Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes ML430 4.3l 2001r - Zablokowany kluczyk, "nic nie działa"

23 Kwi 2013 20:58 4077 12
  • Poziom 21  
    Mercedes ML430 2001r poj 4.3l EDIT: Skrzynia automatyczna

    Nie można wyciągnąć kluczyka ze stacyjki. Po przekręceniu kluczyka na pozycję pierwszą zapalają się kontrolki Air Bag oraz SRS po chwili gasną obie i zapala się tylko air bag który po chwili gaśnie i zapala się już na stałe SRS.
    Na drugiej pozycji jest to samo z tym że zapala się jeszcze kontrolka na dźwigni od tempomatu.
    Dodatkowo gdy kluczyk jest przekręcony na pozycję pierwszą lub drugą to wyświetla temperaturę oraz działa licznik km.

    Dodatkowo w samochodzie praktycznie nic nie działa - siedzenia, szyby, lusterka, radio, nawiewy itp.

    Z tego co udało się ustalić to działa tylko tylny spryskiwacz, "miganie światłami długimi", tylne światełka w podsufitce i chyba nic więcej. Po prostu do niczego nie dochodzi prąd obojętnie czy przekręcony jest kluczyk czy nie.

    Po podłączeniu interfejsu komputer nie może połączyć się z ECU podając prawdopodobną przyczynę braku przekręconego kluczyka na zapłon.

    Do skrzynki z bezpiecznikami pod maską oraz przy siedzeniu pasażera dochodzi zasilanie z akumulatora. Niestety mimo to na większości bezpieczników nie ma napięcia +12V jedynie na tych które są połączone bezpośrednio do akumulatora.

    W skrzynce z bezpiecznikami są dwa moduły:
    Bosch 029 545 34 32
    oraz
    Controller 4ESP 163 545 58 32 K 01

    Czy do wymiany kwalifikuje się moduł Boscha 029 545 34 32 ? Czy można coś jeszcze sprawdzić ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Jeśli jest to automat, to kluczyk można wyjąć tylko w pozycji "P" (parking). Przez szarpanie kluczykiem można uszkodzić stacyjkę.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Staszek49 napisał:
    kluczyk można wyjąć tylko w pozycji "P" (parking)

    W pozycji neutral można włączyć zapłon i uruchomić wszystkie elementy pojazdu, poza silnikiem, choć niektóre palą.

    Rychuu, szukaj reszty bezpieczników, a nie wymieniaj na starcie sterowników.
  • Poziom 21  
    Hmm, dodam że skrzynia to automat, ustawiony w pozycji P.
    Dodatkowo mechanicy rozłączyli skrzynię żeby można było holować auto. Niestety w dwóch serwisach rozłożyli ręce a w autoryzowanym zapewne zapłacić trzeba więcej niż to auto jest warte.

    Tylko dlaczego w całym samochodzie nie działają podstawowe rzeczy jak światła, kierunkowskazy nawet nie działają światła awaryjne.

    Bezpieczniki są wszystkie ok, a przekaźniki takie same były zamienione miejscami i brak różnicy. Czy są jeszcze gdzieś ukryte jakieś bezpieczniki ? (pod maską po lewej stronie oraz pod nogami w prawym słupku od strony pasażera)
  • Poziom 21  
    Mercedes ma fajne przewody i każdy to wie.
    Do sprawdzenia okablowanie. Schemat i na spokojnie.
  • Poziom 21  
    Przejrzałem schematy i praktycznie za większość odpowiada All Activity Module który wyparował jak był w serwisie.
    Ma ktoś możliwość zobaczenia który moduł powinien być zamontowany po vinie ?

    Z tego co wyczytałem to są możliwości:
    A 163 545 06 32 = Control Unit AAM
    A 163 545 36 32 = Control Unit AMM
    A 163 545 46 32 = Control Unit AMM
    A 163 545 25 32 = Control Unit AAM2
  • Poziom 21  
    Witam, braki w samochodzie uzupełnione. Obecnie elektryka w samochodzie działa, a na desce zapalają się wszystkie kontrolki które powinny. Niestety samochód nie chce odpalić, w ogóle nie próbuje kręcić rozrusznikiem. Oraz pozostał problem z kluczykiem którego nie idzie wyciągnąć.
    Rozumiem że kluczyk można wyciągnąć w pozycji P i na tej samej pozycji można odpalić samochód ?
  • Poziom 14  
    Tak na P można go odpalić . Akumulator rozumiem dobry jest? Można sprawdzić bezpiecznik odpowiedzialny za rozrusznik, a stacyjka elektroniczna?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolega raczy zrobić porządną diagnozę sprzętem do tej marki. Teraz powinno być widać wszystko. Diabli wiedzą kto i co tam narobił. Kumaty elektronik uwinie się w jedną dniówkę. Pewnie trzeba co nieco dopasować do siebie.
  • Poziom 28  
    Witam jest na to sposob ale nie odpwiem bo to wbrew REGULAMINOWI forum.Pozdrawiam

    Moderowany przez zeimp:


    No i za tą poradę "nagradzam" Cię ostrzeżeniem, ponieważ to zwykłe nabijanie punktów!

    Regulamin
    3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 28  
    Witam zeimp mozesz sobie zabrac nawet wszystkie punkty nie zalezy mi na nich a napisalem to co naprawde wolno i nie wolno i nie chce punktow za moje odpowiedzi.Pozdrawiam

    Moderowany przez Pawel wawa:

    14 dni odpoczynku od forum. Proszę, w tym czasie, pogłębić znajomość regulaminu forum. To czy Ci zależy na punktach czy nie, Twoja sprawa. Natomiast pisanie, na forum, dla samego pisania będzie napiętnowane. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Poziom 15  
    Jak to możliwe że moduł AAL wyparował? Czy teraz masz zamontowany ten sam moduł co był w twoim aucie? Czy drugi o tych samych nr? Bo jeśli tak to czeka cię niezła przeprawa z kodowaniem tego całego bajzlu. Daj znać to cię pokieruję co dalej z tym fantem zrobić. Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Dziękuje za odpowiedzi.

    Moduł AAM wyparował w "serwisie". Założony inny i brak pewności że ma te same numery ponieważ w katalogu są aż cztery.
    Pytanie jakim sprzętem trzeba dysponować żeby to wszystko sparować ze sobą ?