Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1.4 szarpie na benzynie

25 Lut 2005 15:37 54915 45
  • Poziom 37  
    Pojawia się to, gdy silnik ma małe obciążenie: gdy puszczę nogę z gazu z górki nie może się zdecydować: ciągnąć- nie ciągnąć?, podobnie gdy chcę utrzymać np 60km/h na czwórce; nacisnąć pedał to ciągnie dobrze. Robili to z 10 razy na gwarancji i poprawiało się na 2-3 dni, czasem na 2miesiące. Po 3 latach założyłem LPG i jak ręką odjął. Ale na benzynie też czasem się jeździ.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 11  
    mialem kiedys podobny problem. szarpal i potrafil zawieszac sie na obrotach. mnustwo czasu przy nim spedzilem. wystepowaly czasami bledy czujnika temp. przepustnicy..... problem okazal sie w masie komputera. zaczal sie cos pieprzyc komputer. wspolna mase dla czujnika temp i przepustnicy podlaczylem do masy czujnika podcisnienia......i jak reka odjal. (na gazie chodzil normalnie).
  • Poziom 37  
    Wydaje mi się, że masa psułąby sie coraz gorzej- tu jest zawsze jednakowo źle , i usterka w sumie daje jeden objaw.
  • Pomocny post

    Poziom 21  
    maryann napisz który to rok produkcji i gdzie jest zamontowany komputer benzynowy czekam na odpis.
  • Poziom 37  
    Lanos zmobilizował mnie ostatecznie, by go zacząć grzebać- sytuacja zaczęła się pogarszać tak, że na benzynie parwie nie dało się jeździć (żaby, gaśnięcie), a usterka zaczęła być odczuwalna i na gazie. Przeczyściłem dwa złącza pod skrzynką w komorze silnika- choć wyglądały jak nowe; niewiele to zmieniło... Coś jednak musi nie łączyć, bo przy hamowaniu silnikiem z góry- jakby słabiej hamuje kiedy dozna wstrząsu na dziurze, wręcz jakby dostawał paliwa.
    Ktoś spotkany przypadkowo logicznie tłumaczył mi, że to może być silnik krokowy- podaje za dużo powietrza wtedy, kiedy powinno być go minimum. ?
  • Poziom 37  
    Z tygodnia na tydzień było co raz gorzej- znów na benzynie wręcz nie da się jeździć, na gazie wyraźnie "popuszcza" podczas hamowania silnikiem z góry i wpadnie w nierówności. Pomóżcie!
  • Spec od samochodów
    Ciśnienie paliwa, świece, sonda, uszczelka pod głowicą, kody błędów - to bym ja sprawdzał w pierwszej kolejności. Katalizator również sprawdzić.

    Pozdrawiam.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 37  
    Ciśnienie paliwa?(skoro gaz lub benzyna- to samo, a przy hamowaniu silnikiem ile go potrzeba?, poza tym na obroty wkręca się bez problemu); świece już były; sonda nowa (bez zmian); brak błędów. Katalizator, uszczelka... wizyta w serwisie pomagała na trochę, rozpięcie złącza pod skrzynką przeze mnie też, chociaż j.w.
  • Spec od samochodów
    A filtr gazu zmieniony?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 37  
    Instalacja ma 15mies/20tys; przeglądana co kilka; raczej nie zmieniali.
    Spodziwasz się dwóch usterek- w zasilaniu gazem i benzyną? Wydaje się ona być w części wspólnej.
  • Spec od samochodów
    Najwyższy czas zmienić filtr gazowy. Koszt filtra to ok. 5 zł.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 37  
    A przestanie szarpać na benzynie? (...zapytam dosadniej!)
  • Spec od samochodów
    Po zmianie filtra od gazu na benzynie nic się nie zmieni, ale na gazie jest to prawie pewne.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    pracuję w serwisie daewoo i mam dla ciebie parę rad .Otórz po pierwsze złap ręką wiązkę od czujnika położenia przepustnicy i lekko nią poruszaj a nawet pociągnij zarówno w kierunku od złączki czujnika jak i od głównej wiązki tak jak byś chciał ją wyrwać tylko z umiarem i zrób to na pracującym silniku i zaobserwuj czy obroty silnika nie zaczną wariować--bardzo częsta usterka -poprostu coś gdzieś nie łączy we wiązce lub na złączu
    po drugie pod siedzeniem pasażera są złącza które bardzo często śniedzieją i przewody się ukruszają
    posprawdzaj te sprawy
  • Poziom 19  
    do balcer69:
    skoro jestes z ASO to moze podpowiesz mi co moze byc przyczyna takiego zachowania Matiza. Fachowcy ( juz nie powiem z jakiej miejscowosci) z ASO od 5 lat bo tyle juz moja tesciowa ma to auto nie moga sie uporac z podwyzszonym spalaniem i brakiem mocy auta przy naciskaniu pedalu gazu ponad 3/4 . Zarazem auto zbierajac sie z niskich obrotow przechodzi w pewnym zakresie ( ale juz przy wyzszych obrotach ) dwie "dziury" tzn dwa szarpniecia oczywiscie tzymajac caly czas na stale pedal gazu.
    Co bylo przez te 5 lat robione aby usunac ta usterke oczywiscie bez powodzenia:
    Przewody WN
    swiece
    filtry paliwa
    filtr powietrza
    byl za kazdym razem podlaczany do testera i nic nie wykazywal na test spalin tez ok,
    czyszczone wtryski,
    czyszczona przepustnica z silniczkiem krokowym,
    ustawiane zawory,
    sprawdzali sprezanie na wszystkich 3 cylindrach,
    poprawnosc zaplonu i przyspieszenia zaplonu,
    tankowanie paliwa shell v power i nic, nadal to samo...
    za dobra rade z gory dzieki

    PS. byc moze nie wszystko wymienilem bo wszystkiego nie widzialem..

