Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra B - awaria pilota zamka centralnego

20 Kwi 2013 15:09 11625 18
  • Poziom 9  
    witam.
    posiadam auto opel vectra B 1996 rok, jakiś czas temu pojawiła się awaria związana z rozprogramowywaniem się kluczyka, po zaprogramowaniu chwile działał ale znowu rozprogramowywał się i tak cały czas, wymieniłem baterie ale to nic nie pomogło. Rozebrałem pilot i okazało się że pękł lut w miejscu doprowadzenia zasilania z baterii no i teraz pojawił się kolejny problem gdyż po poprawieniu lutu i wyczyszczeniu wnętrza pilota z kurzu i przestał wogule reagować na programowanie go, gdy wciskam przycisk zamykania to miga czerwona dioda a gdy otwierania to zielona na chwile zaświeca a potem gaśnie. Podczas czyszczenia wnętrza kluczyka zatłuszczenia usuwałem pędzelkiem i zmywaczem do paznokci możliwe jest żeby to uszkodziło w jakiś sposób układ scalony znajdujący się na płytce? a jak nie to jaki możliwe są jeszcze inne usterki powodujące tą awarie. proszę o pomoc za wszelkie wskazówki jestem wdzięczny
  • Poziom 39  
    Uszkodziłeś go lutowaniem, kup nowy pilot są dość tanie.
  • Poziom 9  
    możliwe jest żeby aż tak wrażliwy był na lutownice? gdzie w sumie bezpośrednio nie dotykałem grotem układu scalonego ani jego nóżek. A jeśli już kupie nowy pilot do będę musiał go "dodać" do centralki, wie ktoś ile kosztuje taka usługa?
  • Poziom 23  
    Kup zewnętrzny sterownik z pilotami i zamontuj
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Kup weź drugi używany pilot przełóż elektronikę i dopisz do samochodu i cała filozofa.
    A programowanie wiesz jak się wykonuje? Wkładasz klucz do stacyjki na zapłon naciskasz na pilocie przycisk od otwierania potem zamykania i wyjmujesz kluczyk. A filozof Skrzynia niech idzie do szkoły. Jak masz problem wpadnij do mnie to zrobię ci.
  • Poziom 9  
    ja wiem ze najprościej można kupić centralkę z pilotami, mimo wszystko chciałbym jeszcze jakoś spróbować tego pilota przywrócić do stanu używalności, więc tu pojawia się moje pytanie czy jest jeszcze jakaś możliwość?

    Dodano po 8 [minuty]:

    do opamp

    wiem jak się programuje kluczyk, ale wracając do tego wcześniej co mówiłeś, przykładowo kupie pilot od opla Omegi B bo akurat na allegro taki znalazłem, i wystarczy go zaprogramować w mojej Vectrze ? i powinno działać jak należy?
  • Poziom 23  
    panie filozof opama czym ma to dopisać?? pisakiem??? przestań opowiadać śmieszne rzeczy-po przekładce z innego pilota nie zadziała (dopisać techem),nawet nie wiesz jak prawidłowo wygląda synchro pilota : nie zamknij i otwórz tylko wkładasz klucz przekecasz zapłon wciskasz zamknij i trzymasz do momentu jak zamki zamkną się i otworzą
  • Poziom 9  
    no to właśnie mnie interesuje ile taka usługa dopisania techem kosztuje? bo sam pilot za 30 złotych używany, a nowa centralka z dwoma pilotami najtańsza 60 złotych znalazłem.
  • Poziom 25  
    Taka usługa kosztuje około 50zł


    Do opamp oraz SKRZYNIA :
    Prawda jest na wyciągnięcie ręki,lecz bardzo łatwo jest się z nią rozminąć ,co do programowania pilota C.Z
    P.S: bardzo blisko prawdy był jednak kol. SKRZYNIA

    Dodano po 3 [minuty]:

    Przeglądnij jeszcze raz płytkę pilota,bo trzeba się namęczyć ,żeby ją zepsuć.....
    przy lutowaniu mogłeś pozwierać.
  • Poziom 9  
    nie ma opcji żebym jakieś zwarcie zrobił, pozatym już przeglądałem 5 razy chyba a lutownicą kolbową umiem się obchodzić. jedyne właśnei co mi przychodzi do głowy to że rozprogramowanie układu scalonego co zresztą napewno się stało po wyciągnięciu bateri ale czemu teraz zaprogramować się niechce? dioda tylko miga przyprogramowaniu i nic się nie dzieje. czy mozę być jeszcze jakieś mikro pęknięcie szcieżki pod lakeirem przy nużce pod wpływe dotykania pedzelkiem o dość w sumei twardym włosiu?
  • Poziom 21  
    enio155 napisał:
    zmywaczem do paznokci

    Witaj, a kto dał Ci taki pomysł?

    W opisie elektronik. Jest takie coś jak izopropanol, np.
  • Poziom 9  
    niemiaęłm nic innego prucz tego akurat na miejscu, a tak nawiasem mówiąc zmywacz jest acetonemtroche zaromatyzowanym więc a aceton jest związkeim bardzo podobnym do izopropanolu więc zanim zaczniesz się wypowiadać poczytaj książki z gimnazjum
  • Poziom 21  
    Kiedy chodziłem do szkoły to o gimnazjum nikt nie słyszał.
    Posty o myciu elektroniki zmywaczem do paznokci nic dobrego nie dają, zaraz się zaczną nowe o wyższości WD40 nad kontaktem (umyłem złącze WD i wszystko działa zamykam temat, a za dwa dni RATUNKU) to wszystko zaniża poziom tego forum i dla ludzi z dużą wiedzą naprawdę nie chce się pisać. ( nie mówię o sobie, jest kilka osób które warto szanować)

    Zrobiłem mały test, umycia paznokcia z lakierem dwu dniowym (dla żony) izopropanolem i nie poszło.
    Zrobiłem drugi, kostka 24c02 zamoczona w iozo. i druga taka sama ( ten sam producent) w zmywaczu i jedna czyściutka, a druga nie do odczytania symboli na obudowie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    Witam mam te same objawy tyle że u mnie brak jest środkowego tranzystora z tych trzech. pilot typu jajko. Jaki tranzystor wstawić zamiast niego? opel vectra B - awaria pilota zamka centralnego
  • Poziom 9  
    jeśli ci się nie śpieszy to dam cio znać we czwartek
  • Poziom 12  
    Poczekam. Nigdzie się nie śpieszę.
  • Poziom 2  
    Witam, czytałem gdzieś, że można coś regulować w pilocie śrubokrętem. Prawda czy fałsz?