Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf V 1.9 TDI PD 2006 77kW - Pęknięty wałek turbiny

kubas10 23 Kwi 2013 18:39 7008 17
  • #1 23 Kwi 2013 18:39
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam,
    samochód jechał, stracił moc i zaczął kopcić na szaro. Po wyjęciu turbiny w DPF-ie leżały łopatki turbiny. Na wałku (panewce) ślady spalonego oleju, turbina kompletnie zniszczona. Jaka może być tego przyczyna ? Samochód przyholowałem i nie uruchomiałem.

  • #2 23 Kwi 2013 19:19
    kortyleski
    Poziom 40  

    Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...

  • #3 23 Kwi 2013 19:35
    misiuro
    Poziom 11  

    Jaki przebieg ma samochód?

  • #4 23 Kwi 2013 19:52
    kubas10
    Poziom 25  

    Samochód ściągnięty z holandi "podobno" od osoby prywatnej. Golf jest 3 drzwiowy, a na liczniku 145.000 :) Nie mam urządzenia aby sprawdzić autentyczność przebiegu. Czy możliwe jest że sprężarka zatrze się zbyt rozrzedzonym olejem ropą ? Auto posiada DPF, czy w tym modelu przybywa oleju jak to ma się w Mazda 6 ?

  • #5 23 Kwi 2013 20:05
    misiuro
    Poziom 11  

    U mnie tez pekła ośka i wyssało olej z silnika zakładam regenerowaną za 700 zł ale nie wiem czy go nie ozenie po naprawie , tez golf tylko IV z 2001 przebieg 180 tys.

  • #6 23 Kwi 2013 20:30
    kubas10
    Poziom 25  

    Możesz ryzykować, pytanie czy ustaliłeś przyczynę ? ewentualnie miska do zdjęcia.

  • #7 24 Kwi 2013 21:40
    autopoldi
    Poziom 23  

    kubas10 napisał:
    Czy możliwe jest że sprężarka zatrze się zbyt rozrzedzonym olejem ropą ? Auto posiada DPF, czy w tym modelu przybywa oleju jak to ma się w Mazda 6 ?

    Możliwe.
    Nawet wypalanie dpf może spowodować przegrzanie łopatek turbiny(strona wydechu) i ich pekanie, a przytkany dpf powoduje ,,cofanie spalin i większe nagrzewanie się łopatek.

  • #8 25 Kwi 2013 18:35
    kubas10
    Poziom 25  

    Podłączyłem tester i na kompie były dwa błędy:
    -ciśnienie doładowania, sygnał za niski;
    -czujnik ciśnienia spalin (bądź różnicowy, nie pamiętam) przerwa/zwarcie do masy;

    Nie było nic związanego z zapchanym bądź wstrzymanym procesem regeneracji. Najgorsze jest to że przedostało się sporo oleju przez turbo do DPF-a.

  • #9 26 Kwi 2013 21:38
    obrzy7
    Poziom 16  

    Kolego, do sprawdzenia zawór sterowania turbosprężarką (podciśnieniowy). Jeżeli faktycznie niedomaga to może pomóc wymycie siliconspray-em ale najczęściej wymiana.

  • #10 26 Kwi 2013 22:29
    msepl
    Poziom 25  

    Tak po kolei - nie znaczy że wszystko sprzyja Twojej usterce
    1. Zatkany DPF a to powoduje 2,3,4
    2. Wysilona praca turbo
    3. Przegrzanie, zbyt duże ciśnienie gazów
    4. Rozrzedzony olej - częste dopalanie DPF
    5. Szczątki świec żarowych
    6. Brak smarowania, zatkany filtr oleju turbiny