    Dodano po 8 [minuty]:

    PS. jezeli chodzi o tego lanosa, to bledy na TPS-ie tester powinien pokazac
  • Poziom 12  
    jaceksu 25 -
    musicie sprawdzić zawór recyrkulacji spalin i taki zaworek podciśnieniowy jak puszka nad zaworem najlepiej podmienić na drugi ale dostęp jest przerąbany-z tyłu silnika nad rozrusznikiemalbo na próbę zaślepić ten zawór
  • Poziom 19  
    OKi sprawdze to. Jaka jest jego rola?

    Dodano po 1 [minuty]:

    PS. i musze go najpierw znalezc bo kolektory wydechowe matiz ma z przodu..

    Dodano po 17 [minuty]:

    PS. juz wszystko wiem znalazlem w necie, wiesz, ze zeczywiscie to moze byc to bo na wolnych szarpie ...
    ale dlaczego panowie z ASO o tym nic nie wiedza??????
  • Poziom 37  
    Rzadko piszę, bo mam inne na głowie...
    Poruszałem tymi przewodami, potem innymi... Na pracującym silniku nic sie nie działo, ale potem w jeździe wyszło, że znów jest lepiej. Tylko, że czemu- skoro coś gdzieś nie łączy, to jeszcze nie odpadło całkiem przez 3 lata?
  • Poziom 11  
    Witam czytam wasze problemy zarówno Matiz jak i Lanos miałem podobne objawy w Golfie 3 ale tam mialem uszkodzoną sondę Lambda,czasami wyczyszczenie pomagało na krótką chwilę.
    Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi
  • Poziom 10  
    pytanko czy moge wykrecic sonde lam. i ja czyms przeczyscic???
  • Poziom 11  
    A czemu nie. Jeśli tylko da się ją wykręcić to nic nie stoi na przeszkodzie.
    Ewentualnie rozepnij kleme minusową na 15 min.aby zresetować kompa.
    A sondę czyściłem zmywaczem do hamulców.
  • Poziom 37  
    Zrobilo się cieplej, znów więc zajrzałem pod maskę. Więc cos jest nie tak na złączach (patrząc od przodu) w tylnym lewym rogu komory silnika, pod czarnym deklem. Jak sie porusza delikatnie czarną parą wtyków(drugie złącze jest szare) to silnik wariuje- zwalnia, to znów zwiększa obroty; któryś styk nie łączy. Jak sie wkurzę, to wytnę i zlutuję wszystkie, ale może ktos wie który to jeden kabelek? I po co to złącze- do czego potrzeba go rozpinać?
  • Poziom 2  
    Kto ma schemat do lanosa 1.4 tego bardzo prosze o odpowiedz, bo mój tez szarpie na benzynie na chłodnym silniku
  • Poziom 11  
    Cześć
    Mam prośbę o poradę szczególnie do balcer69.
    Mój Lanos r 2000
    Fakty:
    1. zapalanie ok.
    2. po zapaleniu pracuje ok 1-2 minut dobrze a następnie zaczyna się dławić (tak jakby miał za ubogą mieszankę a jak go zostawię na wolnych obrotach to gaśnie)
    3. po przejechaniu 1-2km objawy ustępują (jak się zagrzeje)
    4. na gazie tych objawów w ogóle nie ma - jak po zapaleniu od razu przełącze na gaz to jest ok
    5. Zmienione przewody, świece, filtr powietrza
    6. podejrzewam sondę - słyszałem gdzieś że zaraz po zapaleniu silnik pracuje na "automacie" a właśnie dopiero po 1-2 min przechodzi na sterowanie z sondy lambda

    Co o tym sądzicie?
    Dzięki z góry za podpowiedź
    Grzesiek
  • Poziom 15  
    To moze byc sonda a moze napewno mialem tak w swoim po zapaleniu chwile chodził potem zaczynał sie dławic i gasł po nagrzaniu było ok wymienilem sonde i jest dobrze sonda na jednym kablu pozdro.
  • Poziom 11  
    Dzięki za podpowiedź
    Chyba spróbuję wymienić sondę:D
  • Poziom 20  
    Sprawdź też czujnik temperatury silnika.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    A z tym 1-2minuty dobrze kombinujesz ale nie czas tylko temperatura silnika - chyba 68stopni.
    I nie w automacie tylko w pętli otwartej - zadaje stałe parametry i nie sprawdza co się dzieje w silniku. Dopiero jak się nagrzeje do zadanej temperatury to załącza się pętla zamknięta i dane z sondy modyfikują skład mieszanki.
  • Poziom 10  
    z tym 1-2 minuty to może być silniczek krokowy, a z szarpaniem w czasie jazdy to raczej na pewno coś nie łączy na czujniku położenia przepustnicy