Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo xc90 d5 2007 rok - Nie odpala

23 Kwi 2013 23:30 5694 12
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich mam problem z samochodem marki volvo xc90 z silnikiem 2,4 d5 185KM, otóż samochód nie odpala a dokładniej nie otwiera wtryskiwaczy ,po odczytaniu błędów w sterowniku silnika i w module CEM nie ma błędów rozrząd dobrze ustawiony ,czyta obroty silnika ,paliwo na szynie jest i odpowiednie ciśnienie? gdzie można dalej szukać usterki? Z góry dziękuje za zainteresowanie .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Z plaka pali? Odzywa się?

    Dodano po 19 [sekundy]:

    Parametry podaj, a nie, że dobre...

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Obroty jakie ma, ciśnienie...
  • Poziom 10  
    z plaka pali , obroty 100-200 skaczą wiadomo, ciśnienie do 400 dochodzi
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale odpala i chodzi czy pali tylko na czas podawania plaka? Obroty 100-200 to za mało, sporo za mało, żeby odpalił.
  • Poziom 10  
    odpala tylko podczas podawania plaka ..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do obrotów tak mi pokazuje w blokach pomiarowych przy kręceniu rozrusznikiem.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przelewy, reszta informacji, obroty na rozruszniku? Trzeba z Ciebie wyrywać informacje...
  • Poziom 10  
    Z przelewów paliwo jest, te obroty sprawdzałem pod katem czytania obrotów walka korbowego czy odczytuje poprawnie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    marcin003 napisał:
    Z przelewów paliwo jest
    Oddaj do kogoś, kto ma pojęcie.
  • Poziom 10  
    Taka odpowiedz jest najłatwiejsza . Dziękuję serdecznie za pomoc
  • Poziom 10  
    W Mondeo 2.0 TDCI gdy po teście komputerowym miał niskie ciśnienie przy rozruchu i nie zapalał na zimnym nie było wyjścia. Do wymiany lub regeneracji są wtryskiwacze. Po tym ciśnienie jest super czyli ponad 300 atmosfer i auto zapala :)
    A też uruchamialiśmy na "plaka".
  • Poziom 12  
    Witam
    Podepnę się pod temat ponieważ mój problem polega na tym że silnik Forda Focusa 1,8 tdci nie odpala. Początkowo odpalał za pomocą plaka. Mechanik wykonał test przelewowy wtryskiwaczy. Po tym teście okazało się że 3 wtrysk za dużo przelewa paliwa na powrót i co za tym idzie auto nie ma odpowiedniego ciśnienia na listwie zasilającej. Zaproponował więc wymianę zaworka przelewowego w 3 wtrysku. Po wymianie tego zaworka auto odpalało ale silnik nie równo pracował na podwyższonych obrotach czyli przebierał na garach. Na ciepłym silniku auto odpalało za 1 razem natomiast po dłuższym postoju za 2 lub 3 raza. Samochód po wymianie zaworka zrobił jakieś 100 km i się zapaliła (pulsując) kontrolka świec żarowych no i silnik chyba zaczął palił na 3 gary. Po zgaszeniu i po 1 minucie postoju próbowałem uruchomić silnik ponownie, odpalił kontrolka świec żarowych zgasła ale silnik nie równo pracował i przebierał na garach. Natomiast po 15 minutach postoju auta już nie szło odpalić w normalny sposób, tylko za pomocą plaka byłem w stanie uruchomić silnik, który po odpaleniu pracował na 3 gary. Powiadomiłem o tym fakcie mechanika, który zaproponował wymianę jeszcze 2 zaworków przelewowych we wtryskiwaczach po ich wymianie auto całkowicie przestało odpalać. Za pomocą polaka silnik się odzywa ale nie może wejść na obroty. Pojechałem sprawdzić owe wtryskiwacze do serwisu i się okazało że zaworki które zostały wymienione są uszkodzone (porysowane) i nie trzymają ciśnienia. Natomiast 4 wtrysk przy którym nic nie było robione jest OK. Dodam że mechanik sprawdzał czy w paliwie są jakieś opiłki z pompy i się okazało że ich nie ma. Związku z tym mam pytanie. Co takiego mogło uszkodzić 3 szt wymienionych zaworków ??? Bardzo proszę o wypowiedzi i sugestie za które z góry dziękuję.
    Pozdrawiam !!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Słaba jakość zaworków!
  • Poziom 12  
    Możliwe że zaworki nie są najlepszej jakości. Ale żeby po zamatowaniu kolejnych 2 szt auto nawet nie odpaliło ??? Komputer pokazał że na listwie zasilającej jest 280 bar ciśnienia. W serwisie powiedziano mi podczas sprawdzania że zaworki te mają rysy. Nad tym się zastanawiam skąd wzięły się te rysy skoro mechanik twierdzi że w paliwie nie ma opiłków.