Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Master I 2,5 DT IVECO - Brak mocy przy wyższych obrotach.

Motopoint 27 Kwi 2013 11:20 6270 3
  • #1 27 Kwi 2013 11:20
    Motopoint
    Poziom 7  

    Witam.
    Pacjent to Renault Master I z roku 94' silnik to 2,5 TURBO DIESEL o mocy 95 KM. Używam go jako lawety, lecz ze względu na to, ze ktoś zrobił platformę o szerokości ponad 2,5m nie mam możliwości wjechania nim do garażu i wszelkie prace wykonuje tylko w słoneczne dni.

    Na początku były 2 problemy z którymi już sobie poradziłem, ale nie wiem czy nie miało to wpływu na to z czym teraz mam problem.

    Pierwszy problem to brak mocy po dłuższej jeździe. Pomogło wyregulowanie zaworów (płytki zjechane na szlifierce magnesowej) wymagany luz to 0,5mm !!!

    Drugim problemem był ciężki rozruch. Silnik strasznie powoli kręcił. była to wina niedoładowanego akumulatora i rozrusznika wymagającego regeneracji. Akumulator był niedoładowany ponieważ alternator ładował tylko przy wyższych obrotach. Gdy wszystko składałem przestawiłem jeszcze pompę na wcześniejszy wtrysk, ponieważ pompa była wcześniej regenerowana i ktoś kto ją wyciągał zaznaczył sobie na niej jak była wsadzona ale nie zamontował jej w ten sam sposób, przesunięcie o 2mm. Teraz wystarczy pół obrotu i silniczek ładnie gładko chodzi i nie kopci jak wcześniej.

    Wcześniej Masterek dostawał niesamowitego kopa gdy turbina zaczynała odpowiednio ładować. Bez problemu osiągał 110 km/h/. Teraz problem jest taki, że ma zdecydowanie mniej mocy. Pierwsze 3 biegi podobnie jak wcześniej, ale na 4 i 5 jest wyraźny spadek, prędkość maksymalna 90km/h !!!

    Na pompie wtryskowej jest... i teraz problem bo nie wiem jak to się fachowo nazywa. W środowisku fordowym w Turbo dieslach nazywają to "booster"

    Renault Master I 2,5 DT IVECO - Brak mocy przy wyższych obrotach.

    Wiem, że sterowany jest ciśnieniem doładowania i zwiększa dawkę wraz z jego wzrostem. Jest tylko jeden problem, bo po drodze od kolektora dolotowego do wyżej wymienionego zaworu jest elektrozawór:

    Renault Master I 2,5 DT IVECO - Brak mocy przy wyższych obrotach.

    Mam parę pytań:
    1. Który sterownik jest odpowiedzialny za sterowanie tym elektro zaworem, w którym momencie powinien go załączać ?

    2. Czy to, że nie mogę osiągnąć wcześniejszej v max może być spowodowane tym, że przestawiłem pompę ? Gdy pompa wróci na swoje poprzednie połozenie jestem pewien że będzie utrudniony rozruch.

    3. Czy możliwe jest, że mam pompę od jakiegoś innego pojazdu i nie ma ona przestawiacza kąta wtrysku. Czy w tych silnikach był regulator kąta wtrysku ? np. na lince bądz wiskozowy.

    4. Mam wrażenie, że alternator mógł zostać uszkodzony przez to, że nie raz obciążała go wciągarka. Czy należy zastosować jakiś kondensator czy coś w tym stylu aby alternator nie ucierpiał po raz kolejny ?

    0 3
  • #2 28 Kwi 2013 13:44
    manta
    Poziom 39  

    Ad. 1- nie wiem :D
    2- tak możliwe, ustaw czujnikiem zegarowym zgodnie z danymi,
    3- możesz to sprawdzić jedynie po numerach katalogowych pompy,
    4- nie ma takiego kondensatora, ratuje Ciebie drugi akumulator, alternator większej mocy.
    Co do elektrozaworu, podejrzewam że stanowi on zabezpieczenie, przed maksymalnym ciśnieniem ładowania na zimnym silniku. Na próbę możesz go pominąć, łącząc przewody, albo otworzyć go elektrycznie. Silnik powinien rozwinąć moc maksymalną.

    0
  • #3 28 Kwi 2013 18:15
    Motopoint
    Poziom 7  

    Dzięki za sugestie, mam jeszcze jedno pytanko. W Masterku jest świeca żarowa płomieniowa. Wiem, że podczas mrozów była podgrzewana, a po rozruchu słychać było cykanie elektro zaworu. Sterownik świecy to BITRON VIDEO 2044029. Wiecie może gdzie jest czujnik temp który informuje sterownik o tym że jest mrozik ? Chciałbym sprawdzić poprawność działania układu zanim nastąpią mrozy i oszukać czujniczek

    0
  • #4 09 Maj 2013 08:07
    Motopoint
    Poziom 7  

    A więc tak. Ustawiłem pompę zgodnie z czujnikiem zegarowym na 1.37 mm podczas ustawiania musiałem przejść z 1.25 -> 1.37 czyli wychodzi na to, że pompa wyjściowo była wsadzona na pałę i nie wyregulowana. Po tym ustawieniu silnik jeszcze lepiej odpalał ale tak jak wcześniej nie miał mocy. Podkręciłem dawkę paliwa, musiałem też obniżyć obroty bo po podkręceniu dawki były za wysokie. Teraz Masterek elegancko odpala, super przyśpiesza i ogólnie jest spoko.

    Wstawiłem ciśnieniomierz za wcześniej wspomnianym elektro zaworem i normalnie przepuszczał ciśnienie doładowania.

    Mam pytanie jak ustawić odpowiednią dawkę ? Jak narazie mam ustawioną tak, że w pewnym momencie lekko przykopci na ciemno, ale jak pojawi się odpowiednie doładowanie to nie to kopci.

    0