Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1.6 16V 1996r. - odpala tylko przy pompie podpiętej na krótko

Slawek_29 26 Kwi 2013 23:40 2883 9
  • #1 26 Kwi 2013 23:40
    Slawek_29
    Poziom 12  

    Witam!!!
    Walczymy z kolegą z fiatem. Pewnego dnia staną w trakcie jazdy i już więcej nie zagadał. Auto bez LPG.
    Stwierdziliśmy, że pompa się nie odzywa - przetarty był kabel. Dalej nie odpala - uszkodził się sterownik - wymieniony. Dalej nie pali.
    Sprawdzony czujnik uderzeniowy.
    Po poprawieniu kabla pompa się odzywa na 5 sekund ale nie udaje się odpalić.
    Jeśli podepniemy pompę na krótko (cały czas pracuje)pali od strzała i chodzi jak należy.
    Gdzie szukać usterki? Jest jakiś czujnik ciśnienia paliwa? Skierować się ku elektryce, czy układzie zasilania paliwa? Czy może tak gubić ciśnienie, że nie odpali?
    Rozumiem, że napięcie na pompie jest tylko przez chwilę, później całkowicie zanika?

    0 9
  • #2 27 Kwi 2013 07:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak pompę podpinasz na krótko , to z wpiętą wtyczką w instalacje?
    Jeżeli tak robisz i samochód pali to nie masz sterowania (zapina masę) z pinu7 ECU na podwójny przekaźnik lub nawalony jeden z przekaźników. Jeżeli jest inaczej (odpięta wtyczka pompy z instalacji) , to sprawdź przejście przewodu pomiędzy pinem 13 podwójnego przekaźnika a wyłącznikiem inercyjnym.
    Przekaźnik ten (jeden) zasila pompę paliwa , zawór oparów baku , cewkę WN i wtryskiwacze.

    0
  • #3 27 Kwi 2013 12:05
    Slawek_29
    Poziom 12  

    Robiliśmy na drugim wariancie - wtyczka od pompy zdjęta, na pompę 12V podane ze świateł, masa z karoserii.
    Rozumiem, że podwójny przekaźnik to ten biały przy podszybiu (który wymieniliśmy na drugi) a wyłącznik inercyjny to przełącznik pod fotelem kierowcy?
    Czy po tych 5 sekundach na pompę podawane jest jakieś zasilanie?

    0
  • #4 27 Kwi 2013 17:17
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak , inercyjny pod fotelem , przekaźnik tam gdzie piszesz.
    Nie trzeba zmieniać przekaźnika podwójnego , jest dobry , daje napięcie na wszystko prócz na pompę i dlatego podpowiedziałem aby sprawdzić przejście z jego pinu (styku) 13 do wył.inercyjnego oraz dalej do wtyczki pompy oraz sprawdzić napięcie na tym pinie. Pompa powinna chodzić bez przerwy w czasie kręcenia rozrusznikiem i po odpaleniu.
    Mam nadzieję ,że wiesz jak to zrobić i czym!

    0
  • #5 27 Kwi 2013 19:42
    Slawek_29
    Poziom 12  

    Dzięki za wyjaśnienie.
    Mam multimetr i wiem jak go obsługiwać, więc powinienem sobie poradzić ;)
    Mam jeszcze dwa pytania:
    1 Jakie napięcie powinno iść na pompę po uruchomieniu silnika (bo na chwilę obecną mam tylko 5s 12V dla wyrównania ciśnienia)?
    2. Czy czujnik pod fotelem ma być wciśnięty, czy wyciśnięty - bo aktualnie z tego co pamiętam jak go sprawdzaliśmy jest wyciśnięty - może jego stan powinien być odwrotny (wiem, że jest to gdzieś w książce ale akurat została w aucie, a w garażu nie mam neta aby dopytać w przypadku wątpliwości)?

    0
  • #6 27 Kwi 2013 21:36
    hanyes
    Poziom 7  

    sprawdz dobrze bezwładnosciówke.Kiedys w bravo miałem tak jak ty i winny był wyłacznik mimo tego ze byl wcisnięty nie puszczał prądu

    0
  • #7 28 Kwi 2013 09:50
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    Slawek_29 napisał:
    1 Jakie napięcie powinno iść na pompę po uruchomieniu silnika (bo na chwilę obecną mam tylko 5s 12V dla wyrównania ciśnienia)?


    Idzie prawidłowe 12 v
    Slawek_29 napisał:
    2. Czy czujnik pod fotelem ma być wciśnięty, czy wyciśnięty


    tak ma być wciśnięty

    Slawek_29 napisał:
    uszkodził się sterownik - wymieniony.


    A cały komplet z IMMO czy czasem kluczyk żółty na desce się nie pali ?

    0
  • #8 28 Kwi 2013 15:52
    Slawek_29
    Poziom 12  

    KarizmoGSM napisał:
    Slawek_29 napisał:
    1 Jakie napięcie powinno iść na pompę po uruchomieniu silnika (bo na chwilę obecną mam tylko 5s 12V dla wyrównania ciśnienia)?


    Idzie prawidłowe 12 v

    To wiem, ale jakie powinno być po 5 sekundach - dalej 12 V, czy niżej?
    Slawek_29 napisał:
    2. Czy czujnik pod fotelem ma być wciśnięty, czy wyciśnięty


    tak ma być wciśnięty

    Slawek_29 napisał:
    uszkodził się sterownik - wymieniony.


    A cały komplet z IMMO czy czasem kluczyk żółty na desce się nie pali ?


    Code się nie pali, "marchewka" również.

    0
  • Pomocny post
    #9 28 Kwi 2013 16:11
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sławek , wszystko napisałem , zamiast miernika użyj żarówki o mocy najmniej 10 W.

    0
  • #10 30 Kwi 2013 21:45
    Slawek_29
    Poziom 12  

    emeryt2 napisał:
    Sławek , wszystko napisałem , zamiast miernika użyj żarówki o mocy najmniej 10 W.

    Emeryt, dzięki za pomoc ;) Problem był na wtyczce przy pompie - tak jak pisałeś nie zapinało masy.
    Pozdrawiam serdecznie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo