Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Amatorska instalacja fotowoltaiczna opinie.

skorpion123 28 Apr 2013 11:27 6936 7
    skorpion123
    Level 10  
    Witam chciałbym wybudować własną elektrownię do ogrzania wody 100l. Jestem amatorem i nie chciał bym spalić domu dlatego jestem tutaj z moimi pytaniami, w jaki sposób mogę połączyć bezpiecznie urządzenia.
    Chciałbym połączyć 4 panele fotowoltaiczne 240W 37V bezpośrednio do inwentera prądu invatech 2x650 i do grzałki z termostatem w bojlerze 1500W . Czy to jest możliwe ? W jaki sposób łączyć panele szeregowo czy równolegle (i jakim przewodem o średnicy 4mm czy 6mm)? A może zrezygnować z tego inventera i kupić grzałkę z allegro 2x 500W ale jak zabezpieczę bojler jak nie mam termostatu w grzałce?
    I
    Panel -
    Panel - szeregowo inwenter
    Panel - czy równolegle - 2x650 - grzałka z termostatem 1500W
    Panel -

II
    Panel -
    Panel - szeregowo
    Panel - czy równolegle - grzałka 2x500W i jakie zabezpieczenie?
    Panel -
    memek
    Level 17  
    Nie wiem czy jest sens takiej instalacji. Z tych paneli nie wyciągniesz więcej niż 300- 350W i to w bardzo słoneczne dni. Jeśli to ma służyć tylko podgrzewaniu wody to może lepiej pomyśleć nad kolektorem słonecznym.
    kitolcio
    Level 17  
    @memek i tu się mylisz.
    4 szt paneli 240Wp to prawie 1 KW max, więc nie jest to mało.
    Mam łącznie 1,25 KW paneli podłączonych szeregowo i wpiętych w grzałkę 1 KW w bojlerze 140l w ciągu całego dnia słonecznego temperatura osiąga nawet ponad 70*C, to przy mniejszym zbiorniku można się pokusić o stwierdzenie, że u kolegi może być podobna temperatura a może i wyższa.
    Dziś był dzień całkowicie zachmurzony, padał deszcz i było zimno (około 14 stopni) i pomimo to woda ogrzała się o około 5 stopni.