Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 91r 1.9TD Problem z termostatem

dudekken 24 Feb 2005 23:49 4017 14
  • #1
    dudekken
    Level 11  
    Witam

    Mam bardzo dziwny problem, kupilem sobie samochod taki jak w tytule.
    Silnik w nim sie nie dogrzewal (wskazówka na desce caly czas lezala), wiec podejrzenie padlo na termostat.
    Wymienilem go i silnik zaczął sie grzać 110 st.
    Myslac ze kupilem uszkodzony termostat wymienilem go na kolejny.
    Dalej jest tak samo

    Co moze byc powodem bo niemogę dojść dlaczego tak sie dzieje??

    Proszę o szybką pomoc
  • #2
    xawier
    Level 29  
    Może poprzednikowi padł wentylator albo jego sterowanie - czujnik termiczny przy chłodnicy. Wentylator się włącza? Może czujnik jest od innego modelu. Wówczas może załączać za późno wentylator.
  • #3
    pawelsiara74
    Level 22  
    Witam
    Też tak myśle że będzie coś z wentylatorem, ewentualnie może być jeszcze chłodnica zakamieniona lub coś takiego nie bedzie miała dobrego obiegu tez może sie przez to grzać nadmiernie.
    Pozdrawiam
  • #4
    dudekken
    Level 11  
    Nie wspomnialem jeszcze o jednej rzeczy

    W momencie kiedy sinlnik nagrzewa sie do temp. 110 st. to dol przewodow ukl chlodzenia jest zupelnie zimny, zas gora goraca choc przewody sa jakos dziwnie miekkie.
  • #5
    Marcin1980
    Level 23  
    A ja proponuje ci sprawdziw ten sposób, odkrecasz korek wlewu płynu chłodniczego, odpalasz samochód, i zaczynasz grzać go na wolnych obrotach, jednocześnie sprawdzając pożom cieczy w tym zbiorniczku, powinnien nieco sie podnieść ale nie dużo, w okolicach 80 stopni powinnien otworzyć sie termostat, i wąż dolny powinen się zacząć rozgrzewać, grzejąc go dalej powinien włączyć sie wentylator.


    Jeżeli tak nie jest to zwróć uwage czy podczas nagrzewania sie silnika nie wywala wody ze zbiorniczka, sprawdz tez drążność cienkiego wężka łączącego zbiorniczek wyrównaczy z takim plastkikowym, chociaż nie koniecznie, łącznikiem boczna cienka rórka, ja kupiłem wadliwą z i układ nie dawał sie odpowietrzyć, zwróć uwage na to ile płynu wlewasz do układu powino wejść ponad 5 litrów. Efektem takim też może być uszkodzona uszczelka pod głowicą, sprawdz równierz czujnik wentylatora, dobrze by było go wykrecić z i podgrzac go lutownicą kolbową, jeżeli wlaczy sie wentylator to powinien być sprawny ale musisz wźąść poduwage temperature czujnika dobrze by było wiedziec kiedy sie włącza. Przerabiałem ten temat już i u mnie właśnie okazała sie uszczela pod głowicą.
  • #6
    Heroses
    Level 24  
    Przeczytaj dokładnie na termostacie do jakiej jest temp. Spotkałem się parę razy z termostatami do temp powyżej 100 stopni.
    Najlepiej weź ten termostat i wrzuć go do gorącej wody około 90 stopni zobaczysz czy się otwiera. Jeśli tak usterka tkwi w samochodzie.
  • #7
    czarunio
    Level 16  
    Nie chcę cię martwić,ale może być pęknięta głowica.Dlatego był wycią gnięty termostat.Może być to bardzo małe pęknięcie i jak nie ma termostatu to nic się nie dzieje.Jeśli jednak założy się termostat to temperatura w układzie wzrasta do ok.90 stopni i szczelina się powiększa.I zaczyna pojawiać się ciśnienie w układze.Objaw tego jest taki jak napisałeś zimna chłodnica,a na zegarze 110 stopni.Jedyne co jeszcze mogło się stać to uszczelka pod głowicą.Oby tylko to.Z doświadczenia stawiałbym na głowicę ale to się okaże po ściągnęciu głowicy.Pozdrawiam.
  • #8
    xawier
    Level 29  
    A płynu z układu chłodzenia ile ci ubywa? Ten zimny wąż wygląda na nie otwieranie drugiego obiegu. Przetestuj dobrze ten termostat, kiedy się włącza(otwiera)...
  • #9
    zodiak318
    Level 34  
    A może klin na pompie wody poszedł i nie ma obiegu a silnik się gotuje. Ogrzewanie jest dobre ?
  • #10
    Marcin1980
    Level 23  
    nie wydaje mi się żeby klin na pompie poszedł ponieważ gdy nie było terostatu silnik się nie grzał wcale więc obieg wody musiał być, bo jak by nie było to z termostatem czy bez też by się gotował. Z tymi pęknięciami głowicy może być różnie, może głowica jest wygięta poprostu i źle dociska do bloku co może powodować dostawanie sie kompresji w układ chłodzenia a w efekcie brak dobrego krążenia.
  • #11
    dudekken
    Level 11  
    Po spuszczeniu plynu z ukladu chlodzenia zauwazylem w nim tluste plamki jakby oleju silnikowego.glowica jeszcze nie zdjeta.
  • #12
    Marcin1980
    Level 23  
    to jeszcze o niczym nie świadczy posprawdzaj to co pisałem wcześniej, sprubuj jescze nagjać troszke wąż łaczący chłodnice z głowićą, do dołu tak aby był drążny i zobacz czy chłodnica bedzie sie rrozgrzewać, sprawdż równierz to co pisałem wcześnej.
  • #13
    dudekken
    Level 11  
    W tym momenicie jestem na etapie demontazu glowicy.
    Sprawdze jej stan na polaczeniu z blokiem, ew. pekniecia.
  • #14
    oost
    Level 13  
    Pamietaj o kolejnosci odkrecania i przykrecania glowicy,przy odkrecaniu musisz od zewnatrz do srodka po obu stronach tj.raz lewa raz prawa,moze najpierw sprawdz tak jak koledzy ci doradzili powyzej,czy woda nie wylatuje jak sie grzeje,bo glowice jak zdejmiesz to trzeba ja planowac,nie mozna jej zakladac od tak.
  • #15
    User removed account
    User removed account