Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCIM Europe 2019
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Zasilacz impulsowy 12v 1.6A podwyższenie napięcia do 13.8V

Michał97 22 Kwi 2013 17:21 5820 2
  • Zasilacz impulsowy 12v 1.6A podwyższenie napięcia do 13.8V

Poziom 8  

Witam po raz kolejny.
    Potrzebuję przerobić zasilacz impulsowy / stabilizowany 12v 1.6A , tak aby podnieść napięcie do 13.8V przy zachowaniu mocy.
    Niestety nie wiem jak się do tego zabrać, ponieważ jestem jeszcze początkującym...
    Zasilacz jest sterowanym mosfetem FTA04N6N:

http://www.bwdevice.com/pdf/bwdeviceDatasheet/IPS/FTP04N65_FTA04N65_A_DataSheet.pdf

Trafo po stronie pierwotnej ma dwie cewki, po wtórnej jedną.

Ponieważ zdjęcia czasem zastępują tysiące słów poniżej zdjęcia.

Jest sens to przerabiać czy lepiej zrobić swój projekt?
    Pytam, bo może jest możliwość, np wstawienia innego rezystora/kondensatora i wszystko będzie git.

Jeśli trzeba mogę odczytać wartości napięcia przy włączonym zasilaczu, wstawić fotki z oscyloskopu, pomierzyć elementy itp.

Myślę, że napięciem steruje ten mosfet na stronie pierwotnej trafa, ale mogę się mylić ;) Więc pytam...

Pozdrawiam

Edit:
    Teraz dopiero tak myślę, że nie uzyskam większego napięcia jak trafo jest nawinięte na dokładnie takie napięcie. Więc musze sprawdzić sam transformator...
    Na stronie pierwotnej są dwie cewki, jedna ma opór 0,6 oma a druga 1.3 oma. Jak te trafo podłączyć aby go nie uszkodzić, tzn. do której cewki mam przyłożyć napięcie 230v. Wole zapytać niż upalić trafo. Ale i tak dla pewności pozakładam bezpieczniki topikowe szybkie i żarówkę...