Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MZ ETZ 150 instalacja elektryczna

Pavlovic 22 Apr 2013 17:21 1986 4
Wago
  • #1
    Pavlovic
    Level 10  
    Witam. Mam problem z elektryką w MZ etz 150. Po pierwsze, nie pali. Świeca w porządku, iskra jest (niestety nie zawsze). Gaźnik czysty, nowy akumulator. Iskra raz skacze na świecy a raz na przerywaczu. Totalna loteria. Drugi problem to klakson. Podczas wciskania przycisku klaksonu ten lekko mruknie, po czym cisza, ale prąd jest pobierany, bo kontrolki słabo świecą. Jak puszcze przycisk, znów mruknie i wszystko wraca do normy. Światło stopu też nie działa. Kierunkowskazy działają, ale częstotliwość mrugania jest około dwa razy wyższa niż normalnie. Wszystko działało około miesiąca wcześniej. Później przyszły mrozy i teraz powariowało. Z góry dziękuję za pomoc.
  • Wago
  • #2
    pietia434
    Level 22  
    Pavlovic wrote:
    Iskra raz skacze na świecy a raz na przerywaczu. Totalna loteria.

    W Totalizatorze...

    Platyny nie mają przebicia?
  • Wago
  • #3
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Pavlovic wrote:
    skra raz skacze na świecy a raz na przerywaczu. Totalna loteria.


    Sugeruję podmienć kondensator na sprawny.

    Co do pozostałych problemów - sprawdź napięcie akumulatora i napięcie na końcówkach odbiornika po jego załączeniu.
  • #4
    Pavlovic
    Level 10  
    Większość problemów rozwiązana. Wymieniłem przekaźnik hamulca stopu. Kosztuje grosze, niemniej jednak, nie sprawdziłem ciągłości połączeń. Dopiero po zakupie znalazłem felerny wtyk, który wypadł z gniazda przekaźnika w taki sposób, że ciężko było to zauważyć. Co do kierunkowskazów, moja głupota przeszła najśmielsze oczekiwania. Wadą była spalona żarówka w jednym z nich, ale włókno było całe. Brak rozruchu silnika kopem, udało mi się to rozwiązać "na pycha". Faktem jest, że iskrę skacząca na platynkach też musze wyeliminować, ale w tym zakresie musze się conieco dokształcić. Spróbuje z tym kondensatorem. Odnośnie klaksonu, działa poprawnie (?). Nie wiem co było przyczyną. Być może niedostateczna ilość czasu upłynęła od momentu zalania akumulatora.
    Etydowałem post. Jeśli mógłbym spytać tutaj o mechanikę, to pytanie brzmi: czy przyczyną stuków pochodzących z komory spalania (stuków o dużej częstotliwości) może być zbyt duża kompresja (tzw. spalanie detonacyjne)?
  • #5
    Pavlovic
    Level 10  
    Temat można zamknąć. Tłucze się przepustnica.