Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xerox/WorkCentre 6505 - Zamienniki tonerów

19 Apr 2013 13:48 14349 42
  • Level 13  
    Jak sprawdzają się zamienniki do kserokopiarek Xeroxa?
    Szczególnie interesuje mnie XEROX WorkCenter6505.Proszę o wiadomość na PW ,jeżeli może ktoś polecić jakiegoś producenta.
  • Level 9  
    Podłączam się do tematu, w szczególności wersji 6505DN.

    Wygląda na to, że w całej masie zamienników nie ma ani jednego działającego z tymi drukarkami pochodzącymi z polskiej dystrybucji (czyli region Europa Wschodnia, Bliski Wschód, Ameryka Południowa). Jedyne co udało mi się zmusić do współpracy to Onti 161X4IMAHBB00000TJ Black - choć musiałem ściąć ząbki grzebienia na obudowie.

    Kolory nie ruszają, sprawdzałem w sumie wszystko dostępne na rynku. Jedyny pomysł to ściągnąć chipy z Agawy. Wszystkie tonery na rynku mają zielone.

    Ma ktoś inne koncepcje? Wygląda na to, że rynek się załamał - od lata podobno zamienniki nie działają.
  • Level 14  
    Po pierwsze ustal na jaki region masz drukarkę.
    Wydrukuj stronę konfiguracyjną i w sekcji ogólne podaj liczbę z linijki REGION.

    Jeśli nie możesz już drukować a masz oryginały, które działały (nie startowe - te kupione z drukarką, które idą na pierwszy montaż) to podaj numer z nich ma formę 106R...... Wskaże to region na jaki masz drukarkę.

    Są działające zamienniki tylko musisz znaleźć ogarniętą firmę, która wie co sprzedaje. Ty też musisz wiedzieć na jaki region masz drukarkę. Nie jest ważne gdzie ją kupiłeś tylko jakie tonery trafiły po pierwszych-startowych do drukarki. To pierwsze kupione tonery ustalają region. Jak wsadziłeś z chipami na Europę zachodnią to teraz takie musisz kupić, żeby działały.

    Ja polecam tonery Cartridge Web do tych xeroxów, tajwańskie. Mam Della 2130, tener taki sam tylko różni się tymi wypustkami, które obcinałeś. Polecam je bo mam sklep na miejscu, nie wiem czy sprzedają wysyłkowo.
  • Level 9  
    No właśnie z ustaleniem regionu jest problem. Wykończony toner cyan - nie da się wejść w menu sprzętowe drukarki, bo wyświetla cały czas info o braku tonera. Po zalogowaniu do panelu przez przeglądarkę nie ma nigdzie regionu.

    Drukarka działała na startowych tonerach. Po wykończeniu czarnego poszedł tam Onti - tak jak pisałem, według Agawy 106R01597. I działa. Więc zdawać by się mogło, że region ustawił się na Europę zachodnią. Ale po wykończeniu cyana pozostałe Onti z Agawy już nie działają. Może zamówię chip 106R0159x do tego cyana i sprawdzę.
  • Level 14  
    Sprawdź na jaka stronę odsyła Cie oprogramowanie drukarki gdy chcesz zamówić oryginały xeroxa, powinno gdzieś być przekierowanie do sklepu xeroxa w panelu drukarki przy trayu.
  • Level 9  
    Panel przeglądarkowy po kliknięciu supplies przekierowuje na xeroxa z Europą wschodnią niestety. Więc ten patent odpada. Chyba kupię oryginał cyan i sprawdzę.
  • Level 14  
    Jaka dokładnie strona? Daj link.
  • Level 14  
    Wiesz co wydaje mi się że to przekierowanie drukarki na stronę polski wskazuje region. Jakie tonery zamienne montowałeś dotychczas i nie działały?
  • Level 9  
    Więc tak:

    Na początku nie miałem świadomości, że jakaś regionalizacja jest. W sklepach mało o tym informacji. 106R0160x i 106R0159x sprzedawane są do wszystkich 6500 i 6505.

    Czarny startowy się skończył i ten niby Onti działa. "Niby" bo po opakowaniu nigdzie nie widać, że to Onti. Szary kartonik, większy od kartridża, ten w środku zawinięty w folię bąbelkową. Wymagał obcięcia ząbków, były w złych miejscach.

    Cyan się skończył, więc zamówiłem komplet 4 szt. Jetworld 106R0160x stąd. Ząbki do obcięcia, niestety wszystkie 4 wyświetlały ID error.

    Zwróciłem i zamówiłem inny komplet 106R0159x nieznanego producenta. Ząbki w innych miejscach, ID error na wszystkich.

    Zwróciłem i wróciłem do droższej Agawy po komplet Onti, natchniony że czarny działał. Cyan nie działa, pozostałych nie sprawdzałem.

    Zorientowałem się tutaj w regionalizacji. Znalazłem takie coś na pudełku przeznaczone na wschodnią europę. Pierwszy zamiennik, który miał fabryczny brak ząbków (!) ... ale ID Error.
    Kupiłem jakiś chip luzem dedykowany 106R01601 Cyan - coś podobne do tego tylko kolor płytki inny - ID Error.

    I szczerze powiedziawszy to już teraz nie wiem co robić.
  • Level 9  
    Uwaga!

    Drukarka jest właśnie po wymianie elektroniki. Jako że serwis był na miejscu nie powstały dywagacje o użyciu nieoryginalnych tonerów. Przestrzegam wszystkich przed używaniem takowych dopóki nie pojawi się stabilna wersja chipów.

    To co udało mi się ustalić, to jedynie tyle że cały import z alibaby powoduje że drukarka po kontakcie z takim chipem albo blokuje się z ID Error od razu, albo przy kolejnej wymianie na dowolny (oryginalny lub nie) toner dowolnego koloru. Co zresztą potwierdza mój przypadek: pierwszy czarny zamiennik Onti drukował, ale już później jakiegokolwiek koloru zamiennik Onti, inny zamiennik ani oryginalny nie był akceptowany.
  • Level 14  
    Wrzuć proszę skan wydruku strony konfiguracyjnej, w sekcji ogólne masz podaną liczbę w linijce REGION. Ona ustala na jaki region trzeba kartridże.

    Polecam Ci tonery tajwańskiej marki Cartridge Web, takie przezroczyste widać ile jest proszku w nich - taki bajer. Jeśli masz drukarkę na Polskę to będą działały.
  • Level 14  
    Region 3 hmmm a na jakich tonerach teraz pracuje drukarka?
    Jeśli są to oryginały to jaki mają numer 106R.......
    Mam 6015 ale ta sama historia, też regiony jakieś. Xerox szaleje z tym żeby komplikować życie.
  • Level 9  
    Ok. Drukarka ma ustawiony region 3. Pracuje na 106R01601-4.

    Niestety zapakowanie jakiegokolwiek zamiennika 106R01601-4 powoduje konieczność zawezwania Pana Serwisanta w celu wymiany bebechów ;P

    Czy region 3 jest standardem u Xeroxa, czy to jakaś nowość? Bo wszyscy są tym regionem zdziwieni...
  • Level 14  
    omulec wrote:
    Ok. Drukarka ma ustawiony region 3. Pracuje na 106R01601-4.

    Niestety zapakowanie jakiegokolwiek zamiennika 106R01601-4 powoduje konieczność zawezwania Pana Serwisanta w celu wymiany bebechów ;P

    Czy region 3 jest standardem u Xeroxa, czy to jakaś nowość? Bo wszyscy są tym regionem zdziwieni...


