Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza SDI - Napięcie czujnika drogi przesuwu nastawnika seata ibizy 6L SDI

lenard 1 27 Kwi 2013 15:54 3945 4
  • #1 27 Kwi 2013 15:54
    lenard 1
    Poziom 2  

    Witam.Od pewnego czasu mam problem z moim seatem. Samochód chodzi nierówno przy niskich obrotach 1000-1300obr. i tylko na takich, na wyższych jest ok , pali od strzała , komp. nie zgłasza żadnych błędów.Teraz co zauważyłem; napięcie czujnika drogi przesuwu nastawnika na włączonym zapłonie 2.0V-2.3V (mniej nie da się ustawić, nastawnik czysty) a po odpaleniu spada do 1.7V-1.8V. Przerywanie (nierówna praca silnika) wystepuje tylko w czasie jazdy! nawet jak jest na wolnych obrotach a samochód się porusza. Temperatura silnika nie ma znaczenia, cały czas jest tak samo! Dodam jeszcze, że paliwo mam dobre, egr czysty i sprawny, klapka gasząca sprawna. Wizualnie wygląda wszystko ok, a jednak coś go boli-tylko co??? Teraz co robiłem: zamieniony był sterownik na 100% sprawny - te same objawy , pompa wtryskowa(tylko wpieta we wtyczke-nie zakladana) i dalej napięcie 2V. Przy okazji zauważyłem zaraz za kostką od pompy pęknięty brazowy kabelek od regulatora konta wtrysku i jeszcze cztery kable przetarte całkiem do miedzi(przez peszel) a reszta już na dobrej drodze do przetarcia i to wszystko w dolnym odcinku koło rozrusznika.
    Polutowalem , koszulki termokurczliwe na wierzch i calość poszla w normalną izolację i dopiero w peszla - mysle, że to lepsze rozwiązanie. No ale po podlaczeniu pod komputer nic się nie zmieniło.Nic też nie daje odpięcie wtyczki od impulsatora na skrzyni a po wypieciu wtyczki od ABS przerywa nawet na postoju.
    A mam jeszcze jedno pytanie co oznacza ''not fault found or DTC not supported by controller or a communication error occurred'' taki komunikat jest w immobiliser?
    Proszę o jakieś podpowiedzi porady, gdzie szukać, co robić, żeby problem rozwiązać. Jazda jest bardzo uciażliwa zwlaszcza w mieście. Z góry przepraszam za błędy, proszę o wyrozumialość i pozdrawiam!

    Nikt nie ma żadnych pomysłów bo mi już ręce opadają . Co by miało wpływ na to napięcie czy ono może takie powinno być a wina jest po stronie czego innego czy może ja źle rozumuje :cry:

    0 4
  • Katalog Megger
  • #2 04 Maj 2013 18:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    lenard 1 napisał:
    Samochód chodzi nierówno przy niskich obrotach 1000-1300obr

    Co się dzieje wtedy? Jakies pomiary?

    0
  • Katalog Megger
  • #3 04 Maj 2013 20:00
    lenard 1
    Poziom 2  

    Dzięki za zainteresowanie. Silnik chodzi tak jakby nie na wszystkie cylindry ,czasem szarpnie jakby wyłaczył sie mu zapłon ale co ciekawe jak dodam więcej gazu albo osiągnie powyżej 1300obr. to wszystko robi się ok jedzie normalnie nie brakuje mocy chodzi cicho . Może teraz więcej pali i trochę słychać już sprzęgło.
    Ostatnio byłem u mechanika i nic nie wymyślił , sprawdził testerem pompę i przeglądną wiązkę od pompy do komputera i wyszło wszystko dobrze. Powiedział że może być coś wpompie mechanicznie uszkodzone i żeby ją podmienić na inną a co do napięcia to nie wie bo to jest nowy typ sterownika i może tak ma być. Więc sam nie wiem co myśleć

    Logi w czasie nierównej pracy
    http://vaglog.rtnet.pl/tomaszel_120060.html
    http://vaglog.rtnet.pl/tomaszel_120058.html

    logi statyczne

    http://vaglog.rtnet.pl/tomaszel_120064.html
    http://vaglog.rtnet.pl/tomaszel_120063.html
    http://vaglog.rtnet.pl/tomaszel_120065.html
    http://vaglog.rtnet.pl/tomaszel_120062.html

    Jakby co to pytajcie może o czymś jeszcze zapomniałem i nie napisałem

    Seat był w serwisie boscha i pompa wykluczona , tam sugerowali jednak na usterkę programu i że te silniki tak mają. Watpie w to ale nie mam pojęcia gdzie już szukać :cry:

    0
  • #4 08 Wrz 2015 20:12
    pikass4
    Poziom 9  

    Witam, przepraszam, że bawię się w archeologa ale autor tematu opisał analogiczną sytuację jaka dotyka moją skodę fabię z silnikiem SDI model ASY. Niestety autor nie pojawiał się po tym wątku na elektrodzie i nie wiadomo czy udało mu się rozwiązać sprawę nierówno pracującego silnika.

    Sam silnik odpala bez problemów, zarówno jak jest ciepły jak i zimny. Po uruchomieniu silnik pracuje równo na wolnych obrotach (900)nawet przy ruszaniu tylko z pedału sprzęgła. Problem pojawia się jednaj jak rusza się na zimnym silniku przy małym obciążeniu (1-2 bieg) w zakresie 1000-1200 obrotów) delikatne depnięcie pedału gazu - silnik wówczas zaczyna pracować nierówno jak 2cylindrowy ciągnik ciapek czy papaj. Jeśli natomiast wciska się mocniej gaz lub jeśli jedzie się samochodem przy większym obładowaniu to silnik przyśpiesza bez żadnych problemów. Problem jednak występuje tylko na zimnym silniku, i znacznie mniej odczuwalny był gdy samochód stał na słońcu w ostatnie upały.
    Zastanawiam się co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i na co się przyszykować przed walką z serwisami. Dodam, że odnośnie samej pracy silnika, poza wspomnianymi dolegliwościami nie odczułem innych problemów, spalanie w cyklu mieszanym w granicach 5 litrów , v-max 155 na gps (fabia kombi).
    Z góry dzięki za wszelkie sugestie...

    1
  • #5 25 Gru 2015 17:43
    lenard 1
    Poziom 2  

    Witam ponownie
    Nie odpisywałem nic ponieważ nie zaglądałem na forum. Przepraszam :|
    Ja już nie mam problemu ponieważ samochód sprzedałem w takim stanie jakim opisywałem . Mogę dodać jedynie że nie sprawdzany był komputer ABS pod względem uszkodzeń mechanicznych (auto miało rozbity prawy przód) ale wskazania w czasie jazdy były prawidłowe i wszyscy u których byłem rozkładali ręce a nawet byli tacy którzy mówili że te sdi ASY tak mają :D w co szczerze wątpię. Jeśli by ktoś coś wiedział na ten temat proszę pisać sam jestem ciekaw . Pozdrawiam

    0