Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Omega B - Centralny zamek - otwiera po czym sam zamyka drzwi

mondo_09 22 Apr 2013 19:58 4470 3
Relpol
  • #1
    mondo_09
    Level 16  
    Witam,
    Pacjent: Opel Omega B 98'
    Alarm: Silicon (model podam jutro dopiero dokładny bo dziś już nie mam siły części deski zwalać)

    W czym problem? Po otwarciu auta z pilota (z kluczyka ta sama akcja) rygielki zamków idą w górę, po 0,5s ÷ 1s rygielki w dół i wszystkie drzwi zamknięte. Żeby się dostać do środka trzeba wykazać się refleksem... Stało się z dnia na dzień (wieczorem wszystko było w porządku - rano pojawił się problem). Dodam że siłownik w drzwiach (przód pasażer) jakieś 2m-ce temu kilka razy szwankował (nie zamykał - otwierał), ale do momentu pojawienia się ostatnio ww problemu było ok..

    Dziś siłownik poleciał na stół no i niestety działa jak mu się podoba - trzeba wymienić.

    Z wymontowanym siłownikiem auto da się otworzyć i zamknąć normalnie z pilota, z tym że zginęło ryglowanie... Pierwsze naciśnięcie pilota (zamknięcie drzwi) drzwi się zamykają, drugie naciśnięcie (tu powinno być ryglowanie) - słychać jakiś przekaźnik w okolicach zegarów nic się nie dzieje poza tym, trzecie naciśnięcie - znowu przekaźnik i kierunki mrygną raz, ale ryglowania brak... Napięcia do kostki do której był wpięty siłownik dochodzą, ale czy jego obecność jest konieczna do poprawnej pracy układu CZ?

    W okolicy bezpieczników jest taki mały "guziczek" który to jest na 99% resetem od alarmu, i który to przycisnąłem czy nawet przytrzymałem chwile jak pojawił się problem... Czy taki manewr mógł spowodować reset układu i konieczne jest jego ponowne zaprogramowanie?

    Sterownik centralnego zamka też był na stole, wygląda jak nowy, nie widać żeby coś upalone było itp...
    No i jeszcze mały haczyk - od czasu do czasu samochód sam próbuje się zamknąć i niestety udaje mu się to... :/

    Nie wiem w ogóle co z tym fantem mam począć... Od czego zacząć, co i jak można sprawdzić? Mam dostęp do komputera z możliwością podpięcia auta i sprawdzenia prawie każdego elementu w nim jeśli to coś pomoże...

    Pozdrawiam!
  • Relpol
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    W takim aucie z rygla bezpieczniej jest zrezygnować.Odłączaj sterowanie po kolei z przednich drzwi(wykręć przepust),któryś siłownik ma uszkodzony przełącznik prawdopodobnie.Ewentualnie sprawdź sterowanie z alarmu.Do alarmu raczej tam deski nie trzeba zwalać.
  • Relpol
  • #3
    mondo_09
    Level 16  
    Ireneo wrote:
    W takim aucie z rygla bezpieczniej jest zrezygnować.

    Możesz delikatnie rozwinąć temat?

    Ten alarm mi się właśnie nie podoba bo wcześniej nie pracował tak jak pracuje teraz. Jego centralka jest pod deską gdzieś ukryta, ale z tym sobie poradzę już jakoś...
    Czy odpięcie drzwi nie spowoduje czasem wywalenia błędu związanego z jaśkami? Są 4 poduchy w aucie a w drzwiach znajdują się czujniki przecież... Bo z jego usunięciem już sobie nie poradzę...

    Sterownik od CZ w jakiś sposób kontroluje w jakiej pozycji jest dany zamek, jeśli go (siłownik zamka) "wyrzucę" to nie wpłynie to jakoś na jego (sterownika) pracę?
  • #4
    Ireneo
    Level 42  
    Rygiel to dodatkowe zamknięcie,nie pozwalające otworzyć od środka,auto wiekowe więc lepiej już z tego zrezygnować.Lubi się zepsuć a ciężko wtedy otworzyć
    Jaśki działają jak masz zapłon więc odpinanie drzwi i testowanie zamka bez kluczyka w stacyjce nie zapali kontrolek. Sterownik dostaje masy z siłowników więc odpięcie nic mu nie zmieni a Tobie pomoże wyeliminować uszkodzony siłownik.