Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna IIFL 2006r 1.9 dci check injection

bartek9492 20 Apr 2013 19:14 11097 21
  • #1
    bartek9492
    Level 10  
    Witam! Mam problem z check injection, po podłączeniu pod komputer okazało się że mam wadliwy zawór egr, zamówiłem nowy i w celu zaoszczedzenia pieniędzy chciałbym go samemu wymienić gdyż to jest banalnie proste, ale mam pytanie czy jest możliwa wymiana samemu bez podlączania pod komputer? czy po wymianie zeby wszystko wróciło do normy trzeba usunać błedy w komputerze? Czy nie jest to konieczne?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    miler80
    Level 34  
    Nie licz na to że tak łatwo ci wyjdzie.
  • #3
    bartek9492
    Level 10  
    o to chodzi ze juz wyjmowałem kiedyś by wyczyścić i nie ma z tym problemu, chcę tylko wiedzieć czy po wymianie bedzie wymagana interwencja komputera?
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    Pod warunkiem że to wina EGR
  • #6
    bartek9492
    Level 10  
    jurekk55 wrote:
    Pod warunkiem że to wina EGR

    a czego mogła by być jeszcze wina? komputer wyświetlał błąd EGR można było go wykasować ale po uruchomieniu silnika znowu powracał. Jeszcze widniał jeden błąd tylko już nie pamiętam kodu, ale pamiętam że oznaczał zwarcie do masy w pompie doładowania i tylko manualny serwis?
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    bartek9492 wrote:
    Jeszcze widniał jeden błąd tylko już nie pamiętam kodu


    Tak podejrzewałem , wróć do początku , błędy z kontekstem i przejrzenie parametrów
  • #8
    autoas
    Level 42  
    A tam!!!! wymienić zawór i heja, potem będzie więcej klientów zdesperowanych, nie wiem dlaczego odwodzicie zainteresowanego od roboty
    Nie robią pseudo diagnostykę co raz częściej.....
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    Już milknę , masz rację
  • #10
    bart.auto
    Level 21  
    Chcesz od razu wymieniać zawór , a nie lepiej sprawdzić co jest na pinach wtyczki zaworu?
  • #12
    bartek9492
    Level 10  
    Wszystkie przewody i wtyczki zostaly sprawdzone, zero sniedzi i przetarcia. Coś w zaworze nie tak, nie obchodzi mnie co bo i tak juz zamówiony mam nowy. We wtorek biorę się za jego wymianę. Mam nadzieje ze się na nim skończy.
  • #13
    bart.auto
    Level 21  
    Nie rozumiesz kontekstu sprawy , nie chodzi mi o stan wizualny wtyczki tylko o napięcia jakie tam mają być itp
  • #14
    bartek9492
    Level 10  
    Aha, a orientujesz się może jakie napięcia i przy jakiej wtyczce powinny być? I jeśli będą gdzieś źle to gdzie szukać przyczyny? komputer?
  • #15
    miler80
    Level 34  
    Koledzy, autor otrzymał odpowiedź na swoje pytanie więc nie wiem po co tu dyskutować, to jego auto i niech robi to co uważa za słuszne...
  • #16
    trans-serwis
    Level 39  
    bartek9492 wrote:
    Mam nadzieje ze się na nim skończy.
    My też mamy taką nadzieję. Jeżeli nie to pamiętaj, jesteśmy z tobą.
    bartek9492 wrote:
    Coś w zaworze nie tak, nie obchodzi mnie co bo i tak juz zamówiony mam nowy.
    Bardzo dobre podejście do tematu.
  • #17
    bartek9492
    Level 10  
    Dobrze więc zamykam temat, jutro w takim razie wybiorę się do mechanika by wymienił mi ten zawór jak i on sam uważa że to on jest przyczyną mojego problemu, szkoda że nie mogę go samemu wymienić myślałem że zaoszczędzę trochę bo nie ukrywam mechanik chce zedrzeć ze mnie ostatnie pieniądze za wymianę a słyszałem kiedyś że podczas wymiany nie jest wymagana interwencja komputera i mit się niestety nie potwierdził. Dziękuję za pomoc
  • #18
    autoas
    Level 42  
    bartek9492 wrote:
    bo nie ukrywam mechanik chce zedrzeć ze mnie ostatnie pieniądze za wymianę

    To twój samochód i twój problem, a mechanik nie "zdziera", tylko ciężko pracuje w twoich smarach, więc płacisz mu za robotę
    Ty zarabiasz, więc dajesz drugiemu ....to właśnie normalność...
  • #19
    s.q
    Level 21  
    Jeżeli mechanik postawi diagnozę np; EGR i wymieni , a tu d...a , to sobie kupił zawór.
    Człowiek bierze czasem nie takie tematy na siebie, ale przecież '' zdziera'' Mechanik nie człowiek. A do dentysty pójdzie, proszę trzysta i proszę bardzo. A tu Może coś taniej.
    A komputer za darmo dostałem.

    Wielu z Nas wykłada własne pieniądze i często nie małe żeby naprawić auto, musimy się tłumaczyć dlaczego naprawiliśmy mu samochód i pada hasło że on dowiezie kasę później. Ale po telewizor z naprawy już tak nie pójdzie.
  • #20
    bartek9492
    Level 10  
    S.Q....Rozumiem Ciebie kolego z mojego rodzimego miasta. Chodzi mi o to że mój mechanik ma zabawkę nie komputer. Moim zdaniem on bardziej się domyśla niż wie. Dzisiaj zmienie zawór jutro czujniki a po jutrze boje się myśleć co dalej. Każdego by denerwowało naprawianie auta metodą prób i klient musi płacić za części i robocizne a na koniec okazuje się ze na darmo i co z tym zrobić? Będę u niego 4 raz każda wizyta mnie kosztuje, pierwszy raz diagnoza, drugi raz czyszczenie EGR trzeci raz diagnoza. Zadna wizyta nic nie dała prucz po kieszeni. On nie jest w stanie zdiagnozować dokładnego źródła problemu. Dlatego postawiłem taki post by dowiedzieć się coś na ten temat. Myślałem że mógłbym coś sam zdziałać. Mechanika niestety nie mogę zmienić gdyż w pobliżu nie mam zadnego innego. W Olsztynie będę dopiero latem i zawsze gdy jestem w nim to zabieram auto do swojego mechanika i on robi z nim wszystko i mu chętnie płacę bo wiem że jest uczciwy i nie naprawia czegoś co jest dobre.
  • #21
    trans-serwis
    Level 39  
    bartek9492 czytając twoje wcześniejsze tematy można pomyśleć że u żadnego mechanika nie byłeś tylko kombinujesz sam. Cytat twojej wypowiedzi. "Zapaliła się lampka Chek injection czyli sprawdź wtryski mówi mi wszystko.
  • #22
    bartek9492
    Level 10  
    Problemem tego wszystkiego był filtr DPF, z początku poszedł zawór EGR przez co samochód wszedł w tryb awaryjny przez który zapchał mi filtr czasteczek stałych, zawór wymieniony nic się nie zmieniło gdyż filtr już był do wyrzucenia. Dziękuję za uwagę.