Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Magnum - Regulacja pompy wtryskowej mack 430

20 Apr 2013 22:08 5769 13
  • Level 13  
    W ktorym miejscu (jesli w ogole) znajduje się mechaniczna regulacja pompy wtryskowej w silniku MACK 430 z Renault Magnum 97r. Pozdrawiam i licze na wyrozumiałość.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 13  
    Witaj. A co kolega ma na myśli poprzez regulację???
  • Level 13  
    Mam na mysli regulację ilości paliwa podawanego na wtryski.
  • User removed account  
  • Level 13  
    Czyli dopoki nie mamy stanowiska nic z pompa zrobic nie mozna jesli chodzi o jakiekolwiek regulacje?
  • Diesel injection systems specialist
    RENO-MAX wrote:
    Można ale tylko na stole probierczym.

    Witam.
    Niekoniecznie na stole.
    Oczywiście zakładając że dawki sekcji są równe, można przestawić HDK względem RW posiadając przystawkę do pomiaru ustawienia HDK i czujnik zegarowy pomiaru RW, który można zamontować tylko po demontażu pompy.
    W Scanii 3-serii był specjalny pin (EDC28-biało/niebieski w gnieździe diagnostycznym) do pomiaru RW w czasie pracy pompy a w Magnum chyba nie ma. Gdyby był, to wartość przy wolnych obrotach 650rpm 1.24V-1.38V, a na zgaszonym silniku: 0.4V-1.1V
    Mechanicznie dawkę można zwiększyć poprzez zmianę trzpienia solenoidu 3 423 120 XXX pod warunkiem że zakres napięcia na zgaszonym silniku jest większy jak 0.9-1.1V
  • Level 13  
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Problem u mnie w magnumie jest oczywiście z odpalaniem i falowaniem na niskich obrotach. Najlepsze jest to, że większość mechaników u których auto stało stwierdziło, że to na pewno nie pompa. ( Auto nie kopci i idzie jak burza) trudno jest mi stwierdzić kiedy tak naprawdę obroty zaczęły falować. Zakupiliśmy je i wszystko było dobrze jeśli chodzi o silnik. Problem pojawił się dosłownie po jakims 1000 km auto po odpaleniu po prostu falowało. Póki co rozwiązałem tylko problem z odpalaniem. Ale uporczywe jest to, że auto lubi zgasnąć w czasie ruszania bo akurat w tym momencie obroty spadaja, a będąc na biegu po prostu nie ma siły ruszyć. Układ paliwowy został wymieniony na nowy, filtry są nowe, pompa mechaniczna przy pompie wtryskowej jest nowa, czujnik obrotów pompy (ustawiany u elektronika samochodowego) oraz czujnik temp wody w kolektorze są nowe, auto nie wyświetla komunikatu stop. Co jeszcze można sprawdzić żeby upewnić się, że jednak to będzie kosztowna i czasochlonna zabawa?
  • Level 13  
    Najtaniej będzie podjechać i zregenerować pompę .
    Szkoda czasu i pieniędzy na diagnozy
  • Level 13  
    Wracając do tematu układu paliwowego mam następne pytanie do specjalistów. Czy ręczna pompka znajdująca się za lewą "L"ką powinna być cały czas "twarda" nawet gdy silnik nie pracuje? Czy to, że po zgaszeniu silnika pompka robi się "miekka" świadczy o silnym zapowietrzaniu się układu czy tak po prostu musi być?
  • Level 20  
    Jeżeli był problem z odpalaniem na ciepłym silniku i jest falowanie na biegu jałowym to stawiam na pompę z takimi objawami zmieniłem już kilka pomp wtryskowych w tych silnikach. Ostatnią jakieś dwa tygodnie temu, problem ustał, zmieniałem na używaną pompę.
  • Level 13  
    Szyniu jaki był koszt tej wymiany (robocizna), czas wykonania i ile taka pompa używana kosztowała?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Na zimnym silniku też go nie odpale. Odpala albo bez czujnika temperatury wody, albo na plaka. Ale to auto ciagnie i nie kopci więc po prostu juz zgłupiałem:)

    Dodano po 9 [minuty]:

    I jeszcze jedna ciekawa rzecz. Auto jezdzi tylko sezonowo od maja do września. Na początku sezonu po odpaleniu "od kopa" na podłączonym czujniku temperatury wody pracowało kilka minut równo bez falowania. Po kilku minutach zaczął falować i wszystko wróciło do "normy".
  • Diesel injection systems specialist
    Eispritzpumpe kaput! A dokładniej elementy tloczace
    Jak coś daj do warsztatu który zrobi to porządnie. Ustawia się np. kąt wtrysku na kółku ktore nie posiada klina! a do tego zęby sa grube i jest ograniczona regulacja początku tłoczenia to i kółko trzeba mocno zakręcić aby się nie przestawilo, nie wspominam już o czujniku HDK i regulacji luzu listwy (regelweg loose)
  • Level 20  
    Ja zdobyłem pompę z 900 zeta i moja robocizna to jakieś 6h na spokojnie jeżeli nie trzeba popuszczać mimośrodu na rozrządzie jeżeli zachodzi taka potrzeba to można doliczyć 2h tak na spokojnie.
    Ale w wszystkich przypadkach które mnie zmusiły do wymiany pompy czasem występowało falowanie na jałowym ale najczęściej problem miał się do tego że autko nie odpalało na ciepłym silniku.
    Taką sytuację miałem z Scanią III na EDC że był problem z odpalaniem nawet silnika letniego i po odpięciu czujnika temp. silnik startował i też było falowanie. Pompa out i scania hula do dziś. Jeżeli chodzi o renault to regeneracja pompy to jakiś koszt nie z tej ziemi i trudno o firmę co to naprawi, dla tego decydowałem się na wymianę.
  • Level 13  
    Dziekuje wszystkim za poswiecony czas. W zwiazku z tym ze pompew bede mogl wymienic lub zregenerowac dopiero po sezonie bede szukal dalej chociaz po Waszych wypowiedziach bedzie to raczej straya czasu. W dalszym ciagu wystepuje problem ostrego zapowietrzania i w zasadzie wszystkie elementy ukladu paliwowego zostaly wymienione na nowe wlacznie z czujnikiem obrotow pompy co do ktorego elektromechanik byl w 100 % przekonany ze on jest winowajca. Bede szukal dalej i moze uda sie chociaz w malym stopniu usprawnic uzytkowanie auta i na pewno podziele sie z Wami swoimi doswiadczeniami. Pozdrawiam.