Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A 3 2002r klimatronic nie załącza sprężarki

28 Kwi 2013 21:59 8538 10
  • Poziom 7  
    Witam zakupiłem A 3 z 2002 r z klimatronikiem ,jednak okazało się że klima nie działa- brak czynnika w układzie ,po nabiciu niestety nie startuje po zmierzeniu napięcia na wtyczce sprężarki pokazuje napięcie 6,3 V czy to normalne? pomoć na być 12 V, po podpięciu pod kompa pokazuje błąd silniczka klapy nawiewu V 71 potencjometr G113 czy to jest powód że sprężarka nie startuje?po włączeniu klimatronika podnoszą się obroty silnika po czym opadają ,wentylatory nie włączają się , proszę o pomoc w ustaleniu usterki .z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    A jak zmostkujesz przekaźnik sprężarki to co się dziej ?
  • Poziom 7  
    Jeszcze nie dotarłem do tego punktu ,wiem że ten przekażnik jest pod kierownicą ale nie wiem gdzie dokładnie ,jutro spróbuje tylko nie wiem co z czym mostkować?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Błąd zespołu nastawnika klapy rozdziału nie ma wpływu na załączanie sprężarki, co innego gdy siedzi czujnik na parowniku. Czym mierzyłeś napięcie na wtyczce? Ja to robię żarówką halogenową 20 Wat. Mały próbnik lub miernik mogą nie wskazywać właściwych wartości z uwagi na sterownik klimy i wentylatorów. Ostatnio miałem borę z takim właśnie objawem, że napięcie na małym próbniku pulsowało, a po podpięciu wiekszej żarówki było ok. Tak sterownik sprawdza czy nie ma zwary na sprzęgle lub zaworze kontrolnym.

    Teraz pytanie czy masz przy kompresorze sprzęgło elektromagnetyczne czy może zawór kontrolny w bloku sprężarki.
    Ile pinów ma czujnik na przewodzie wysokiego ciśnienia, i w którym miejscu jest ulokowany.

    Jakie masz wentylatory, odepnij wtyczkę i zobacz ile idzie kabli do nich. Bardzo lubią siadać i nie opłaca się ich naprawiać.

    Zobacz czy masz pod akumulatorem moduł sterowania wentylatorami, on steruje też kompresorem. Jeśli go nie masz przekaźnik klimy masz jak drugi licząc od prawej strony gniazd.

    Zobacz czy nie świeci kontrolka ECO na klimatroniku, i nie daje się wyłączyć.

    Pytań dość dużo, tak jak wariantów układów klimatyzacji w Audi, postaram się pomóc.

    Dodano po 15 [minuty]:

    A i jeszcze jedna uwaga. Kompresory bez sprzęgła, te z zaworem kontrolnym, bardzo lubią się zrywać. Nie wiem jaki masz typ u siebie ale jeśli masz tą z zaworem, to zobacz czy kręci się cała tacza oraz czy śruba na środku sprzęgła się nie odkręciła i czy w ogóle tam jeszcze jest. Te cholerstwa są tak robione że w przypadku jak siada wentylator i ciśnienie w układzie rośnie to te sprzęgiełka się zrywają. Tak samo jak w przypadku zblokowania tłoczków. Sprężarki takie nie posiadają sprzęgła elektromagnetycznego lecz własnie zawór kontrolny, napęd całej sprężarki chodzi cały czas, nawet jak nie używasz klimy i dlatego są takie awaryjne.
  • Poziom 43  
    Piotr Ziemowit napisał:
    napęd całej sprężarki chodzi cały czas, nawet jak nie używasz klimy i dlatego są takie awaryjne.

    Jak sie zapuści instalacje to sie psuje.
  • Poziom 13  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Piotr Ziemowit napisał:
    napęd całej sprężarki chodzi cały czas, nawet jak nie używasz klimy i dlatego są takie awaryjne.

    Jak sie zapuści instalacje to sie psuje.


    Dokładnie tak. Jak siada sprężarka i zasyfi się układ, to konieczne jest płukanie układu i wymiana skraplacza (w większości przypadków nie da się jej wypłukać)
    Ci co sprzedają kompresory żądają od serwisu faktury za skraplacz oraz bardzo często na zawór rozprężny, inaczej nie uwzględnią reklamacji w przypadku awarii kompresora.
  • Poziom 43  
    Piotr Ziemowit napisał:
    żądają od serwisu faktury za skraplacz

