  • #14
    habi7
    Level 15  
    Ale na ASO ??
    Napisz co dokładnie robią za te 2,5 tys zł.
  • #15
    kwantor
    Level 38  
    Też mnie to ciekawi, bo komputerów na ASO nie naprawiają, a nowy kosztuje cirka 2x tyle.
    Zaś na bublach można dostać za 1500 używkę.
    Kolego dograj sobie z nimi za co płacisz i to ma przynieść efekt, bo za chwilę się okaże, że koszt zamknie się w 10 tyś..
  • #16
    sztanga66
    Level 10  
    Serwis w Gliwicach oferuje "regeneracje" tzn. oni wykręcają kasetę i zawożą (wysyłają) do jakiejś firmy gdzieś tam gdzieś tam co regenerują, po paru dniach wraca i zakładają tą kasetę i kasują sobie jak za zboże, także my pominęliśmy ich w łańcuchu naprawy bo wielkiej filozofii nie ma przy wyciąganiu i wkładaniu kasety.
  • #17
    tubikom
    Level 9  
    Witam. Tak naprawa była w Scanii w Gorzowie Wlkp., koszt to w moim przypadku 2000 zł. Komputer wykręcili i wysłali do jakiegoś speca co go rozebrał i naprawił ścieżkę odpowiadającą za ciśnienie i temperaturę paliwa, brakowało jeszcze masowania w komputerze. Trwało to kilka dni, ale auto naprawione. Pozdrawiam.