Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1 '99 - przerywa.

piotrpiotr2007 28 Kwi 2013 10:55 7032 25
  • #1 28 Kwi 2013 10:55
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    Witam wszystkich,
    mam problem z sejem. Otóż sprowadziłem seja sportinga 2001 rok z niemiec, w Niemczech zapalał a w jak dotarłem do domu to już z lawety zjechał z pomocą innych rąk. Silnik kręcił i objaw taki jakby nie dostawał prądu. Raz po raz odpalał ale jak go zgasiłem to znowu problem. Następnego dnia odpalił rano i pojechałem na jazdę próbną po mieście, ledwo co się zagrzał to zaczął skakać jak żabka, no i powrót do domu. W garażu zacząłem od sprawdzenia czujnika położenia wału, bez rezultatu. Zmieniłem świece, kable. Bez rezultatu. Kolega mój ma takiego samego seja ale z 99 roku. Od niego przełożyłem cewki. Auto odpaliło ze dwa razy ale dalej lipa. I w końcu dotarłem do przekaźników po prawej stronie- czarny i czerwony.Przełożyłem je i mój sejciak jak nowo narodzony. Wszystko ok ale nie ma ssania, jednak zostawiam to już tak. Przekaźniki z mojego seja włożyłem do seja kumpla 99. I co, sejciak odpala bez problemu. Poskręcaliśmy wszytko i jak odjechałem z jego przekaźnikami a on dostał moje. Następnego dnia pojechał kolega do pracy i jak się rozgrzał zaczął skakać jak żabka, auto przerywało i w końcu stanęło i nie chciało odpalić. Dodatkowo wywaliło bezpiecznik 20A za akumulatorem. Zmienił bezpiecznik i jakoś dotarł do garażu. i walka od nowa. Ja kupiłem używane przekaźniki czarny i czerwony, podmieniliśmy na nowe cewki, świece. Auto odpala, chodzi na wolnych ok ale jak go wkręcamy zapala się marchewa i auto strzela, dymi na czarno i przez 60 km spaliło prawie pół baku paliwa :cry: . Podjechał kumpel z kompem. Wyszło że wtryskiwacz walnął. Zmieniliśmy wtryskiwacz ale z 900 tki bo to samo. Dalej lipa :cry:
    Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? co może być przyczyną że auto tak się zachowuje, po prostu dostaje za dużo paliwa, czy może być walnięty komputer? bo tylko to pozostało do wymiany chyba że jest jeszcze coś po drodze o czym zapomnieliśmy?
    pozdrawiam wszystkich :D

  • #2 28 Kwi 2013 13:48
    sandamiano
    Poziom 28  

    Sterowników nie podmieniajcie bo jeśli macie Fiata code to będzie trudno. Sprawdź ciśnienie paliwa na wtryskiwaczu - skoro program nie naprowadza na inne błędy to może tu jest problem. Powinno byc około 1 bara .Spalenie bezpiecznika Maxifuse za akumulatorem to zwarcie w instalacji wykonawczej układu wtryskwego

  • #3 28 Kwi 2013 13:52
    1078231
    Usunięty  
  • #4 28 Kwi 2013 14:29
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    właśnie ten gruby bezpiecznik 20A za akumulatorem się spalił ale już jest włozony dobry.Chcę kupić czysty komputer bez codu żeby nie było problemów z immo. Nie wiem jak zmieżyć ciśnienie na wtrysku, nie mam takiego sprzętu, pewnie muszę podjechać na warsztat. Dziś jeszcze męczyłem się z kumplem i jak dodaje się gazu to wtrysk nie daje paliwa, jak puści się noge z gazu to wtedy podaje.
    Oddanie samochodu na warsztat gdzie mechanicy nie mają zielonego pojęcia o usterce mija się z celem. Nie będę płacił za ich błędy

  • #5 28 Kwi 2013 14:31
    sandamiano
    Poziom 28  

    Motronic napisał:
    Jutro odstawiasz samochód do mechanika. Usterka prosta do usunięcia.

    Skoro usterka prosta do usunięcia to po co mechanik?
    Zainteresowany ma jako takie pojęcie o mechanice. Pomiar ciśnienia paliwa - jeśli będzie ok to pozostaje pomierzyć czujnik temperatury silnika i po rozgrzaniu sondę lambda - głównie te czujniki odpowiadają za ilość dawkowanie paliwa. Zamiast mierzyć multimetrem robotę wykona program diagnostyczny i można prześledzić parametry na żywo

  • #6 28 Kwi 2013 14:36
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    sonda lambda wymieniona na nową, czujnik tempratury to chyba wyszedł by na egzaminerze? zastanawiam się też czy nie mógł rozrząd przeskoczyć ale wczasie tej usterki nie było ekstreamlnej jazdy, poprostu zaczął skakać jak żabka :cry:

    Dodano po 2 [minuty]:

    ale co nie daje mi spokoju że wszystko to zaczęło się po przemianie przekaźników koloru czerwonego i czarnego na podszybiu. wcześniej było wszystko ok

  • #7 28 Kwi 2013 14:36
    jokerro
    Poziom 33  

    niema prosciejszego auta do zrobienia,popatrzec w parametry i wszystko wiadome.
    swoja droga stery padaja na rozne sposoby w tych wozach,w tamtym tyg. robilem dwie sztuki z tym ze zaden niepalil i w kazdym brakowalo co inne.

  • #8 28 Kwi 2013 14:38
    sandamiano
    Poziom 28  

    Czujnik temperatury wyjdzie z błędem jeśli będzie przerwa z podawaniu sygnału lub jeśli rażąco temperatura będzie się różniła względem czujnika temperatury powietrza ale jeśli np silnik ma 70 stopni a czujnik podaje że ma np 10 stopni to błąd nie wyjdzie. Jedynie odczytać na ekranie ten parametr
    Sterownika na razie nie wymieniaj - IAW16F psują się nieczęsto

  • #9 28 Kwi 2013 14:39
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    a jest jakiś program albo wzór tych parametrów abym mógł porównać z pomiarem?
    coś jest nie tak z podawaniem tego paliwa, najgorsze to że to auto kumpla i mam spore wyrzuty że przez te podmiany zepsułem mu auto

  • #10 28 Kwi 2013 14:42
    jokerro
    Poziom 33  

    popatrz w parametry i napisz co tam widzisz.
    czas wtrysku,temp,podcisnienie w kolektorze,sonda itp

  • #11 28 Kwi 2013 14:47
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    do kolegi sandamiano,
    podejrzewam że sterownik mógł paść przez zwarcie które spaliło ten bezpiecznik.
    zajmuje się dorywczo sprzedażą używanych seicent i nigdy nie miałem takigo przypadku

    Dodano po 2 [minuty]:

    ok zrobię dziś programem który mam u siebie ale nie wiem czy będzie prawidłowy odczyt, kupiłem jakiś program na allegro i nie potrafi się skomunikować z ECU ale poprzez symulację to robi
    jeżeli dziś mi się nie uda to jutro zrobię pomiary i wrzucę je tutaj

    Dodano po 2 [minuty]:

    mam nadzieję ze w 100% jest to usterka elektryczna bo mechniczna nie za bardzo wiem jaka

  • #12 28 Kwi 2013 14:56
    sandamiano
    Poziom 28  

    Bezpiecznik 20 A nie zasila obwodów samego sterownika a podaje plus (poprzez czerwony przekaźnik) na wtrysk, zawór evap, cewki zapłonowe pompę paliwa i podgrzewacz sondy. Sterownik kluczuje jedynie cewki przekaźników a tam jest inny bezpiecznik - 7.5 A.Tak więc szukałbym nie winy sterownika a w instalacji tych podzespołow

  • #13 28 Kwi 2013 14:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Program masz w moim podpisie, kabel - najtańszy VAG-COM z przejściówką. FIAT/Multi ECU Scan robi tylko 1.1 MPI na IAW-49F, Ty masz 1.1 SPI na IAW-16F.

