Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 2.5 tdi - Paliiwo ucieka z pompy wtryskowej

misiuro 20 Kwi 2013 09:39 3216 4
  • #1 20 Kwi 2013 09:39
    misiuro
    Poziom 11  

    Witam

    Audi 2.5 tdi AKE 2000 rok,Tak jak w temacie .Paliwo ucieka po nocy z pompy wtryskowej VP44 obojetnie czy jest pusty bak czy pełny.Jestem pewien ze to wina pompy , czy ktos definitywnie rozwiazał ten problem.

    0 4
  • #2 20 Kwi 2013 09:58
    igorek83
    Poziom 24  

    Jak ucieka z pompy to do naprawy się nadaje.

    0
  • #3 20 Kwi 2013 10:08
    misiuro
    Poziom 11  

    Wiem ze wina pompy ale moze juz ktos to naprawił i wie co naprawic,bo samochód jezdzi normalnie tylko ropa scieka do baku.

    0
  • #4 20 Kwi 2013 10:38
    Ireneo
    Poziom 39  

    Kupić zestaw naprawczy,wymienić i ustawić pompę.Sam tego raczej,myślę nie zrobisz.

    0
  • #5 20 Kwi 2013 12:22
    misiuro
    Poziom 11  

    Ma ktos namiary w mojej okolicy na zakład regeneracji VP44 wymiana garnituru pompy,uszczelek ?Poszukuje zakładu co zna problem i wczesniej juz miał takie przypadki i wie co wymienic w pompie.

    , w sieci znalazłem cos takiego:

    Podsumowujac, sa 3 zasadnicze przyczyny:
    1. nieszczelnosc uszczelek na pompie (tak w koncu okazalo sie w moim przypadku)
    2. nieszczelnosc na trojniku/filtrze/przewodach po stronie silnika
    3. w baku paliwa: uszczelka, nieszczelne polacznia przewodow wchodzacych/wychodzacych, badz zaszlamiony filtr siatkowy w pompie w zbiorniku (lub sama pompa nie dziala)

    Dobra chwilowa metoda zaradcza to zakup pompki do diesla (taka reczna gruszka), na przyklad od citroena i zamontowanie jej na przewodzie dolotowym przed filtrem paliwa. Kazdego ranka wystarczy przed odpaleniem troche podpompowac i nie ma problemu. Moze fachowcy stwierdza, ze takie odpowietrzanie nie jest dobre, ale skuteczne, jezdzilem tak ponad rok i nie uszkodzilo to pompy ani odrobine wiecej.

    W pierwszej kolejnosci mozna sprobowac wymienic trojnik na filtrze, usczelniec (wymienic) przewody paliwowe, bywa, ze sa juz przegrzane i niestety puszczaja. Takze przelewowe na wtryskiwaczach. Z tego co zauwazylem, na przelewach lepiej sprawuja sie masywne gumowe 3mm/5-6mm, niz te z parcianym oplotem 3,2mm.

    Jeszcze lepiej sprawdzic czy nieszczelnosc jest na pompie i ewentualnie wymienic/oddac na wymiane uszczelek.
    Mnie cala operacja kosztowala 400 leva (w bulgarii okolo 800pln) razem z demontazem/montazem/kalibracja pompy na specjalistycznej maszynie bosha i regulacja kata wtrysku.
    Sprawdzenie wyglada nastepujaco, powrot na trojniku jest czopowany, a do przewodu paliwowego przed filtrem podlaczana jest pompka a manometrem (tak, ze powietrze pompowane jest przez filtr paliwa, ale mozna pewnie przeprowadzic sprawdzenie takze z wylaczeniem filtru i trojnika dla pewnosci). Nastepnie pompujemy okolo 2,5 Atm i czekamy do 30-45 minut. Test musi odbyc sie na calkowicie zimnym silniku, bo nawet lekko zagrzane uszczelki rozszerzaja sie i uszczelniaja. Jesli cisnienie spadnie oznacza to ze nieszczelnosc jest po stronie pompy.
    Podobno 95% tego typu problemow znajduje sie wlasnie tam.
    Nie jestem w stanie powiedziec, czy uszczelki mozna wymienic samodzielnie, bez pozniejszej kalibracji pompy, ale po calej operacji z kalibracja i regulacja nastapila znaczna poprawa, wiec moze warto.
    W moim przypadku problem pojawil sie nagle po tankowaniu zima jadac przez polske i jestem przekonany, ze to jakies syfy dodane do paliwa go spowodowaly.

    Problem ze zbiornikiem paliwa, szczegolnie w avancie jest taki, ze ciezko sie tam dostac, bo nalezy rozebrac cala tapicerke z tylu i wyjac styropian z podlogi. Z tego co sie dowiedzialem, jesli silnik nie gasnie w czasie jazdy i nie ma problemow przy pelnym baku to problem raczej nie znajduje sie tam. Chociaz bywa, ze podczas mrozu paliwo moze byc bardzo geste, pompa zassie i wessie troche uszczelke, moze powstac taka wlasnie nieszczelnosc.

    Podsumowujac, po wymianie uszczelek problem zniknal, pomimo, ze wciaz widze balelki powietrza idace od filtra do pompy. Auto moze stac 2-3 dni i pali na dotyk (dluzej niz 2-3 dni nie mam mozliwosci sprawdzic). O dziwo pompa (AKE pierwsza generacja z numerkiem 0 470 506 016), ktora przejechala ponad 240.000km i po dlugim okresie problemow z zapowietrzaniem, po rozebraniu w srodku byla jak nowka, zadnych przetarc, opilkow, sladow zuzycia, nic. To samo sterownik, ani sladu przypalenia (prosilem, zeby sprawdzili wszystko), wiec cala regeneracja sprowadzila sie do wymiany garnituru.

    Zbaczajac troche z tematu, przy okazji bulgarscy fachowcy zregenerowali takze wtryskiwacz sterujacy (koszt okolo 300 leva) i mialem okazje obejzec walki z jednej strony. Wszystko gladkie i czyste, minimalne slady zuzycia, dobrze naolejone, co wielu uzytkownikow AKE uzna za niemozliwosc, bo wiele sie nasluchalem jak to w tym silniku walki padaja.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo