Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

GRZMICH 28 Kwi 2013 16:37 13056 0
  • #1 28 Kwi 2013 16:37
    GRZMICH
    Poziom 1  

    Po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów zapalił mi się na desce rozdzielczej komunikat/czerwony rysunek oliwiarki i co jakiś czas brzęczący/piszczący sygnał.
    Generalnie komunikat może oznaczać zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku.

    Silnik w aucie pracuje cicho i równo, tj. po pojawieniu się w/w komunikatu nie było rzadnych zmian w pracy silnika, w stylu głośniejsza lub nierówna praca itp.
    Podłączenie auta pod komputer jest w tym momencie zbyteczne -wydasz 50 zł i komputer nic tutaj nie pokarze/u mnie nie pokazało rzadnych błędów ale powiedziano mi, że bez sprawdzenia ciśnienia w silniku informacja z kompa jest niepewna tj. nie daje 100% pewności że ciśnienie jest w porządku.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Auto kupiłem niedawno więc dałem go do warsztatu żeby dokładnie mi go przejrzeli i porobili wszystko co jest niezbędne przed założeniem gazu, więc rzeczy wiązane z ewentualnie niższym ciśnieniem oleju w stylu:
    wyczyszczenie odmy, przepustnicy, ssaka, smoka, nagaru w misie olejowej zostały wykluczone.

    Zmieniony został również filtr oleju oraz olej silnikowy na 5W30 (do silników w moim modelu czyli 1999/2000r zalecany jest spec. 503). Gęstszy olej tj. 10W40 jest dobry dla silnika ale z czasem może okazać się niekoniecznie dobry dla turbiny -zwłaszcza w okresie zimowym i przy małych przebiegach, więc ogólnie jeśli wiemy, że nie był lany 10W40 to lepiej go nie stosować i zalać syntetyk czyli 5W30.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Polecam książkę "Sam naprawiam samochód" Autorstwa: H.R.Etzold, Wydawnictwa WKŁ, niestety chyba nie występuje w wersji e-booka (co dawłoby możliwość przeszukiwania po hasłach i łatwego odnalezienia tematu -dla mnie pomocne bo nie jestem mechanikiem i czasem musiałbym przeczytać pół książki żeby znaleźć to co mnie interesuje w odpowiednim rozdziale;)

    Temat został omówiony na str. 115 i nast. i podsumowując wynika z tego, że należy to diagnozować w następujący sposób:
    - po uruchomieniu zapłonu poczekać aż pogasną wszystkie lampki,
    - zgaśnie również komunikat OK
    - i jeśli po tym jak zgaśnie komunikat OK poczekamy jeszcze chwilę i zapali się symbol czerwonej oliwiarki, który podczas jazdy czasami nam mrugał i piszczał to może być lipa (pompa olejowa lub zawór regulacyjny, panewki -wtedy głośniej pracuje i/lub panewki na wałku pośrednim -te nawet jeśli są uszkodzone to podobno nie hałasują
    - jeśli po tym jak zgaśnie komunikat OK poczekamy i symbol czerwonej oliwiarki się nie zapali to wszystko powinno być w porządku -wymieniamy czyjnik ciśnienia oleju i komunikat nie powinien się już pojawiać:)




    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    W załączeniu dodaję zdjęcia tego czujnika zdjęcia od 1-5 (te z czarnymi kółkami są robione z kanału bo inaczej raczej się nie uda odpiąć tego zatrzasku -czujnik to koszt ok. 30 zł) oraz zdjęcia od 6-7 -czujnik poziomu, temperatury i jakości oleju, który przy okazji również warto wymienić -ten czujnik lepiej założyć oryginalny bo zamienniki po krótkim czasie potrafią pokazywać błędy, koszt oryginalnego to ok 100 zł). Polec.B-stok Wojskiego oraz Moniuszki części Bosch.

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

    Audi A3 1.8 t -kontrolka oleju oliwiarka i brzęczący / piszczący sygnał

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME