Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.6 16V 98r - Kontrolka airbagu

26 Kwi 2013 15:20 8760 33
  • Poziom 27  
    Witam! W w/w aucie świeci się kontrolka airbagu. Tech 2 pokazał błąd czujnika zderzeniowego bocznego po stronie kierowcy. Faktycznie odpinałem inne czujniki i pojawiały się inne błędy a na ten czujnik nie było reakcji. Myślałem że może sam czujnik więc przywiozłem kilka z autozłomu Niby maja inne oznaczenia ale wszystkie maja tą samą wtyczkę i 27,55 kOhm i okazało sie że to nie to. I prosił bym o jakiś schemat wtyczek pomiędzy drzwiami a karoserią bo nie mogę znaleźć i resztę schematu ewentualnie jakies podpowiedzi gdzie i na jakich przewodach szukać przerwy. Pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Zacznij od przelotki drzwi.
  • Poziom 27  
    Właśnie o to złącze mi chodzi. Potrzebuję jakiś schemat tego złącza i gdzie szukać drugiego końca kabla? W drzwiach wiadomo :)
  • Poziom 11  
    nr sensorów murza się zgadzać
    są inne klucze to raz i są rożnie skalibrowane
  • Poziom 27  
    Ok włożyłem ten, który był oryginalnie. Gdzie znajduje się w tym aucie sterownik airbagu? Rozumiem ze z czujnika kable lecą przez przelotkę w drzwiach do sterownika bezpośrednio tak? Czy to prawda że ten czujnik działa na ciśnienie powietrza podczas uderzenia? Folie niby polepiłem jakąś taśmą ale nie wiem czy to zda egzamin w razie W. I ostatnie pytanie. Czy wypinając czujnik mogę doprowadzić do wybuchu poduszki? Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Witam Sprawdziłem obwody czujnika do złącza które jest pod plastikiem na podłodze po lewej stronie nóg kierowcy i jest ok. Dalej nie wiem gdzie te kable lecą więc sam raczej nie dojdę bez pomocy. Tech2 pokazuje błąd 72 Fahrer seiten- airbag- sensor stromkreis funktionssfarung
    Sprawdziłem jeszcze bloki pomiarowe
    System Voltage 11.35V
    System voltage status OK
    Airbag configuration SIDE AIRBAGS
    Pretensioner configuration SIDE AIRBAGS
    Driver airbag squib circiut resistance 3,13- 3,24ohm
    Passenger airbag squib circiut resistance 2,10- 2,15ohm
    Driver pretensioner circiut resistance 2,54- 2,67ohm
    Passanger pretensioner circiut resistance 2,69- 2,77ohm
    Driver side airbag squib circiut resistance 2,51- 2,56ohm
    Driver sas message status (side airbag sensor) INTERRUPTED
    Passenger side airbag squib circuid resistance 2,54
    Passenger sas message status OK
    Reset passanger side airbag after activatin dtc69 INACTIVE
    reset driver side airbag after activation INACTIVE
    reset pretensioning devices afteractivation INACTIVE
    driver sas initialization status (side airbag sensor) WAIT FOR ID
    driver sas comunication error (side airbag sensor) NONE i zmienia się co kilka sekund na TIMEOUT BEF ID
    passenger sas initialization status OK
    Passenger sas comunikation error NONE
    DTC set since 7440
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Już zmieniałem. Mam dwa takie same czujniki o tym samym oznaczeniu tzn jeden z autozłomu a drugi oryginalny i dwa o innym oznaczeniu ale maja tę samą oporność i tą sama wtyczkę. Już wpinałem każdy czujnik i cały czas jest ten błąd którego nie mogę skasować Gdzie znajduje sie ten sterownik to może chociaż wyeliminuję usterkę w przewodach a może to właśnie tam jest problem. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Tzn tam gdzie lewarek biegów? Jak najprościej sie do niego dostać?

    Dodano po 51 [minuty]:

