Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wladimirec - Zaciskajacy rewers na tulejach

27 Kwi 2013 18:39 5748 25
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem. Wymieniałem tulejki rewersu te mosiężne. Zawiozłem do tokarza, wcisnął nowe tulejki i wytoczył. Koła leciutko się kręciły, więc myślałem ze będzie dobrze. Po włożeniu ciągnik chodzi, po podjechaniu 1 km zaciska i blokuje, ciągnik staje. Po odczekaniu 5 min można dalej jechać i tak na okrągło. Dlaczego tak się dzieje?
  • Poziom 14  
    A czy były w tych tulejkach rowki do smarowania, takcie co doprowadzają olej do tulejki? Gdzieś na forum było o ich braku, co powodowało zacieranie się kół na wałku. Czemu nie kontynuujesz wątku tylko tworzysz nowy?
  • Poziom 12  
    Rowki są na 100 %. Tak myślę żeby wyjąć i jeszcze raz dać do tokarza, ale nie wiem czy jest w tym sens, bo teraz leciutko się kręcą tylko po 1 km jazdy stają. Jak więcej przytoczy to będzie luz. Poradźcie, co mam zrobić, bo sam już nie wiem.
  • Poziom 14  
    A może problem jest gdzie indziej? Wymieniałeś wałek pośredni i za ciasno ustawiłeś łożyska? Bo koło od rewersu które przenosi napęd, lewe czy prawe, w chwili załączenia obraca się razem z wałkiem a drugie swobodnie i nie powinno blokować. Odkręć pokrywkę kanału gdzie jest łącznik wałka sprzęgłowego i pośredniego, przejedź ten kilometr i sprawdź czy się wałek nie zagrzał, jeżeli tak to masz odpowiedź gdzie blokuje.
  • Poziom 12  
    Spróbuję zrobić tak jak mówisz, ale to co by blokowało ten wałek się by tak nagrzewał i blokował to wszystko?
  • Poziom 14  
    Możliwe, że łożyska są za ciasno ustawione, jak dokręcałeś te dwie nakrętki wewnątrz tego kanału? Jak do oporu to właśnie to może być przyczyną, trzeba to sprawdzić.
  • Poziom 12  
    dzis sie przejechalem dopiero gdzies tak po 3 km cos go przychamowalo nacisnolem sprzeglo poscilem i normalnie dalej jechalem dziwne wcisnolem na sekunde i dobrze i tak dwa razy pozniej podjechalem gdzies z 5 km moze samo sie naprawi co o tym myslicie
  • Poziom 14  
    Sprawdziłeś czy coś się zagrzało? Bo tak to może raczej coś się więcej uszkodzić niż naprawić.
  • Poziom 12  
    Jak zaczęło hamować ciągnik to wyskoczyłem, ale był zimny (te sprzęgiełko i ten łącznik wałka co są tam te dwie nakrętki ).
    Ja już nerwów nie mam na ten ciągnik… Chyba go sprzedam i będę miał święty spokój.
  • Poziom 14  
    Więc pozostają łożyska wałka na którym są te koła lub same koła, nie pamiętam czy tam też się jakieś łożyska ustawia. Będę to robił podczas długiego weekendu, to wtedy będę wiedział co i jak. A czy od czasu jak zaczął hamować zdejmowałeś dekiel od skrzyni? Było coś widać, może jakieś opiłki, przypalony olej?
  • Poziom 12  
    Wczoraj rozebrałem jeszcze raz skrzynię i wyszło, ze jest pęknięta jedna tuleja na rewersie. Dziwne, bo były wymieniane nowe tuleje i były dotaczane u tokarza.
    Wszystko lekko się kręciło, dlaczego jedna pękła?
  • Poziom 10  
    Mam również problem z rewersem przy Władimircu, dlatego dołączam się do tematu. Otóż podczas ustawienie na rewersie jazdy do przodu i włączeniu biegu, w skrzyni coś rzężało i nie było biegu. Należało ponownie ustawiać na reduktorze i włączać bieg aż do skutku. Po rozebraniu skrzyni okazało się że koła zębate na wale pośrednim od reduktora mają duży luz (ok. 1 cm). Przyjechał mechanik, dołożył podkładki z obu stron rewersu i pod łożyskiem wału pośredniego.
    Po złożeniu, podczas ruszania pod górkę(podczas obciążenia przy ruszaniu) ciągnik strasznie szarpie, tak jakby zazębiały się jeszcze jakieś tryby. Wtedy nie odbija do końca sprzęgło. Po naciśnięciu sprzęgła i ponownym ruszeniu ciągnik zachowuje się jak na hamulcu i zaczyna gasnąć. Zauważyłem, że podczas ruszania wałek od wodzika rewersu sam się wysuwa (jest za daleko włączony) i wtedy nie odbija sprzęgło a ciągnik szarpie przy ruszaniu. Jak uda się ruszyć i sprzęgło odbije to już jest dobrze, ponieważ wałek od rewersu jest blokowany w odpowiedniej pozycji. Dodam, że wałek od wodzika rewersu był wymieniony na nowy.
  • Poziom 12  
    Ja jutro jadę i kupię nowa tulejkę rewersu i do tokarza. Może teraz będzie dobrze i się uda, bo nowy rewers z 300 zł kosztuje. Mi się wydaje, że najlepszym wyjściem było by kupno nowego.
  • Poziom 14  
    Kamil tak jak pisałem wcześniej, nowy komplet kół rewersu i wałek wejściowy do skrzyni załatwi sprawę. Co do regulacji, jak masz wyjęty wałek z rewersem tak dobierasz podkładki aby pomiędzy kołami mieć ok 0.5mm luzu. Potem zakładasz kompletny wałek z wszystkimi kołami do obudowy, zakładasz blokadę podkładek (lewa strona obok koła stożkowego), montujesz łożyska. Następnie regulujesz za pomocą podkładek, takie pół księżyce, pod obudową łożyska z prawej strony skrzyni, centralne ustawienie kół rewersu względem koła wałka wejściowego. Składasz osłony łożysk, wałek napędu "sieczkarni", jego osłonę i musi działać bez żadnych zgrzytów hałasów.
    Co do tulejek kół, one mają rowki i otwory które są połączone z otworami pomiędzy zębami kół. Tamtędy dostaje się olej do smarowania, może miałeś je niedrożne? I dlatego Ci zatarło rewers?