  • #11 27 Kwi 2013 10:50
    obrzy7
    Poziom 16  

    Zatkany DPF uniemożliwia wkręcanie turbosprężarki na wyższe obroty (wynika ze zbyt małej róznicy ciśnien przed i za zwężką) więc turbo nie jest wysilone. Przytkany DPF nie powoduje także przegrzewania turbiny - to mit. Ja bym się nie doszukiwał przyczyny w DPF. Radzę najpierw zrobić turbo, potem podjechać na diagnozę i wtedy sprawdzać kody błędów osprzętu DPF. Często kody błędów zostają zarejestrowane po uszkodzeniu tur bo. Turbo może być uszkodzone z powody uwalonego zaworu sterującego (to jaczęściej) lub zużyta. Jeżeli przebieg jest faktyczny to obstawiam to pierwsze. Chcesz, to dam ci namiar na warsztat, co robi sprężarki. Co ważne nie regenerują, tylko wkładają wszystkie nowe bebechy. Trza tylko wysłać, poczekać 2-3 dni i masz spowrotem jak nową. Mnie ta robota w Passacie wyszła 750zł. Zrobiłem na niej juz 60000km. Acha, jeżeli lejesz olej odpowiedni do DPF to jego obecnością w DPF bym się nie przejmował. Trzeba tylko wiedzieć co zrobić teraz przed uruchomieniem auta.

  • #12 06 Maj 2013 21:15
    kubas10
    Poziom 25  

    Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj przyszła turbina, odesłałem starą. Wyczuwalny jest dość spory luz na wirniku (czy ma tak być?). Procedura po wymianie turbiny znana i nie będziemy się rozpisywać. Problemy są inne: przede wszystkim dość spora ilość oleju silnikowego dostała się do DPF-a przez uszkodzone turbo, uszkodziło czujnik temperatury spalin i pozostaje kwestia czy coś nie zostało w dolocie. Przerabiał ktoś udrażnianie DPF-a gdy jest on wyjęty na wierzch ? Samochód jeździ na 5W30. Wymuszona regeneracja to ostateczność.

  • #13 14 Maj 2013 20:35
    kubas10
    Poziom 25  

    Turbo włożone ale jest problem tego typu że cały czas samochód kopci na biało-niebiesko. DPF był płukany i wymyty ale w wydechu końcowym kapie olej. Różnica ciśnienia przed/za 10mbar. podczas jazdy wzrasta do ok 30mbar. Przed włożeniem turbiny wyczuwalny był dość spory luz na wirniku. Możliwe że zregenerowane turbo "puszcza" olej ? W trakcie awarii dość sporo oleju poszło do układu wydechowego.

  • #14 17 Maj 2013 16:16
    obrzy7
    Poziom 16  

    Kolego, niedawno małem passata z uszkodzonym Turbo. Zalegało tak dużo oleju w układzie wydechowym że konieczne bylo nawiercenie niewielkich otworów w tłumikach. Po pewnym czasie samochód przestał dymić.

  • #15 17 Maj 2013 20:25
    kubas10
    Poziom 25  

    U mnie jest tak: samochód na biegu jałowym może chodzić cały dzień i nawet dodając gazu nie puści ani dymka. W trakcie jazdy też jest nieźle ale od czasu do czasu po puszczeniu nogi z gazu puszcza dymy na niebiesko, pochodzi chwilę i jest ok i tak co jakiś czas podczas jazdy. Otwory nawierciłem w ostatnim wydechu bo z stamtąd kapie jeszcze olej. Ciśnienie oleju 1.5 bar na gorącym. Po zdjęciu odmy z pokrywy zaworów dość sporo dymi...

  • #16 18 Maj 2013 08:42
    obrzy7
    Poziom 16  

    Trzeba sprawdzić, czy silnik dymidopiero wtedy, kiedy przestanie wyciekać olej z wydechu. Samochód mocno obciążony podczas jazdy dogrzewa cały uklad wydechowy i wtedy może dopalać olej w ostatnim tłumiku.

  • #17 19 Maj 2013 07:29
    kubas10
    Poziom 25  

    Po zdjęciu odmy (z pokrywy zaworów) na zimno silnik puszcza leciutki dymek, na gorącą zaczyna kopcić jak huta katowice. Ciśnienie oleju na biegu jałowym na gorącym silniku ok 2.0 bar. , przy 4000 obr/min ma prawie 5.7 bara. Nie za dużo ? Ciśnienie opada przy ok 5000 obr/min.

  • #18 19 Maj 2013 09:09
    obrzy7
    Poziom 16  

    No to ciśnienie na wyższych wydaje mi się dość wysokie. Wygląda jak zawieszony zawór w pompie oleju, ale nie mam żadnych danych żeby porównać, więc nie chcę w błąd wprowadzać.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME