Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 1, 1.6 AKL - Skaczące wartości czujnika temperatury cieczy

stefan86 19 Kwi 2013 21:50 6519 17
  • #1 19 Kwi 2013 21:50
    stefan86
    Poziom 10  

    Witam.

    W silniku 1.6 AKL mam błąd czujnika temperatury:

    1 Fault Found:
    00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62), 27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Efekt jest taki, że jak silnik jest wyłączony to pokazuje odpowiednią temperaturę ale jak tylko odpalę silnik to temperatura zaczyna skakać. I to znacznie bo nawet o 30 stopni. Jak odpalę zimny silnik (ok. 25 stopni - temperatura otoczenia) to po opaleniu skrajnie potrafi pokazać 55 a nawet -5 stopni. Ciągle oscyluje pokazując temperaturę większą lub mniejszą od prawdziwej ale z tego co zaobserwowałem to różnica chyba nie przekracza wspomnianych 30 stopni. Po zgaszeniu silnika zaczyna pokazywać odpowiednią temperaturę. Czujnik ma 4 piny, jest to zintegrowany czujnik z G2 (odpowiedzialny za podawanie temperatury na liczniku) i na liczniku zawsze wskazówka podaje odpowiednią temperaturę.

    Podłożyłem też inny czujnik i zachowuje się tak samo.

    Na czym polega ta usterka?

    0 17
  • #2 19 Kwi 2013 22:17
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Z Twojego opisu wygląda to na problem w instalacji - połamane przewody które raz zwierają a po chwili nie.
    Sprawdź ciągłość przewodów pomiędzy czujnikiem a ECU - najlepiej żarówką H4.

    0
  • #3 19 Kwi 2013 23:52
    AMICAR
    Poziom 16  

    Powodem może być sam czujnik. Kosztuje kilka złotych, wymień i wtedy okaże się czy instalacja ? styki ? (czasami tylko zaoxydowane).
    pozdrawiam amicar.

    0
  • #4 08 Lis 2013 09:54
    1robert
    Poziom 18  

    mam taki sam problem w skodzie octavii AKL temperatura w VAG pokazuje różne idiotyzmy bo raz -40 a raz no 200 przy czym to 200 w miarę chłodzenia silnika spada ładnie.
    wiązka prześwietlona -przejście jest, zwarcia nie ma - tak wygląda na awarię może w ECU
    Stefan możesz się podzielić twoim doświadczeniem? mozę już naprawiłeś auto - sporo czasu minęło..

    0
  • #5 08 Lis 2013 11:13
    stefan86
    Poziom 10  

    W mojej Octavii dostała się woda do wtyczki przy ECU, powodowało to zwarcie między pinami od czujnika a innymi.

    0
  • #6 08 Lis 2013 11:28
    1robert
    Poziom 18  

    wygląda na to że u mnie padł komputer - rozkopałem go i sygnał dochodzi prawidłowo do procka a komp pokazuje różne dziwne rzeczy
    dzięki za odpowiedz

    0
  • #7 20 Lis 2013 17:19
    awisniewski81
    Poziom 9  

    Podmieniłem nowy czujnik i bez zmian. dalem komputer do sprawdzenia i jest ok. Dziś sprawdzę przewody i wtyki.

    0
  • #8 21 Lis 2013 11:19
    1robert
    Poziom 18  

    Sprawdź innym komputerem (mocno sensownym) co pokazuje czujnik temperatury... Może być błąd w komunikacji...
    Sam bardzo się zdziwiłem.. Bardzo bardzo...

    0
  • #9 25 Lis 2013 19:50
    awisniewski81
    Poziom 9  

    Skoda stoi u mechanika. Prawdopodobnie jest zły czujnik. W 1999 r były 2 rodzaje czujników.Moja skoda jest z pażdziernika 1999 i podobno zamontowany jest nie właściwy czujnik.

    0
  • #11 04 Gru 2013 20:51
    awisniewski81
    Poziom 9  

    Witam.Wszystko się wyjaśniło. Czujnik był prawidłowy. Okazało się że uszkodzony był procesor w liczniku, ktoś wcześniej go naprawiał ale nie zrobił tego właściwie. Po wlutowaniu nowego i poprawieniu ścieżek wszystko jest OK:)

    0
  • #12 05 Gru 2013 13:35
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Co ma licznik do sterownika silnika w tym przypadku.
    Są 2 osobne czujniki. Wystarczyło spojrzeć w odpowiednie bloki (silnik lub licznik) by wiedzieć czy problem tkwi po stronie temperatury dla silnika czy dla licznika i wtedy wyeliminować jeden z systemów.

    0
  • #13 05 Gru 2013 18:50
    awisniewski81
    Poziom 9  

    To czemu wcześniej pisałeś "Z Twojego opisu wygląda to na problem w instalacji - połamane przewody które raz zwierają a po chwili nie.
    Sprawdź ciągłość przewodów pomiędzy czujnikiem a ECU - najlepiej żarówką H4. " ???

    0
  • #14 05 Gru 2013 18:53
    autoas
    Poziom 42  

    awisniewski81 napisał:
    Okazało się że uszkodzony był procesor w liczniku

    Sam to robiłeś czy oddałeś komuś?

    0
  • #15 05 Gru 2013 19:42
    awisniewski81
    Poziom 9  

    Oddałem do elektryka samochodowego.

    0
  • #16 05 Gru 2013 20:04
    autoas
    Poziom 42  

    To wszystko wyjaśnia...piszesz to co ci ktoś powiedział (wmówił)....tak naprawdę to wie tylko ten elektryk...

    0
  • #17 05 Gru 2013 21:29
    awisniewski81
    Poziom 9  

    Nie wmówił bo byłem przy sprawdzaniu i sam zawoziłem licznik do naprawy. Ale jak wiesz lepiej to Twoja sprawa.

    0
  • #18 06 Gru 2013 18:59
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    awisniewski81 napisał:
    To czemu wcześniej pisałeś "Z Twojego opisu wygląda to na problem w instalacji - połamane przewody które raz zwierają a po chwili nie.
    Sprawdź ciągłość przewodów pomiędzy czujnikiem a ECU - najlepiej żarówką H4. " ???


    W którym miejscu napisałem Tobie ta informację.
    Napisałem to do stefan86 , który miał błąd:
    stefan86 napisał:
    1 Fault Found:
    00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62), 27-10 - Implausible Signal - Intermittent

    Nie moja wina jak ktoś nie potrafi odróżnić czujnika G2 od G62, nie wie skąd komputer bierze informacje o temperaturze silnika a skąd ją bierze licznik.
    Niedługo będziecie szukali przyczyn problemów z czujnikiem spalania stukowego w uszkodzonym zawieszeniu - bo tam przecież stuka jak się jedzie.

    0