    Znalazłem kiedyś informację na pewnej stronie w domenie .ru o chipach z oznaczeniem v1.2 chodziły głosy, że one działają na region 3. Jeśli chcesz je sprawdzić napisz na PW.
  • Level 13  
    Nie miałem żadnego problemu przy wymianie zamienników do WC6505DN.Używałem Jet World i Crystal Wizard i nigdy nie miałem info Id Error.Jeden komplet zamienników zużyłem ale przy drugim na początku WC drukował bardzo blado, ledwo widocznie a potem już prawie nie widocznie, tzn coś tam jeszcze było widać jakby się dobrze przyjrzeć.Bęben już swoje wydrukował i musiałem mu zmienić chip.Teraz nie wiem co jest przyczyną że tak blado drukuje , proszek z zamienników coś zablokował ,zabrudził itp. czy jeszcze coś innego???
  • Level 14  
    avatar255 wrote:
    Nie miałem żadnego problemu przy wymianie zamienników do WC6505DN.Używałem Jet World i Crystal Wizard i nigdy nie miałem info Id Error.Jeden komplet zamienników zużyłem ale przy drugim na początku WC drukował bardzo blado, ledwo widocznie a potem już prawie nie widocznie, tzn coś tam jeszcze było widać jakby się dobrze przyjrzeć.Bęben już swoje wydrukował i musiałem mu zmienić chip.Teraz nie wiem co jest przyczyną że tak blado drukuje , proszek z zamienników coś zablokował ,zabrudził itp. czy jeszcze coś innego???


    Czy wszystkie kolory drukuje tak samo blado? załącz skan wydruku jeśli jest to możliwe.

    Jeśli wszystkie kolory to wykonaj czynności z 212 strony pliku z załącznika.
    Attachments:
  • Level 13  
    Przeczyściłem szkło lasera i nie były wcale brudne.Wacik po przeczyszczeniu był jak nowy.Teraz wygląda to tak że czarny drukuje dużo lepiej , ale kolory są niewidoczne.Zamieszczam wydruk strony demo.


    Xerox/WorkCentre 6505 - Zamienniki tonerów Xerox/WorkCentre 6505 - Zamienniki tonerów
  • Level 8  
    Noszę się z zamiarem zakupu pierwszego zamiennika do Xerox 6015ni stąd natknąłem się na ten wątek na forum. Oczywiście pierwszy wyparował czarny więc namierzyłem toner 106RO1634. Wedle wydruku ustawień z Xeroxa wynika, że to region 1. Czy podany przeze mnie numer w jakikolwiek sposób zdradza, że będzie współpracował bądź odmówi współpracy z moim sprzętem?

    Teoretycznie toner do 6015 można kupić już za niecałe 31zł ale jakoś nie ufam w taki tani szmelc. Napotkałem w pewnym sklepie wspomniane wyżej Cartridge Web za niecałe 90zł i zastanawiam się poważnie nad kupnem.
  • Level 14  
    shaq89 wrote:
    Noszę się z zamiarem zakupu pierwszego zamiennika do Xerox 6015ni stąd natknąłem się na ten wątek na forum. Oczywiście pierwszy wyparował czarny więc namierzyłem toner 106RO1634. Wedle wydruku ustawień z Xeroxa wynika, że to region 1. Czy podany przeze mnie numer w jakikolwiek sposób zdradza, że będzie współpracował bądź odmówi współpracy z moim sprzętem?

    Teoretycznie toner do 6015 można kupić już za niecałe 31zł ale jakoś nie ufam w taki tani szmelc. Napotkałem w pewnym sklepie wspomniane wyżej Cartridge Web za niecałe 90zł i zastanawiam się poważnie nad kupnem.

    Temat dotyczy Xerox 6500, ale sytuacja z regionem w każdym xeroxie podobno taka sama.
    Potrzebujesz tonerów z nr OEM jak na stronie KLIK. Z Cartridge Web nie miałem nigdy problemów, fakt da się kupić taniej, ale wydruk się nie błyszczał na tych tanich, był taki bez wyrazu i później trzeba było przedrukować to co trafiło już do drukarki noi chipy to loteria. Może ja mam takie szczęście, nie wiem.

    Podsumowując zależy co chcesz. Jeśli drukujesz tekst i nie zależy Ci na zdjęciach to CCC - cena czyni cuda!
  • Level 8  
    Myślę, że na początku przyszłego miesiąca zakupię Cartridge Web (nr OEM się zgadza) i zobaczę jak się spisuje, oczywiście dam znać o efektach.

    A tak z innej beczki. Wcześniej pracowałem na atramentowym EPSONie, w momencie jak kończył się tusz to nie dało rady już nic drukować bo wołał o wymianie tuszu (wtedy trzeba było zrobić zwarcie drucikiem na chipie i można było drukować w kolorze). Jak w tej kwestii działają Xeroxy? U mnie na wyświetlaczu już widnieje powiadomienie o niskim poziomie tuszu i nie chciałbym się załatwić tak, że jak braknie całkowicie czarnego to nawet kolorem nie będzie się dało nic zdziałać.
  • Level 14  
    Przy braku jednego koloru nic nie wydrukujesz.
  • Level 8  
    Zgodnie z obietnicą miałem dać znać jak się spisuje Cartridge Web, wspomnę tylko, że na wydruku konfiguracyjnym Xeroxa 6015NI mam region 1, zakupiłem czarny toner
    o numerze 106R01634. Przy uruchomieniu wyświetlacz obwieszcza, że zainstalowane są oryginalne tonery. Wydruk ładny, w moim przekonaniu praktycznie taki sam jak przy poprzednim, oryginalnym tonerze. Póki co wszystko działa jak należy.
  • Level 14  
    Czy na pewno po instalacji masz dalej region nr 1?
  • Level 8  
    Faktycznie, po zmianie tonera mam teraz region 3.
  • Level 11  
    shaq89 wrote:
    Zgodnie z obietnicą miałem dać znać jak się spisuje Cartridge Web, wspomnę tylko, że na wydruku konfiguracyjnym Xeroxa 6015NI mam region 1, zakupiłem czarny toner
    o numerze 106R01634. Przy uruchomieniu wyświetlacz obwieszcza, że zainstalowane są oryginalne tonery. Wydruk ładny, w moim przekonaniu praktycznie taki sam jak przy poprzednim, oryginalnym tonerze. Póki co wszystko działa jak należy.


    Witam.
    I jak tam sprawują się tonery ?
    Też zakupiłem Xeroxa 6015NI. Nie wiem czy dobrze zrobiłem.
    Teraz zastanawiam się nad kupnem zamienników.
    Czy po startowych tonerach można włożyć od razu zamienniki, czy najpierw oryginały ?
  • Level 8  
    Witam,

    Tonery działają jak należy, jakość wydruku jest naprawdę dobra, wydruk ma połysk jak przy pierwszych, startowych tonerach. Wydaje mi się, że jak na niecałe 69zł za toner to całkiem dobry rezultat.
    Dotychczas wymieniałem czarny i niebieski. Zapodałem zamiennik bezpośrednio po startowych. Drukarka nie fiksuje, zachowuje się jakby w środku znajdował się oryginalny toner. Jak wspomniałem wcześniej, zmienił się jedynie region w wydruku testowym.
    Przy okazji chciałbym też sprostować poruszoną wcześniej kwestię, mianowicie w momencie jak kończy się kolorowy toner drukarka automatycznie przełącza się na tryb czarno-biały. Jak dla mnie wielki plus bo poprzedni sprzęt na którym pracowałem nie działał w ten sposób.
    Sporo korzystam ze skanera i też jestem zadowolony. Czarno białe skanowanie nawet w najwyższej rozdzielczości szybko pracuje, kolor sporo wolniej ale efekt, jak dla mnie, zadowalający.
    Jak narazie, czyli dopiero 5 miesięcy, wszystko sprawuje się jak należy i jestem zadowolony ze sprzętu.

    pozdrawiam
  • Level 9  
    Ja też właśnie w piątek zapodałem Cartridge Web. Wszystko hula na region 3.
  • Level 11  
    Dzięki za odpowiedź.
    Zamówiłem już cały komplet Cartridge Web, tylko nie znalazłem taniej niż 90 zł.
    A czy ktoś ma doświadczenia na innych tańszych tonerach ?