    Rozkręciłem to i dostałem się do sterownika. Okazuje się że wszystko jest ok Więc już nie wiem o co chodzi. Mogę założyc czujnik z lewych drzwi do prawych i na odwrót żeby sprawdzić ten czujnik czy nie pasują?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Chętnie Panie Jurku ale jestem w Oslo :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sprawdzałeś ciągłość przewodów pomiędzy czujnikiem a sensorem?
    Z bloków pomiarowych wynika że sensor nie ma komunikacji z tym czujnikiem.
  • Poziom 27  
    Panowie przepraszam ale jakim sensorem? Ja myślałem że czujnik sterownik i poducha i to wszystko. Sprawdziłem przewody od czujnika zderzeniowego w drzwiach kierowcy i piszczek pokazuje że przewody są dobre i lecą do sterownika. Pomiędzy czujnikiem a serownikiem na obu przewodach jest 0 ohm Niestety nie posiadam schematu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    W gwoli ścisłości Przedzwaniałem kable pomiędzy czujnikiem w drzwiach a tym czymś co znajduje się za dźwignią ręcznego. Teraz już nie wiem czy to sterownik czy czujnik przeciążenia jak jest napisane na forum Opla
  • Poziom 27  
    Ale sie dogadać nie możemy :) Przepraszam Panowie ale ustalmy sobie co jest co :) Więc sensor jest w drzwiach za lewarkiem jest sterownik tak? Więc gdzie jest czujnik? Czyli Ja sprawdziłem przewody pomiędzy sensorem a sterownikiem.
  • Poziom 38  
    Na tunelu środkowym jest sterownik, w drzwiach masz sensory/czujniki uderzenia bocznego odpowiedzialne za sygnał do do sterownika o odpaleniu poduszek bocznych.
    Na przednim lewym słupku pod plastikiem masz dwa albo trzy duże złącza, w jednym z nich jest dużo przewodów do układu poduszek, nie wiem, czy do czujnika bocznego też, sprawdź, czy się woda nie leje na nie, np z linki otwierania maski. To, że masz ciągłość nie znaczy, że któryś nie ma zwarcia do masy albo plusa albo woda nie sieje we wiązce.
  • Poziom 27  
    Ale z tego co kolego pszesz wynika ze sensor a czujnik to to samo. Tzn tak wnioskuję bo mam tylko jeden czujnik sensor zwał jak zwał i z niego kabel leci przez przelotkę, nastepne złącze po lewej stronie kierowcy obok sprzęgła do sterownika za lewarkiem. Więc jak mam sprawdzić przewody pomiędzy czujnikiem a sensorem?
  • Poziom 38  
    Jeszcze raz. Na tunelu środkowym masz komputer poduszek, on aktywuje wszystkie podzespoły poduszki przednie, boczne i napinacze pasów. W tym komputerze masz czujnik przyspieszenia pracujący wzdłuż osi pojazdu, czyli odpowiedzialny za uderzenia z przodu pojazdu. w drzwiach masz same czujniki uderzenia bocznego, one wysyłają sygnał do komputera między siedzeniami, a on przelicza czy odpalić boczne poduchy, czy nie.
  • Poziom 27  
    No i to by sie zgadzało. Jest dokładnie tak jak mówisz. I teraz jeżeli tech2 mówi że jest błąd połączenia czujnika z komputerem sam czujnik podmieniałem i przewody sa ok to o co chodzi? Faktycznie przewodów nie sprawdziłem np do masy może faktycznie jest przetarty i styka. Wody w złączu o którym wcześniej pisałeś nie ma i raczej nie było bo styki lśnią jak nowe. Co do czujnika o innym oznaczeniu faktycznie sie nie nadaje? Jutro jeszcze spróbuję podmienić czujnik w drzwiach pasażera na inny i zobaczymy czy pojawi się nowy błąd.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Czytałem gdzies na forum tylko teraz nie pamiętam że jak auto miało uderzenie to wymiana samego czujnika nic nie da bo komputer to zapamięta i nie zaakceptuje nowego czujnika. Tylko nie pamietam czy to było w B czy w C Jest to możliwe?
  • Moderator Samochody
    Chodziło o sensor = sterownik.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Acha i jeszcze jedno byc może bardzo istotne o czym zapomniałem. Jak odpiąłem wtyczkę sterownika zobaczyłem założona opaskę tą zaciągana plastikową i wydało mi się to nie oryginalne tak jak by już ktoś tam coś robił. Jest może gdzieś schemat tej wtyczki żeby porównać piny? I czy zamiana przewodów czujnika miejscami też może fiksować w układzie? Wiem że być może za daleko wybiegam ale jak wszystko okazuje sie byc tak jak powinno to zastanawiam sie nad takimi rozwiązaniami
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Ok jasne rozumiem. Dziekuje za poświęcenie swojego czasu Panowie i mam nadzieje że jeszcze coś podpowiecie jak posprawdzam jutro resztę o której pisałem. Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Witam Niestety nie udało mi się wymienić czujnika w drzwiach pasażera ponieważ wtyczki w drzwiach kierowca/ pasażer są różne a ja mam tylko czujniki po stronie kierowcy. Ale jutro odwiedzę auto złom i kupie czujnik pasażera żeby ostatecznie przekonać się że czujnik o innym oznaczeniu nie nadaje się. Jeżeli chodzi o przewody czujnik (w drzwiach kierowcy)- komputer (za dźwignią ręcznego) pokazuje do masy na jednym nieskończoność a na drugim 30M ohhm. Może faktycznie te czujniki mam uszkodzone i muszą być identyczne oznaczenia?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    A czujniki jakie mam to po stronie pasażera
    09134872
    5wk41601
    fds0116695+ 48970310,2

    Po stronie kierowcy
    09134871
    5wk4 1581
    fcs0115164u 48970311,4 i nie wiem już teraz czy ten jest oryginalny czy ten

    09134871
    5wk4 1581
    fcs 0091417y 45970306,

    i jeszcze dwa inne

    09136122
    5wk4 2881
    tjs0194715h 36990216,9

    24435972
    5wk4 3039
    hxs0970208l 43010205,6