Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar wartoci PWM - czas trwania impulsu

Polders 28 Kwi 2013 13:16 3222 14
  • #1 28 Kwi 2013 13:16
    Polders
    Poziom 10  

Witam, korzystam z takiego urządzenia http://sklep.avt.pl/p/pl/48560/regulator+impulsowy++-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html, daje ono sobie świetnie rady przy sterowaniu zaworów PWM`em. Problem się jaki powstał to taki, że nie mogę dokładnie zmierzyć jaki jest dokładny impus wypełnienia. Chciał bym odczytywać ów sygnał w wartościach procentowych czyli np. 40 do 60 czas otwarcia jest pierwszy, a czas zamknięcia drugi.

Proszę o jakąś podpowiedź gdzie mogę tego szukać bo jestem zielony i nie wiem jak to ugryźć.

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie.

0 14
  • #2 28 Kwi 2013 13:33
    janszy3643
    Poziom 29  

Wystarczy zwykły oscyloskop.

0
  • #4 28 Kwi 2013 15:43
    jarek_lnx
    Poziom 43  

Można przebieg prostokątny z wyjścia uśrednić układem RC i zmierzyć napięcie woltomierzem, napięcie to porównać z napięciem zasilania, z tego wyliczyć wypełnienie.

0
  • #5 28 Kwi 2013 21:14
    Polders
    Poziom 10  

Korzystam w tej chwili z oscyloskopu ale to jest wartość szacunkowa. A ja potrzebuję dokładnej infrmacji.

To urządzenie któro pokazałem ma 2 częstotliwości do wyboru 25 i 400 Hz.

0
  • #6 28 Kwi 2013 22:26
    kaka0204
    Poziom 28  

Polders napisał:
    Korzystam w tej chwili z oscyloskopu ale to jest wartość szacunkowa

Kolego... W czym problem? Rozciągnij przebieg na cały ekran i wtedy będziesz mógł zrobić pomiar dość dokładnie. Jest to oscyloskop analogowy, czy cyfrowy?

0
  • #7 29 Kwi 2013 12:12
    janszy3643
    Poziom 29  

Polders napisał:

Korzystam w tej chwili z oscyloskopu ale to jest wartość szacunkowa.

Jak wartość szacunkowa jest to najlepsza metoda, jeżeli oczywiście potrawisz odczytać jednostki na osi czasu "X"