Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo - podłączenie pompy wtryskowej Bosch

datuning 21 Apr 2013 23:20 21957 7
  • #1
    datuning
    Level 10  
    Witam
    Kupiłem samochód marki Renault Kangoo z 2001 roku z silnikiem 1.9 D. Samochód miał uszkodzony silnik i został wymieniony na silnik z Renault Clio 1.9 D 1995 r. z pompą wtryskową Bosch, którym miałem okazję jeździć. Silnik był w 100% sprawny, odpalał bez problemu, nie kopcił, miał moc itp. Po przełożeniu do Kangoo przez mechaników, strasznie kopci, nie ma mocy, jego praca jest bardzo twarda. Mechanicy rozkładają ręce. Po odkupieniu tego auta, zauważyłem, że pompa wtryskowa jest podłączona tylko jednym przewodem - zawór elektromagnetyczny STOP. Przewody, które wychodzą z pompy Bosch (wtyczka 5 pinów, zdjęcie pierwsze) nie są nigdzie podpięte. Wcześniej autko miało pompę na okrągłą wtykę (14 pinową, zdjęcie drugie). Nie jest również podłączony dolny zawór od momentu wtrysku. Znalazłem schemat okrągłej wtryczki, ale wciąż nie wiem co gdzie podłączyć. Czy twarda praca silnika oraz kopcenie może mieć wpływ na niepodłączone przewody od pompy, czy szukać przyczyny po stronie ustawienia pompy ? Od czego zacząć ?

    Renault Kangoo - podłączenie pompy wtryskowej Bosch Renault Kangoo - podłączenie pompy wtryskowej Bosch Renault Kangoo - podłączenie pompy wtryskowej Bosch
  • #2
    jaek1970
    Level 16  
    Pompa na okrągłą wtyczkę to LUCAS.
    Podłączenia wtyczki muszą być , twarda praca silnika pewnie przestawiacz kąta wtrysku nie podłączony , podciśnienia też pewnie powinny być na ogranicznik dymienia , to Bosch .
    Może numer pompy i zdjęcie .
  • #3
    datuning
    Level 10  
    Niestety numeru nie ma. Jest to pompa na dwie linki.

    Renault Kangoo - podłączenie pompy wtryskowej Bosch Renault Kangoo - podłączenie pompy wtryskowej Bosch
  • #4
    jaek1970
    Level 16  
    na drugim zdjęciu ucięty biały kabel , przestawiacz do pracy na zimnym silniku jest ucięty .
    Powinno działać to tak na zimnym jest podawane 12V i silnik działą na przyśpieszonym zaplonie po nagrzaniu - nie pamiętam do jakiej temperatury napięcie jest wyłączane i zmienia się kąt silnik cichnie .
    Po odpaleniu dodaj 12v z akumulatora i zobacz czy zmienia się dzwięk silnika .
    Przypuszczam że chłopaki z warsztatu nieco dygneli pompę , bez tego przewodu ciężej pali , potem może dymić .
  • #5
    datuning
    Level 10  
    Z tego co czytałem to przestawiacz działa niby do 10 stopni. Niestety po podłączeniu na krótko do 12V zaraz po odpaleniu na zimnym silniku różnicy brak. Samochód nadal strasznie kopci na wolnych obrotach.
  • #6
    EvgeniPoLOvinko
    Level 2  
    także chcą, aby przejść do Bosch...Powiedz, głośny silnik na Bosch?
  • #7
    tmks2
    Level 11  
    Witam, posiadam w tym silniku pompę LUCAS EPIC i chcę wymienić na zwykłą bosch, niech mi ktoś powie, muszę szukać pompy o określonych nrach? jak wygląda przeróbka pedału gazu itd?
  • #8
    kiler_NN
    Level 10  
    A czy ktoś wie czy da się jakoś przerobić instalacje żeby "zgrać' pompę która ma prostokątna wtyczkę z instalacja przewidziana na okrągła wtyczkę ????

    mam takiego właśnie kangura i staram się go ożywić ( nie na chodzie , stojący już baardzo długo ) i wygląda jak by ktoś mu zmieniał pompę - instalacja samochodu jest na okrągłą wtyczkę a z pompy wychodzi prostokątna