Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat/b5/2003 - Wymiana przegubu zewnetrznego bez odkrecania wahaczy

25 Kwi 2013 19:45 26526 16
  • Poziom 15  
    Witam od kogoś słyszałem ze jest taka możliwość .
    Prawda czy fałsz .




    Pozdrawiam :D
  • Poziom 41  
    Z tego co kojarzę to górne w miejscu gdzie się łączą razem do zwrotnicy,wystarczy odkręcić.Jedna śruba.
  • Poziom 15  
    to wiem tak zawsze robie,ale podobno nic nie rozkreca sie tylko kolo i przegub :D
  • Poziom 19  
    Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości.Półoś ma swoją długość a odległość miedzy skrzynią a zwrotnicą nie pozwoli na to żeby to wyjąć.
    Ale znam ludzi którzy wymieniają łożysko w przednim kole bez rozpinania niczego.
    Może to ci sami :D
  • Poziom 25  
    Wyłazi ale trafiłem że nie i wtedy odkręcam wachacz dolny "banan" i od jego strony atakuje.
  • Poziom 39  
    cybkryst napisał:
    Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości.
    Czyli nigdy tego nie robiłeś.
    Można wyjąć półoś bez rozpinania wahacza.
  • Admin grupy Samochody
    trans-serwis napisał:
    Można wyjąć półoś bez rozpinania wahacza.
    Na pewno?Wiem że skrzynia wychodzi po odkręceniu półosi od flansz ale sama półośka tez wylezie?
    Muszę to sprawdzić.
  • Poziom 30  
    Wyłazi, wyłazi, na styk ale daje radę:)
    pozdr
  • Poziom 16  
    Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
  • Poziom 19  
    [quote="trans-serwis"]
    cybkryst napisał:
    Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości.
    Czyli nigdy tego nie robiłeś.

    Na ten temat,"robiłem czy nie" nie ma sensu dyskutować.
    Po co kombinować, skoro najprościej jest odkręcić tylny dolny wahacz i nie ma problemu w wyciągnięciem przegubu.
    Po co odkręcać to wszystko od skrzyni i kombinować- wyjdzie czy nie, a przy okazji coś wygiąć, złamać.
    Każdy ma swoje patenty
  • Poziom 15  
    jest jeszcze jeden sposób ale sam muszę to sprawdzić z ciekawości bo zawsze rozpinałem górne wahacze..
    przegub odkręcić i skręcić w jedna stronę na maxa i ktoś musi przytrzymać kierownice do końca ...muszę to sprawdzić hyhy
    a jak nie będzie sie dalo to półośkę sobie wyjmę no chyba ze to prawa to nie hyhy bo jest osłonka i ciężko dojść do śrubek od niej .
  • Poziom 19  
    Ale ta górna śruba zazwyczaj jest zapieczona na amen, chyba ,że to moje szczęście.
  • Poziom 15  
    niestety coś trzeba rozkręcić najlepiej tylny dolny.
  • Poziom 39  
    Nie trzeba, warunek ugięte zawieszenie i koła skręcone do oporu, ja podpieram od dołu. Do zrobienia na podnośniku cztero kolumnowym lub ziemi :D
  • Poziom 30  
    Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem .
  • Poziom 15  
    co do alu. zwrotnicy to trzeba uwarzac kolega w audi rozwalił od klepania chyba...najlepiej chyba wyciagnac calosc...
  • Moderator na urlopie...
    Daro122 napisał:
    Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem


    Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz, zmaltretujesz a ona i tak nie wyjdzie), ponieważ w momencie dokręcania jej ona się odkształca (wygina), to tego zapieka się i to wszystko. A po nagrzaniu należy szybko ją wybić, żeby nie uszkodzić plastykowych i gumowych elementów "trzymających" sworzeń w gnieździe wahaczy... Najlepszym do tej pracy przyrządem jest grzałka indukcyjna ;) .