Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Uziemienie szafki rackowej 12U

24 Kwi 2013 14:29 2604 4
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z uziemieniem małej szafki rackowej 12U. Mianowicie instalacja w domku jednorodzinnym, okablowanie sieciowe FTP kat.6 (skrętka ekranowa z drutem). Elektrycy poprowadzili kabel uziemiający do szafki. Pytanie moje to do czego przykręcić owe uziemienie - bezpośrednio do szafki, czy szyny rackowej? Chciałbym zabezpieczyć wszystkie urządzenia - patchpanel FTP posiada dodatkowy kabel uziemiający z oczkiem więc myślałem o bezpośrednim dokręceniu go do szafki wraz z uziemieniem od elektryków. Czy to dobry pomysł, prosiłbym o rady bo jestem w tej dziedzinie zielony. Co w takim układzie z uziemieniem switcha? Muszę poprowadzić dodatkowy przewód? Czy wystarczy uziemienie całości szafki?
  • Specjalista elektryk
    uki_uki napisał:
    Czy wystarczy uziemienie całości szafki?

Wystarczy uziemienie całej szafki, wspólna sieć masy. Czyli przewód uziemiający doprowadzony do szafki podłącza kolega do oryginalnej szyny uziemiającej. Do tej szyny także podłącza się przewody wyrównawcze do obudowy Rack-a, zaciski uziemienia patch paneli a także zaciski uziemiające ( jeżeli występują ) urządzeń aktywnych.
    I nie mylić zacisku uziemiającego z przewodem ochronnym PE elektrycznej instalacji zasilającej dla switcha, routera i innych urządzeń tego typu.
  • Poziom 26  
    Koledzy, a co z połączeniem wyrównawczym CC do głównej szyny uziemiającej budynku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista elektryk
    Bronek22 napisał:
    Od kiedy jest to przewód uziemiający ?

Od zawsze, czyli odkąd okablowanie strukturalne weszło na dobre do Polski tj. od ponad 20 lat.

Autor tematu przecież wyraźnie napisał:
    uki_uki napisał:
    Elektrycy poprowadzili kabel uziemiający do szafki.