Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat brava 1,4 12v gaśnie po odpaleniu

20 Kwi 2013 19:01 3162 3
  • Poziom 2  
    Witam, jestem tu nowy więc jeśli coś robię źle to proszę o poprawienie ;p

    Nieco ponad miesiąc temu stałem się posiadaczem fiata brava 1.4 kat. Autko od początku miało taki problem, że czasem (bardzo rzadko) nie zczytywało immobilajzera (code czasem gasło, czasem nie a auto odpalało albo nie) po wyjęciu kluczyka i odczekaniu chwili odpalało od strzała, zazwyczaj działo się tak gdy autem troche pojezdziłem tzn było ciepłe bo raczej na zimno nigy problemu z odpaleniem nie było. Pojechałem do sklepu a po 20 min próbując odpalić nawet nie zakaszlał (myślałem że znów nie zaskakuje ten immobilaizer a okazało się, że brakło mi paliwa... Troche wymęczyłem pompke nieświadomie bo dość długo próbowałem go odpalic. Z paliwem wróciłem po jakichś 10h, zalałem i auto odpaliło za 1szym razem ale jak nigdy weszło na wysokie obroty ok 3-4k na jakies 5s potem spadlo ponizej 1k i wogóle nie było gazu. Od tego momentu odpalajac gaz byl na sekunde i auto gasło czasem (bo siedziałem tam z 3h próbując ją uruchomic) auto odpaliło ale na bardzo niskich obrotach i tak chodziło ale po dodaniu odrobiny gazu odrazu gasło. Rozładowałęm akumulator, probowałęm na kable nic. dopiero bo jakichś 3h (myślę ze moglo to miec cos wspólnego z nagrzaniem sie auta) odpaliło i normalnie dojechałem do domu. Po tamtym incydencie jechałem, jeszcze raz autem tego samego dnia bylo juz zimne raczej i odpalilo normalnie. Teraz po tym jak auto stało z tydzien wogóle nie odpalane (minelo 30 dni a nie przerejestrowałem) dziś z ciekawosci wyszlem ja odpalić- system sie powtarza odpalilo od kopa ale 5s obroty 3-4k a potem odpala odrazu i gasnie nie wchodzac wogole na obroty... troche poprobowalem to w pewnym momecie auto bez dodawania gazu chodzilo ale obrotomierz byl praktycznie na 0. Co może być problemem? Z góry dziękuje, pozdrawiam.

    Dodano po 7 [minuty]:

    dodam jeszcze że przez ten miesiąc użytkowania nie mialem problemów z jakimiś falującymi obrotami czy coś, stało się to dopiero od momentu jak brakło mi paliwa. jak auto postoi z godzine, dwie to odpala znow na 3-4k przez 5s a kazdy kolejny raz to odpalenie i gaśnięscie ewentualnie odpalenie na moze 500obr jak nie mniej z całkowitym brakiem mozliwosci dodania gazu ;/
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 28  
    W pierwszej kolejności wymień filtr paliwa bo jak wypaliłeś cały zbiornik to zaciągnęło jakieś osady.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Dzis zabrałem się za to, zacząłem jak kolega radził od filtra ale był ok a po przekreceniu kluczyka (slychac bylo pompke) z przewodu paliwowego nie wydostało się nic. Wyciągnąłem pompke i na sucho próbowałem pod akumulatorem a potem z paliwem w misce (wsadzilem pompke, zamknalem wezykiem obieg i zalaczylem) pompka normalnie pompowała.. zabrałem się do skręcania, skręciłem ale nic to nie dało, dalej nie podawała paliwa. Całą czynnosc z wyjęciem pompki włącznie powtórzyłem ale tym razem zmieniajac bieguny zalaczalem ja raz w prawo a raz w lewo przez jakąś chwilę, całość po tym zabiegu zkręciłem i wreszcie usłyszałem dzwięk silnika... nie wiem co mogło być powodem ale może kiedyś się to komuś przyda jeśli będzie miał podobny problem. Dziwi mnie to że feralnego dnia kiedy się to stało po katowaniu (pchaniu, paleniu na kable, pchaniu, pchaniu, pchaniu) auto wkoncu zaskoczylo i dzialalo normalnie a kilkukrotnie je gasilem i odpalalem nawet po jakiejś godzinie.

    Dodano po 9 [minuty]:

    nie napisałem jeszcze, że powodem nie był brak paliwa! wlałem do niej 5l paliwa (po tym jak nie moglem jej zapalić) a jak wyjmowalem pompke widac bylo ze w baku jest duzo wiecej niz 5l, tak pomyślałem bo zawsze mam pół baku ;)- nie działa mi wskaźnik poziomu paliwa a po wlaniu (co prawda tez po uplywie z 10h) auto zatrybiło dlatego też pomyślałem, że to może być powodem. pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam,

    Też mam takie auto i miałem problemy z regulatorem i przepustnicą. Zobacz do mojego linku i moich postów, post 12 :


    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2303219&highlight=


    Miałem problem z falującymi obrotami nawet na poziomie 3 tys obr/min. Trzymając na gazie falował od 700 - 3000 tys. Powodem była wtyczka na na przepustnicy. Wymieniłem konektory z wtyczką i problem się skończył. Te konektorki mają małą powierzchnię styku i były zaśniedziałe (widać po kolorze). Będziesz miał inną rezystancję styku a co za tym idzie inne napięcie do kompa z otwarcia przepustnicy.
    Miałem tak że na zimnym ledwo odpalił i trzymałem na gazie trochę a potem jakoś się trzymał.
    Gdybyś miał problem z regulatorem obrotów to przy no 900obr/min i nie naciskaniu gazu leciały by obroty w dół (uszkodzenie styku na regulatorze i się nie zamyka).
    Możesz odkręcić obudowę plastikową na przepustnicy i zobaczysz wtryskiwacz czy Ci podaje paliwo.