Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris II D4D - Regulator napięcia, check engine, air bag.

Stefan S51 22 Apr 2013 17:41 5259 4
  • #1
    Stefan S51
    Level 13  
    Witam.
    Opiszę całą sytuację dotyczącą mojej yariski.
    Pewnego dnia pojechałem do pracy wszystko ładnie pięknie zgasiłem zamknąłem było w porządku.
    Po pracy wsiadam przekręcam kluczyk nagle zaświeciły się wszystkie kontrolki na panelu komputer pokazał spalanie 99,99 jednak odpaliłem samochód co się okazało nie było wspomagania i samochód pracował nie równo (falowały obroty) nie działała też klimatyzacja kierunkowskazy światła i cała elektronika a na wyświetlaczu świeciły się wszystkie kontrolki.
    Dojechałem tak do mechanika bez wspomagania i świateł.
    Okazało się że padł regulator napięcia, więc mechanik zamówił go wymienił i oddał mi samochód ze świecącym checkiem twierdząc że sprawdzał błędy i nie ma nic mimo to check sie świecił.
    Jednak po 2 dniach zgasł, niestety za kilka dni znowu się zaświecił przy odpalaniu samochodu.
    Najciekawsze jest to że gdy wsiadłem do samochodu zaświeciły się mi znowu wszystkie kontrolki zapaliłem samochód został tylko check engine i poduszka powietrzna. Po zgaszeniu i ponownym rozruchu zostaje tylko check, błędów nie ma a ten się świeci.
    gaśnie po 2 dniach i za kilka dni znowu to samo..
    Totalnie nie wiem co to może się dziać, jednak zaczęło się tak dział odkąd wymieniony został regulator napięcia nigdy wcześniej tak nie było (regulator oryginał).
    Spotkał się ktos może z taką sytuacją w yarisach?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Regulator na pewno orginał? Częściej tam diody leciały.
  • #3
    Stefan S51
    Level 13  
    Mechanik zapewniał mnie że zamówił i zamontował regulator napięcia oryginalny taki jak był czyli BOSCH. (nie był tani )
    Mam fakturę z tego regulatora ale tam nie pisze jakiej firmy ani nic tylko "reg nap" i jakieś numery.
    O diodach była mowa z mechanikiem ale zapewniał że sprawdzał i diody są w porządku.
    Tak na marginesie to już żałuje że nie oddałem yariski do ASO..
  • #5
    decybel91
    Level 41  
    Trzeba na diagnozę i zobaczyć co się stało, być może błąd nabyty typu "niskie napięcię zasilania". Spróbuj odłączyć klemę na 12H.