Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus C-355 - Mechanizm załączania pompy

robokop 21 Apr 2013 22:31 8472 9
  • #1
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopy, w tymże traktorze wałek WOM 30 wchodzi w wałek napędu 28, końcówką, jaka powinna być odległość frezu na wałku WOM i wałkiem napędowym? U mnie jest przerwa z 1,5cm - tak jakby wom nie był wsunięty do końca?
    Ursus C-355 - Mechanizm załączania pompy
    Pytam, bo normalnie to połączenie zasłania tuleja przesuwna napędu pompy, tak że nigdy nie widziałem, teraz mam to rozebrane w proszek i pojawił się dylemat.
  • #2
    stasiak64
    Level 14  
    Ja myślę że to za dużo.Przy łożysku 43 na wałku są podkładki którymi można wałek "przesunąć".Ja zawsze dosuwam do oporu.Jako że tuleja łączy oba wałki ,powinna łączyć się na całej długości frezów wałka. Miałem przypadki "ścięcia" frezów na którymś z wałków z tego powodu.
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest w ogóle wynalazek. Teraz się okazało że dokupiona tuleja napędu pompy hydrauliki jest za długa. W C-355 była inna niż w C-360, czy po prostu ewolucja w czasie produkcji?
  • Helpful post
    #4
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Na pewno są dwa rodzaje tego wałka które prawdopodobnie różnią się długością.
    Do numeru ciągnika 240141 jeden typ a powyżej drugi. Różnica w wałkach zaś jest na pewno z winy zastosowania korpusu pośredniego nr. 47.
    Patrzyłem z ciekawości na allegro. Są dwa typy w sprzedaży. Krótki i długi. Może to w nim wina leży.
  • #6
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Trzeba by do sklepu podlecieć i zmierzyć te wałki. Jeśli masz zły to pewnie jego wina.
    Z przystawką ma być długi a bez krótki. nie znalazłem różnic w tulejach.
    Patrząc na oba wałki to jego pozycja jest zabazowana na łożysku przy wieloklinie.
    Jeśli masz mieć długi a masz krótki to wpust i sprzęgło kłowe były by za bardzo w tyle. Mogło wszystko normalnie działać tyle że nie było pełnego zazębienia na sprzęgle kłowym wałka.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wałek niby pasuje, różnica jest w tulei - nowa jest dłuższa, w dodatku ma krótszy frez zazębiający się z wałkiem wom. Zobaczymy jutro, czy w sklepie będą mieli jakąś alternatywę.
    Ogólnie most jest C355, skrzynia prawdopodobnie C360, w dodatku całość określana przez mechaników z SKR "50 zbrojona" - nawet z półosiami był problem, inna liczba zębów z tego co pamiętam poprzedni remont.
  • #8
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Półoś mogła mieć w 55 inna ilość zębów. Ogólnie 355 to po trochu 4011 i 360. W 4011 zwolnice miały inne przełożenie, były szybsze co za tym idzie i zębów. oba rodzaje półosi są dostępne.
    Ta tuleja mnie ciekawi bo nie znalazłem dwóch rodzai. Chyba że nie mogę na nią wpaść.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bo jak się okazało, ten drugi rodzaj to Zetor. Nie zajrzałem od strony wodzika - jest tylko 2 cm frezu w środku. Stąd cały kabaret.
  • #10
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Ładna składanka. Ważne że jest jakiś punkt zaczepienia.