Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa b 1,2 8v '96 - wentylator chłodnicy nie załącza się

25 Kwi 2013 15:41 21723 13
  • Poziom 8  
    Witam,
    Mam problem z moją Corsą 1.2 8v 1996r. Zauważyłem niedawno, że stojąc w korku grzeje się silnik. Temperatura sięgała 100 stopni. Szukając po różnych forach wyczytałem, iż padł czujnik temperatury, który jest przy chłodnicy, więc spuściłem wodę i go wymieniłem, lecz niestety problem nie zniknął - gdy temperatura sięga wrzenia, wentylator nadal się nie włącza.
    - Termostat działa na pewno, chłodnica jest cała gorąca u góry jak i na dole.
    - Bezpieczniki w samochodzie sprawdzałem, są ok.
    - Sprawdzałem na krótko, wentylator działa.
    - Sprawdzałem na krótko, wentylator poprzez wtyczkę przy czujniku temperatury (tego przy chłodnicy, bo innego drugiego nie ma) i tak, że się załączył, czyli okablowanie ok, czujnik-wtyczka przy wentylatorze ok.
    - aaa i uszczelka pod głowicą ok.

    W czym tkwi problem? Słyszałem o jeszcze jakichś innych czujnikach, lecz nie wiem gdzie one są. Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam, Przemek.
  • Użytkownik obserwowany
    Napięcie dochodzi do wtyczki?
    Czujnik stary było trzeba wykręcić podgrzać opalarką i czekać na efekty a nie wymieniać.
    Skoro wszystko sprawdziłeś to musi działać ;)
  • Poziom 39  
    przemoleks napisał:
    W czym tkwi problem?
    Wcześniej ci się załączał wentylator przy temp. 100 stopni?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Motronic napisał:
    To wymień termowłącznik i już jak na krótko chodzi.
    On już to zrobił.
    przemoleks napisał:
    Szukając po różnych forach wyczytałem, iż padł czujnik temperatury, który jest przy chłodnicy, więc spuściłem wodę i go wymieniłem, lecz niestety problem nie zniknął
  • Admin grupy Samochody
    Wlej porządnego płynu do chłodnicy i nie panikuj.Wentylator się właczy.
  • Poziom 8  
    opamp napisał:
    Napięcie dochodzi do wtyczki?
    Czujnik stary było trzeba wykręcić podgrzać opalarką i czekać na efekty a nie wymieniać.
    Skoro wszystko sprawdziłeś to musi działać ;)


    napiecie dochodzi napewno

    Dodano po 3 [minuty]:

    trans-serwis napisał:
    przemoleks napisał:
    W czym tkwi problem?
    Wcześniej ci się załączał wentylator przy temp. 100 stopni?



    wczesniej temperatura nie dochodziła do 100 stopni . była zima i samochod trzymał stałą temperature 95 stopni. gdy jestem w trasie temperatura tak ze trzyma sie 95 stopni ale to raczej powiew wiatru podczas jazdy chłodzi chłodnice. na postoju samochod sie grzeje bo wentylator sie nie włącza. ;/ nie wiem co jest. płyn tak że mam nowy . boje sie zagrzać go powyrzej 100 stopni i sprawdzić czy sie włączy. ;/
  • Poziom 17  
    jak kupowałeś termowłącznik powinno być na nim napisane przy jakiej temperaturze załącza
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    darecki_j napisał:
    Pewnie China ;)


    Właśnie że nie china bo poprosiłem od razu o jakis z górnej półki bo wiem iż te tanie starczaja na chwile.
  • Użytkownik obserwowany
    Wykonaj procedurę w pierwszej odpowiedzi za dużo marudzisz.
  • Moderator Samochody
    100 stopni to normalna temperatura dla Opla na postoju, problem jest tylko taki że Corsy i Tigry w odróżnieniu od innych modeli pokazują temperaturę bliższą prawdziwej. Ważne tylko żeby układ był zamknięty (szczelny) i wlany odpowiedni płyn, nigdy woda!
  • Poziom 17  
    Nie no, Panowie, rwę już włosy z głowy. Mam dokładnie ten sam problem. Wymontowałem i wymieniłem czujnik/termostat na chłodnicy i dupa zbita, nic nie pomogło. Zwarcie na krótko tego obwodu powoduje natychmiastowy start wentylatora, wpięcie go w termostat nie powoduje nic. Termostat jest nowy, gorący jak diabli, a nie załącza wentylatora ani-ani. Wziąłem na wszelki wypadek najlepszy czujnik jaki był w moim miasteczku dostępny, wymieniłem uszczelkę, sprawdziłem kable, zakupiłem dobry płyn do chłodnicy. Nic, nic, nic.

    Stary termostat grzałem przez pół godziny - pewne jest, że nie bangla, nie daje żadnego przejścia mimo, że jest ostro rozgrzany. Wcześniej temperatura nie przekraczała 95*, teraz rośnie do oporu i tylko włączonym ogrzewaniem mogę ją zbijać.

    Wymieniłem też czujnik temperatury na bloku, tak na wszelki wypadek, sprawdziłem styki, kable, cholera wie co jeszcze.

    Dlaczego zwarcie instalacji załącza obwód, a nowy termostat nie chce go włączyć? Napięcie za niskie? O co tam może chodzić?
  • Poziom 17  
    OK, mam rozwiązanie. Spiąłem na krótko wentylator, jeździłem z włączonym wentylatorem cały czas, a temperatura na zegarach wskazywała cały czas, że silnik się gotuje. A przecież wymieniłem oba czujniki, skoro błąd P0505 wskazywał czujnik temperatury na bloku, a na dodatek stary termostat na chłodnicy nie włączał wiatraka.

    Poszedłem więc po rozum do głowy i wykręciłem nowy czujnik (termostat chłodnicy). Podpiąłem kable od omomierza, wrzuciłem nowy termostat do wrzącej wody, gotowałem i okazuje się, że nowy czujnik nie otwierał obwodu przy tej temperaturze (woda wrze w 100*c :D). Potem grzałem go lutownicą, temperaturę powinien mieć min. 110*c i też nic. Pojechałem wymienić, przyjęli mi reklamację, nowy czujnik zanim zamontowałem również gotowałem i ten akurat przy 95-100*c otwierał obwód, czyli załączał wentylator na chłodnicy. Kwestia wentylatora rozwiązana. Nauczka - nowe/czy nie nowe, trzeba sprawdzić, czy działa.

    Co za badziewiarstwo. Nowy produkt, a nie działał. Kiedyś mi mechanicy mówili o tym, że jak części nie są oryginalne, to albo się trafi, albo nie. Teraz wierzę im na słowo.

    A teraz słówko o czujniku na bloku i od razu pytanie do ekspertów: jaki opór powinien mieć czujnik temperatury na bloku silnika oryginalnie? Stary czujnik ma 1145 omów w stanie spoczynku, i podaje właściwe wskazanie na zegarach tej Corsiny. Nowy czujnik ma 1095 omów w stanie spoczynku. Jeśli opór jest mniejszy, to analogicznie zawsze będzie wskazywał wyższą temperaturę niż ten stary. Stąd panika, bo na zegarze silnik się gotuje, a tu nie ma powodu do niepokojów. Pytanie więc - szukać tak długo, aż się trafi porządny czujnik, czy olać i zamontować opornik o właściwościach tej różnicy (50 omów)?