Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda vt600 - brak ładowania na wysokich obrotach

motomajster 28 Kwi 2013 15:53 2427 6
  • #1 28 Kwi 2013 15:53
    motomajster
    Poziom 8  

    Mam problem z ładowaniem w hondzie vt 600 1988rok. Na wolnych obrotach ładowanie jedst na poziomie 14,0 - 14,5V ale im obroty wyższe tym ładowanie słabsze, schodzi do do napięcia jakie jest w akumulatorze. wymieniłem, regulator nic się nie zmieniło, no to wymieniłem prądnice, ku mojemu zdziwieniu także nic to nie dało. Wymienione części są fabrycznie nowe.
    No to sądziłem, że coś w instalacji jest nie tak, podłączyłem akumulator bezpośrednio za regulatorem, odłączając od niego całkowicie instalacje elektryczną, silnik i cała instalacja pracował na osbnym akumulatorze. Ładowanie także wyglądało bez zmian.
    Ma ktos może jakieś pomysły co z tym zrobić? Mi się pomysły skończyły.

    0 6
  • #3 28 Kwi 2013 22:41
    cyborg39
    Poziom 24  

    Wyrzuc kostke pomiędzy przewodami alternatora a regulatorem, tzn po prostu zlutuj je na stale z pominieciem kostki. Wyjscie plusowe i minusowe z regulatora odetnij od instalacji i polacz bezpośrednio z akumulatorem-ale tez bez kostki, po prostu polutowane przewody z oczkami na końcu. Robilem tak w kilkunastu starszawych japońskich motocyklach, oni nie przylozyli się do zabezpieczenia instalacji elektrycznych przed wilgocią i wszystkie polaczenia sniedzieja

    0
  • #4 30 Kwi 2013 23:49
    motomajster
    Poziom 8  

    regulator taki jak w oryginale. Po zalutowaniu połączeń nie ma wielkiej różnicy, jakieś 0,2V większe ładowanie. Wczoraj mierzyłem u kolegi w magnie ładowanie. Na wolnych 14,7V a na wysokich do 14V spada. Ale magna śmiga już drugi rok bez doładowywania aku więc jest ok u niego. A może to wina akumulatora? Jakieś zwarcie robi albo coś? I tak muszę kupić nowy. Dam znać co się zmieni na nowym aku.

    0
  • #6 02 Maj 2013 22:30
    cyborg39
    Poziom 24  

    W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla

    0
  • #7 22 Maj 2014 07:18
    motomajster
    Poziom 8  

    Temat się rozwiązał po wymianie akumulatora. Wartości ładowania oscylują pomiędzy 14-14,5.

    0