Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRIGGS STRATTION VANGUARD - regulator napięcia

28 Kwi 2013 11:28 7095 14
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich na forum
    Moje zapytanie jest odnośnie regulatora w zeszłym roku podczas koszenia nieraz zapalała się kontrolka ładowania ale na wyższych obrotach gasła a w tym roku pierwsze koszenie i cały czas świeci czytając różne forum nie bardzo znalazłem pokrewne tematy. Ale moim pierwszym sprawdzeniem było podłączenie miernika pod akumulator i po zapaleniu silnika jest około 12,36V to chyba za mało (14,4V) Z tego co wyczytałem jest to regulator razem z diodą czyli oprócz alternatora(te uzwojenia tak nazywają) jest tylko ta kosteczka zwana regulatorem ,czy może być przyczyna związana z czymś innym lub jak można sprawdzić ten regulator .Jeżeli ma ktoś propozycje z chęcią skorzystam Pozdrawiam
    do regulatora przychodzą dwa żółte kable z alternatora i jeden czerwony
    BRIGGS STRATTION VANGUARD - regulator napięcia
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    Sprawdziłeś wszystkie połączenia kabli, (kostki, konektory, itp.) czy nie są zaśniedziałe, nie dopięte ?
    Sprawdź czy napięcie dochodzi do regulatora.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    żeby sprawdzić napięcie wychodzące z alternatora należy wpiąć jak do gniazdka miernik bo tam wychodzą dwa przewody , domyślam się że jest tam prąd przemienny ,czy dobrze myślę ?
  • Poziom 42  
    Sprawdź połączenie regulatora i aku z masą. W zasadzie powinno to być połączenie kablowe, ale często niektórzy producenci sobie upraszczają...
    Jak to nie pomoże, to odepnij wtyczkę z żółtymi kablami kablami. Zmierz rezystancję na kablach idących do alternatora:
    a) między nimi
    b) do masy silnika
    Podaj wyniki.
    Zapal silnik i zmierz napięcie przemienne na tych kablachprzy kilku(bieg jałowy, średnie i max) RPM.
    Do wtyczki podłącz dwie żarówki 12V 21W połączone w szereg (lub jedną 24V) dla bezpieczeństwa i znowu pomiary napięcia.
    Podaj wyniki.
  • Poziom 9  
    jacek63 parametry jakie zmierzyłem
    nap. na biegu jałowym około 14,5V
    nap. ponad połowa obrotów 20V
    rezystancja alternatora 0,4 ohm
    napięcie za regulatorem chyba brak bo wskazuje w mV
    jeżeli dobrze pomierzyłem tą rezystancje , tylko takie pomiary bo nie mam żarówek
  • Poziom 42  
    Czy sprawdzałeś połączenia masy jak pisałem ????
    Jaka rezystancja do masy?
    Bądź łaskaw robić i opisywać dokładnie to, co ktoś sugeruje.

    Wygląda, że regulator kaput.
    Teraz pytanie: co chcesz robić? Są trzy możliwości:
    1. Kupujesz nowy regulator. Najprostsze i najdroższe rozwiązanie.
    2. Kupujesz regulator od Quada. Tańsze ale może wymagać prowadzenia "badań porównawczych" i obarczone ryzykiem spalenia nabytego regulatora.
    3. Naprawiasz istniejący regulator. Wymagane spore umiejętności manualne (usunęcie masy zalewowej), znajomość elektroniki, posiadanie lutownicy (itp.) oraz ...sporo czasu.
  • Poziom 9  
    rezystancji do masy nie pisałem bo nic mi nie wyszło podłanczałem kolejno do dwóch przewodów i do masy i nic . A zabiorę się do wydłubywania tej masy u mnie jest przezroczysta i wszystko widać nie ma nic spalenego i nie wiem czy wymieniać wszystko za dużo tego tam nie ma
  • Poziom 42  
    Pisz po polsku z kropkami i przecinkami. Ciężko czytać to co napisałeś! Może być to odbierane jako lekceważenie chcących ci pomóc...
    Nie zakładaj że ktoś się domyśli twoich intencji. Jak rezystancja wyszła nieskończona, to napisz(!) a nie pomijaj ważnej informacji o tym że nie ma zwarcia cewki/kabli do masy.
    Z tym wydłubywaniem to byłbym bardzo ostrożny. Można coś uszkodzić w sposób niewidoczny i mieć więcej problemów niż wcześniej...
    Wymiana wszystkich elementów nie ma sensu ani, z reguły nie jest możliwa, ponieważ będzie trudno określić wartości części elementów.
    Trzeba by zacząć od narysowania schematu układu a po jego analizie wylutować i "omierzyć" podejrzane elementy. Chodzi o to, że z reguły trudno kupić dokładnie takie elementy jakie były w oryginale. Schemat i jego analiza pozwolą dobrać zamienniki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jack63 napisał:
    Pisz po polsku z kropkami i przecinkami.

    maniek763 OBOWIĄZKOWO, używając funkcji [ZMIEŃ] i [PISOWNIA] poprawisz swoje posty!
  • Poziom 9  
    Obszukałem internet i nie znalazłem schematów . Posiadam silnik brigss Vanguard 16KM w traktorku castelgarden , kiedyś dzwoniłem w innej sprawie do serwisu oni nic nie udostępniają tylko zamawiają nowe części więc będzie ciężko . Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Jaką podjąłeś decyzję? Dałem trzy propozycje. Co wybrałeś?
    Schematu regulatora na 99% nie znajdziesz. :cry: Musiałbyś go odtworzyć "z natury".
    Proponuję zakup regulatora od Quada. Ma to byc regulator jednofazowy szeregowy (nie może to byc regulator równoległy czyli stratny) do tzw. cewki bezmasowej.
  • Poziom 9  
    Wybrałem naprawić stary tylko jestem uzależniony od trawy która teraz szybko rośnie dzisiaj jak pozwoli pogoda będzie koszenie i mam tydzień do następnego. A jak określić wartość amperową regulatora bo u mnie nie ma żadnego numeru
  • Poziom 42  
    Z danych prądnicy. Powinny być informacje o jej mocy.
    Ew. robiąc pomiary prądu pod różnymi obciążeniami, ale ty nawet żarówek nie masz...
    Trzeba kupić regulator jw. od Quada z pradnicą o jak największej mocy.
    Przeszukaj forum był temat regulatora do motocykla. Kolega (chyba???) 1robert naprawiał regulator, ale z braku czasu zakupił nowy od Quada.
  • Poziom 9  
    Sprzedałem stary kupiłem nowy.