Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Netia spadek prędkości łącza.

26 Kwi 2013 10:25 2898 6
  • Poziom 7  
    Witam serdecznie,

    przez ponad pół roku cieszyłem się że w końcu mam przyzwoity internet ponieważ wykupiłem w neti pakiet No-Limits i internet chodził z prędkością 10mb niezależnie od pory dnia czy nocy.

    Jakieś dwa tygodnie temu prędkość łącza spadła o ponad połowę... zgłosiłem to na infolinii i dostałem odpowiedź że niestety tylko tyle może udźwignąć moje łącze.... trochę się zdziwiłem ale "bardzo miły" pan z działu technicznego od razu skwitował mnie słowami że jest to zgodne z warunkami umowy i nie mają zamiaru nic z tym zrobić ponieważ mam internet do 10mb a nie 10mb...

    Czy faktycznie moje łącze "nagle" więcej nie wytrzyma? Poniżej podaje parametry z rutera:


    Parametr Poniżej Powyżej
    Szybkość transmisji danych 5.024Mbps 317.5Kbps
    Maksymalna szybkość linii 10.21Mbps 388Kbps
    Tłumienie linii 27.8 dB 13.1 dB
    Margines zakłóceń 12.4 dB 28.0 dB
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Odkąd wprowadzili automaty na centralach tak sie dzieje dlatego zrezygnowałem z neostrady. 10Mb powinno śmigać.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 36  
    luko00 napisał:
    Jakieś dwa tygodnie temu prędkość łącza spadła o ponad połowę... zgłosiłem to na infolinii
    A powinieneś zgłosić rwanie synchronizacji, teraz będzie trudno, bo zapas jest dużo większy i dużo rzadziej rwie. Mimo to spróbuj, czasem znajdują słabe styki.
    luko00 napisał:
    jest to zgodne z warunkami umowy i nie mają zamiaru nic z tym zrobić ponieważ mam internet do 10mb a nie 10mb...
    Zgadza się, masz niemal Neostradę i zasady Orange "od 1 do 10 Mb/s". Ciężko będzie przekonać Orange by cokolwiek zrobili, tym bardziej, że robisz to przez pośrednika czyli Netię. Winny jest "automat TP" DLM i to on obniżył górne widełki synchronizacji, bardzo mocno i to po obu stronach (zjazd na 317 to wielka rzadkość, nawet przy tłumieniu 63 dB i słabej linii).
    luko00 napisał:
    Czy faktycznie moje łącze "nagle" więcej nie wytrzyma?
    Powinno być ok.7 Mb/s downloadu i ok.0,8 Mb/s uploadu. Ale te parametry nie wyglądają na stałe i z pewnością czasem może być 10 Mb/s i więcej. Niestety nic to nie da, bo nie możesz się bronić przed DLM biorąc opcję do 20 Mb/s, niestabilność jest zbyt duża.
  • Poziom 7  
    Dobra to co teraz radzisz? Zadzwonić do nich i powiedzieć że mi zrywa połączenie co chwilę? Odniesie to jakiś efekt?

    To zrywanie połączenia nic nie daje bo dzwoniłem do nich i oni dokładnie wiedzą kiedy mi zerwało połączenie... dodatkowo po moim zgłoszeniu synchronizacja nagle zrobiła się na 5mb z ich strony a gdy dzwoniłem pierwszy raz było u nich na 10 a tylko mój ruter synchronizował się na 5mb...

    Myślicie że da się coś z tym zrobić? Bo koleś z netii jak mu o tym powiedziałem i zacząłem rzucać cyferkami z netiaspotu o możliwościach łącza to sie najzwyczajniej rozłączył i nawet nie chciał przyjąć zgłoszenia awarii.....

    Czy jeżeli np moje łącze jest w stanie pociągnąć 10mb a oni wciskają mi 5 na chama to mam jakiekolwiek podstawy do zerwania umowy czy też nie?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Możesz kombinować wyjmować kabel z gniazdka na chwile i podłączać kilka razy dziennie dzwonić że zrywa i słaba prędkość internetu było 10 a jest 5