Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F (92r) + antena fabryczna - antena nie wysuwa się ani nie chowa

26 Kwi 2013 14:52 3390 4
  • Poziom 12  
    Mam taki problem. Kupiłem prawie zabytkowe auto Astra F z 92r, po Niemcu z bajerami. Auto jest wyposażone mi. w elektrycznie wysuwaną antenę, no ale nie mogę sobie coś z nią poradzić. Początkowo była całkowicie odłączona (kabel "antenowy" jest OK, tylko problem jest ze sterowaniem).

    Od silnika anteny wychodzą 3 przewody zakończone łączówką (wtyczka z pinami podpisanymi 1,2,3). Od strony "auta" też są 3 przewody zakończone (o dziwo nie gniazdem, lecz) wtyczką - taką samą jak od anteny.

    Próby podłączeń zakończyły się głównie iskrami i przygasaniem światełka w bagażniku (o dziwo nic nie strzeliło, napięcie jest dalej itp).

    Od strony auta na łączówce (zmierzyłem) między 1 a 2 jest 1,2V natomiast 1 a 3 12V.

    od strony silnika mam rezystancje między stykami kolejno:
    -zero (zwarte)
    -30 Ohm
    -nieskończoność (przerwa)

    podałem na nóżki 1 i 2 12V - antena się wysunęła. Wszelkie inne działania nie przyniosły efektu (schować jej mi się nie udało).

    Próbowałem coś szperać w internecie, no bo w końcu napięcia na kostce nie ulegają zmianie przy wyłączeniu radia, uruchomieniu auta, zamykaniu drzwi itp. Kostkę mam ISO, radio - jakiś stary Panasonic (kaseciak) o niewiadomym typie... (czego wymagać od radia za 15 złotych...)

    Ktoś miał taki problem? zrobienie popsutego (przez poprzedniego właściciela) wysuwania i chowania antenki?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Bardzo możliwe ze to radio nie ma wyjscia na sterowanie antena i to moze byc główny problem.a co do sterowania antena bezpośrednio to spróbuj zamienić bieguny i zobacz czy sie schowa tylko na wszelki wypadek daj na plusa jakiś słaby bezpiecznik.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    spaliłem 3 bezpieczniki 10A i się nie chowa :) po ciemku to troche ciężko trafić... a jak to powinno działać?
  • Poziom 11  
    Hmm interesujące jeśli do poniedziałku Twój problem sie nie rozwiąże to podjade do kumpla i prześwietle jego astre ;) tez ma z wysuwana antena a lubie mieć w rękach to co mam naprawić jest dużo łatwiej:) a u mnie za kadencji fiata tempry bylo z automatyczną antena tak jeżeli słuchałem muzyki z usb to antena automatycznie sie chowała a gdy wlanczalem radio to sie wysuwała radio dawało wtedy prąd do anteny tylko ze miałem radio jakiegoś peyinga czy jakiś podobny chinski złom ;) ogólnie o to mi cho ze było wyjście na sterowanie anteny ps.osobiście nie polecam chinoli
  • Poziom 12  
    zrobione!

    Okazuje się, że w starych astrach jest to rozwiązane następująco:
    z radia wychodzi 1 przewód (pojawia się na nim +12V gdy radio jest załączone). ta jedna żyła oraz dodatkowo +12V i masa lecą na tył auta.

    Koło anteny jest więc łączówka 3 pinowa:
    1) +12V
    2) 12V z radia gdy załączone
    3) masa

    Na antenie jest przekaźnik - tam wpinamy tą łączówke. Dodatkowo z silnika anteny wychodzą 3 żyły z wtyczką - tam jest pokolei: 1 i 2 - 12V - otwórz antene, 2 i 3 -12V - zamknij antene. Podłączamy to do przekaźnika.

    Antena wychodzi w górę, ale się nie chowa. Wygramoliłem ją z auta (trzeba wykręcać lampę...), otworzyłem:
    1) cała zasyfiona - wyczyściłem szmateczką i dałem smaru
    2)zerwana linka - to jest już większy problem. Da się ją połączyć tulejką (z kostki takiej elektrycznej co za złotówke jest w każdym sklepie).

    Poskładałem i w testach wyszło elegencko.

    Chciałem poprawić i przedobrzyłem - SAMEJ ANTENY NIE NALEŻY TRAKTOWAĆ SMAREM! tylko i wyłącznie jakieś oliwki (bo widać że ciężko idzie), tam nie ma gdzie się smar przeciska.

    Ogólnie - działa! Komplet kosztów naprawy: 80 groszy za kostkę łączeniową + 2 złote za smar :))))

    http://www.youtube.com/watch?v=Z7eaNyYJwKU