  • #14 28 Kwi 2013 15:18
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    dziękuję za program, chyba zaraz pójdę do garażu i będę działał, kabel mam

    Dodano po 2 [minuty]:

    bezpieczniki wszystkie sprawdzaliśmy, wszystkie są dobre

    Dodano po 13 [minuty]:

    do kolegi sandamiano
    jakie masz na myśli podzespoły?

  • #15 28 Kwi 2013 15:34
    sandamiano
    Poziom 28  

    Okablowanie plusowe cewek zapłonowych, wtryskiwacza itp. Może gdzieś kabel jest naderwany i dotknął do masy. Bezpiecznik 20A sam z siebie się nie spalił. Możliwe że również pompa paliwa się zaciera i ma większy pobór prądu. To by też miało sens ten kangurek - wtedy wyszło by to w badaniu ciśnienia paliwa - manometrem. U mechanika ze 20 zł . Ale bezpiecznik się spalił u kolegi nie u Ciebie więc badaj programem .

  • #16 28 Kwi 2013 15:40
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    kurcze na warsztat ten sej nie dojedzie bo co dziwne to jak się go odpali to chodzi ok, marchewka gaśnie wrzucam bieg i auto gasnie. jak daje maks gazu wariują obroty puszczam na bieg i auto przygasa, wciskam sprzegło odzzyskuje obroty
    bezpiecznik podejrzewam spalił się przez przekaźnik czerwony, ale zeby 20A się spaliło to poszeł nie zły prąd.
    podepne program

  • #17 28 Kwi 2013 15:50
    1078231
    Usunięty  
  • #18 28 Kwi 2013 15:53
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    mówisz o podciśnieniu? od spodu wychodzi wężyk z podciśnienia obok skrzyneczki z przekaźnikami po prawej stronie?

  • #19 28 Kwi 2013 15:57
    jokerro
    Poziom 33  

    Motronic napisał:
    sandamiano napisał:

    Skoro usterka prosta do usunięcia to po co mechanik?

    Bo mechanik bedzie miał łatwiej. Zainteresował bym sie tylko takim jednym podzespolikiem dokręconym na trzy śruby do takiej blachy.


    dlatego pisalem zeby go sprawdzic w parametrach i bedzie wszystko wiedział

  • #20 28 Kwi 2013 15:58
    1078231
    Usunięty  
  • #21 28 Kwi 2013 16:00
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    możesz rozwinąć swoją myśl kolego Motronic?

  • #23 28 Kwi 2013 16:02
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    ładnie, miernik mam. może dla Ciebie to proste ale narazie nie wiem o czym mówisz? jak ten podzespolik się nazywa o którym mówisz?

  • #24 28 Kwi 2013 16:04
    1078231
    Usunięty  
  • #25 28 Kwi 2013 16:06
    piotrpiotr2007
    Poziom 9  

    z taką radą już mi pomogłeś... dziękuję


    Witam wszytkich ponownie,
    niestety program podany przez kolegę TZOKa nie zadziałał na miomi kompie, być może dlatego że vista jest... wszystkie porady cenne ale sej dalej stoi w garażu.
    czy mam zamknąć temat, proszę o podpowiedz
    pozdrawiam wszystkich

    Witam wszystkich, chiałem powiedzieć że uszkodzony był komputer sterujący, jakas maskra ale udało się, seicento jeździ jak nowo narodzone. Dziękuję wszystkim za pomoc
    pozdrawiam

  • #26 28 Kwi 2013 17:41
    tzok
    Moderator Samochody

    Odłącz wtyczkę od MAP, zaślep wężyk i powinno dać się jechać.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME