Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modele samochodów w których można zresetować moduł AirBag

24 Kwi 2013 23:06 6471 14
  • Poziom 22  
    Witam!

    Przygotowuje pewne opracowanie i chciałbym prosić Was o pomoc - mianowicie potrzebuję informacji w jakich modelach pojazdów można legalnie/ zgodnie z technologią producenta pojazdu i przy pomocy jedynie testera (bez demontażu sterownika a tym bardziej bez fizycznej ingerencji w niego) zresetować moduł/sterownik poduszek powietrznych po wyzwoleniu poduszki/poduszek.

    z tego co mi się dzisiaj udało ustalić
    np Astra H (III)
    Audi A6 po 2004r


    Z góry dziękuje !!!

    Pewnie takie informacje przydadzą się nie tylko mnie - w miarę rozwoju pracy postaram się zamieścić w tym wątku zebrane informacje.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    FORD również dopuszcza usunięcie pamięci zderzenia z RCM za pomocą IDS.
  • Poziom 22  
    damdam napisał:
    FORD również dopuszcza usunięcie pamięci zderzenia z RCM za pomocą IDS.


    Właśnie sprawdzałem dzisiaj Forda i mam sprzeczne informacje - niby w niektórych modelach Forda można -Focus a w innych KA niby nie
    (może dlatego że Ka to trochę taki Fiat :)

    Możesz "damdam" coś więcej na ten temat napisać?

  • Poziom 34  
    KA to czysta 500-KA ;) także na jego temat się nie wypowiadam - z resztą spróbuj zrobić coś IDSem w tym wynalazku...
    Wczoraj robiłem S-MAX, niedawno FOCUSA M.Y. 2011 , i oba poszły bez problemu.
  • Poziom 22  
    Kolejna "zagwozdka" mnie prześladuje czy w Peugeot'cie można firmowym/ lub uniwersalnym testerem (ale bez ingerencji w sterownik) odczytać datę/czas zadzialania poduszek??

    Konkretnie np w Partnerze II lub ogolnie w pojazdach Peugeot po ktorymś roku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    harnasx napisał:
    Kolejna "zagwozdka" mnie prześladuje czy w Peugeot'cie można firmowym/ lub uniwersalnym testerem (ale bez ingerencji w sterownik) odczytać datę/czas zadzialania poduszek??

    Konkretnie np w Partnerze II lub ogolnie w pojazdach Peugeot po ktorymś roku?


    Rozmawiałem dzisiaj z pracownikami ASO Peugeota (z doradcą i "elektrykiem") - ponoć nie ma opcji żeby odczytać testerem datę/czas wystrzelenia poduszek :(

    Co ciekawe przeglądając tego Partnera nie znalazłem sensorów Airbagu z przodu pojazdu ( ani na podłużnicach ani na wzmocnieniu czołowym - nigdzie nie ma )
    chyba to jakiś zintegrowane ustrojstwo łącznie ze sterownikiem poduszek ?????
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    harnasx napisał:
    chyba to jakiś zintegrowane ustrojstwo łącznie ze sterownikiem poduszek ?????


    Ogromna wiekszosc sterownikow poduszek ma zintegrowany czujnik inercyjny, uderzenie jest przenoszone poprzez podluznice i podloge na tunel i tam tez zazwyczaj jest sterownik.

    Tak samo kazdy sterownik (przynajmniej zawsze tak bylo) magazynowal energie potrzebna na wystrzal przez chyba 1 czy 2 sek po zaniku zasilania w razie wyrwania, znieszczenia akumulatora przed wyzwoleniem czujnika.
  • Poziom 43  
    wojekkk napisał:
    Tak samo kazdy sterownik (przynajmniej zawsze tak bylo) magazynowal energie potrzebna na wystrzal przez chyba 1 czy 2 sek po zaniku zasilania w razie wyrwania, znieszczenia akumulatora przed wyzwoleniem czujnika.

    Od tego są kondensatory w środku.
  • Poziom 17  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    wojekkk napisał:
    Tak samo kazdy sterownik (przynajmniej zawsze tak bylo) magazynowal energie potrzebna na wystrzal przez chyba 1 czy 2 sek po zaniku zasilania w razie wyrwania, znieszczenia akumulatora przed wyzwoleniem czujnika.

    Od tego są kondensatory w środku.


    Jakis Ty błyskotliwy.... Dziekuje ze mnie uswiadomiłeś.
  • Poziom 19  
    BMW e39 któreś starsze można podobno trzy razy kasować testerem. Dopiero po trzecim wystrzale nie da się skasować błędu. Nie próbowałem osobiście.
  • Poziom 27  
    1078231 napisał:
    W VW odczyta czas jaki upłynął od włączenia kluczyka w stacyjce do czasu zadziałania poduszek, przynajmniej w sensorze VW3


    VW w VW3 zapisuje jedynie fakt wystąpienia zdarzenia. w jednym z adresów zapisuje "Q" ascii czyli 51 HEX.
  • Poziom 21  
    Pati napisał:
    jedynie fakt wystąpienia zdarzenia


    Oraz w które miejsce auto ubite.