    Pawcio, możliwe, że mechanik przesunął wałek pośredni za bardzo w prawo i jedno z kół rewersu trze o koło od biegów szosowych. A sprzęgło Ci nie odbija bo bieg nie jest włączony/wyłączony (bez różnicy który) do końca i przesuwka blokady biegów nie pozwala wrócić pedałowi sprzęgła. Mechanik niech wróci i poprawi bo to kwestia regulacji.
  • Poziom 12  
    Kupiłem dzisiaj nowy rewers, podjechałem z 3 km i najpierw lekko zblokował. Chwilę poczekałem, puściło. Podjechałem z 1 km i tak coś zblokowało, że aż silnik zgasł. Ponownie chciałem ruszyć, jak puszczałem sprzęgło silnik przygasał, do tyłu normalnie jechał. Nie wiem, co robić… Nowy kompletny rewers, nowe łożyska, nowa ośka rewersu.
  • Poziom 14  
    Napisz co robiłeś do tej pory ze skrzynią biegów. Od czego się zaczęło i po kolei co robiłeś. Ewidentnie coś jest nie tak. Ja obstawiam źle wyregulowany wałek rewersu i koło od jazdy do przodu przyciera o to koło od biegów szosowych.
  • Poziom 12  
    Zaczęło się od tego, jak mechanik wymienił tarczę sprzęgłową, łożysko oporowe i łapki. Po złożeniu od razu w skrzyni zaczęło coś głośno wyć. Po rozebraniu skrzyni zauważyłem, że ten wałek co napędza rewers naciska na niego i dlatego tak się dzieje, ale jak ten wałek cofnąć? Jak rozepnę te sprzęgiełko co jest na jedną śrubę, co się odkręca pompę i później ten dekielek - jak to rozkręcę to wałek od razu sam się odsuwa od rewersu, ale później nie można spiąć bo nie pasuje na pierścień, wiec cofnę wałek lekko do skrzyni i wtedy pasuje. Wiem na 100 % że to ten wałek, co idzie od sprzęgła jest o pół cm za dużo wysunięty w stronę skrzyni, ale go nie można wsunąć w stronę sprzęgła żeby się cofnął chociaż o pół cm, ale nie da się go wsunąć nawet na siłę.
  • Poziom 14  
    I to właśnie może być przyczyną całych kłopotów. O ile się nie mylę to w wale korbowym, tam gdzie przychodzi wałek sprzęgłowy jest łożysko wahliwe, możliwe że się przesunęła bieżnia i wałek nie wszedł do końca. Jeżeli wałek wejściowy naciska za mocno na koła rewersu to będzie je blokował, tak jak masz teraz. Wezwać mechanika niech poprawia, jeżeli wałek nie wchodzi do końca to i nie zazębia się na całej długości z frezami tarczy sprzęgłowej, a tak nie może zostać.
  • Poziom 12  
    ciekawe jak wczoraj zalozylem nowy rewers i jak jechalem i zacisnelo tak mocno ze az ciagnik przygasl czy nic sie nie stalo w nowym rewersie
  • Poziom 14  
    Nie stwierdzisz jak nie rozbierzesz, a na starym rewersie nie było widać gdzie blokował?
  • Poziom 12  
    na tulei bo az byla lekko peknieta jak wyjolem i obrucila az sie w tym trybie a tuleja zostala sie na tym czyms co sie obraca
  • Poziom 14  
    No to sądzę, że teraz będzie podobnie :( Możesz spróbować zwrócić do sklepu ale czy wymienią? A przed założeniem nowego, odjechanie silnikiem i kontrola łożyska w wale korbowym, ustawienie na nowo i ustawienie rewersu tak jak pisałem i będzie ok.
    Ja jeszcze radziłbym rozkręcić sprzęgło (łączenie dwóch wałków), wyjąć wałek i jak będziesz składał sprzęgło włożyć go w wał, wycentrować tarczę sprzęgła i przykręcić docisk. Wtedy masz pewność, że wszystko weszło jak trzeba.
  • Poziom 12  
    pierwsze to tak jak mowisz rozpolowic jeszcze raz izrobic pozadnie te sprzeglo tylko musze poszukac dobrego mechanika bo skrzynie to ja i sam zrobie ale sprzeglo to ciezko by mi bylo nigdy tego nie robilem

    Dodano po 1 [minuty]:

    i dobrze ustawic ten walek
  • Poziom 14  
    Nie ma tam żadnej filozofii, w razie co to masz forum :)
  • Poziom 14  
    I jak? rozwiązałeś problem?
  • Poziom 12  
    jeszcze nie rozwiazalem problemu z braku czasu jak bedzie zrobiony to dam znac co bylo nie tak