    A jak można tak zasyfić skraplacz żeby go nie wyczyścić?
    Przecierz to zwykła chłodnica, czynnika.
  • Poziom 7  
    Witam ,odpowiadając na pytanie Piotrka więc czujnik ciśnienia zanajduje się pod sprężarką/dolny prawy narożnik / i dochodzą do niego dwa kable mierzyłem napięcie 12,6 v po mostkowaniu nic się nie zmieniło,posiadam sterownik pod akumulatorem o symbolu 1JO 919 506L nie wiem czy on steruje wentylatorami czy też ma coś wspólnego z sprężarką ,do dwóch wentylatorów dochodzą po 3 kable,według mnie sprężarka ma sprzęgło obraca się tylko koło wielorowkowe środek stoi ,na klimatroniku nie świeci się Eco ,po włączeniu klimatronika silnik podnosi obroty nie słychać sprzęgła sprężarki i nie załączają sie wentylatory teraz bo jak kupiłem samochód to wentylatory się załączały jednak teraz już nie po około 30 sekundach obroty spadają ,odkręciłem obudowę pod kierownicą szukając przekażnika niestety nie wiem jaki ma numer
  • Poziom 13  
    Więc jeśli o włączeniu klimy podnoszą się obroty silnika, to znaczy że warunki są spełnione (jest czynnik i odpowiednie ciśnienie) Tylko dziwi mnie to że czujnik ma tylko dwa piny, szukaj jeszcze jednego. Jak masz moduł pod aku to przekaźnika nie szukaj bo go tam nie ma. Wentylatory maja dwa biegi, po włączeniu klimy powinny chodzić na wolnym biegu. Wentylatorami steruje ten sam moduł co kompresorem, czyli ten po aku. Wejdź pod auto, wypnij obie wtyczki, wyczyść i spryskaj kontaktem. Do kompresora dochodzą przewody zielony i brązowy, są trochę grubsze od pozostałych. Zobacz stan wtyczek i przewodów idących do sprzęgła kompresora, w tych wariantach przewody lubią gnić, szczególnie te co idą pod podstawą akumulatora. Zmierz oporność na cewce sprzęgła, tylko pamiętaj że włączona jest tam równolegle dioda gasząca napięcie indukowane. Podłącz bezpośrednio cewkę kompresora do aku i zobacz czy rusza środkowa tacza.
    Zrób to co piszę i daj znać ja w miedzy czasie poszukam schematu tego modułu. Trzeba by sprawdzić czy sterownik dostaje polecenie włączenia kompresora.

    Jak sobie nie poradzisz to możesz wpaść do Oławy, zaglądniemy na warsztacie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Piotr Ziemowit napisał:
    żądają od serwisu faktury za skraplacz

    A jak można tak zasyfić skraplacz żeby go nie wyczyścić?
    Przecierz to zwykła chłodnica, czynnika.


    Uwierz mi że z reguły nie dają się wyczyścić. Kiedyś konstrukcje chłodnic były robione na zasadzie wygiętej rurki z żeberkami, te dało się skutecznie wyczyścić. Teraz robią tak samo jak konstrukcje chłodnic wodnych, jak któreś sekcje są zapchane to płyn idzie innymi i mało co ruszy. Potem taką chłodnice wkładasz do autka z nowym kompresorem i po krótkim czasie masz znowu syf i niebezpieczeństwo awarii sprężarki. Olej dodawany do układu ma silne działanie czyszczące i powoli rozpuszcza syfy w układzie. Dlatego należy wybić sobie z głowy montowanie używanych skraplaczy, nie ma to sensu. Złomiarze nawet nie zabezpieczą ich po demontażu przed kurzem i wilgocią.
  • Poziom 7  
    Sprawdzałem podłączyć napięcie bezpośrednio we wtyczke sprzęgłą sprężarki do aku nic nie ruszyło nie wiem czy dobrze to zrobiłem dwa kable do aku plus i minus do dwóch bolców we wtyczce ,odpiołem sterownik pod aku przemyłem i też nic natomiast kiedy jest klima wyłączona to we wtyczce do sterownika gdzie jest więcej tych pinów w drugim po prawej stronie i trzeciej od tyłu z drudiej strony jest stałę napięcie kiedy włączam klimatronik pojawia się napięcie na czwartym pinie po prawej stronie czyli sygnał idzie z klimatronika na sterownik/tak mi się wydaję/ znalazłem też drugi czujnik który znajduje się na przewodzie klimy po lewej stronie pod szybą jest tam 3 piny
  • Poziom 13  
    Kolego masz walniętą cewkę sprzęgła kompresora. Musisz to wymienić. Potem szukać reszty uszkodzeń. W tej sytuacji podłącz pod wtyczkę co idzie do kompresora, zamiast cewki żarówkę 12v 20-30 wat. Zobaczysz że zaświeci :-)
    Jak byś potrzebował pomocy z częściami to coś z szefem poszukamy. 785-098-196.