Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bląd podczas wyłączania połącz - WiFi - trzeba wylączyć i zalączyć na nowo

28 Kwi 2013 22:02 1800 10
  • Poziom 11  
    Witam
    Przedstawię problem:
    Od jakiegoś czasu w laptopach zaczął pojawiać się problem związany z połączeniem przez WiFi. Po załączeniu wyskakuje że sieć została połączona z laptopem lecz po odpaleniu przeglądarki (Mozilla, Explorer itd.) wyskakuje błąd połączenia z siecią czytaj jej brak. Jedyny sposób jest rozłączyć się przez okienko pokaż sieci bezprzewodowe - wybranie danego połączenia rozłączenie i ponowne połączenie. Dodatkowym problemem jest komunikat który zaczął pojawiać się od tego właśnie czasu "Błąd podczas wyłączania połącz" (załącznik)
    Bląd podczas wyłączania połącz - WiFi - trzeba wylączyć i zalączyć na nowo
    - jeśli chce wyłączyć bezpośrednio kartę przez okienko "połączenia sieciowe" - jedyny możliwy sposób to wejść przez:

    Mój komputer-> właściwości -> sprzęt ->menadżer urządzeń ->karty sieciowe

    Dopiero wtedy można zresetować kartę.
    Niestety nie wiem co dalej z tym zrobić?
    Problem pojawił się niedawno - nie znalazłem odpowiedzi na dany temat.

    Laptopy z Windows XP Sp3
    Routery:
    1.Główny z połączeniem od TPSA-Orange:TD-W8901G
    2.TL-WR1043ND
    3.TL-WR740N
    4.Swith
    5.Brama Cisco - problem również z nią tzn co jakiś czas traci połączenie z routerem przez co nie da się dzwonić - jedyny sposób to wyłączenie na ok 3h i ponowny rozruch - problem od czasu kiedy w laptopach zaczął występować problem z połączeniem WiFi.

    Połączenie poprzez kabel bez problemów z działaniem.
    Podczas połączenia przez WiFi przy pierwszym rozruchu laptopów:
    Aktywność:
    pakiety wysłane i odebrane - cały czas licznik rośnie lecz strony internetowe sie nie ładują.
    Start -> uruchom -> cmd -> ping www.elektroda.pl
    pakiety utracone.

    Niestety moje pomysły na rozwiązanie tego problemu się skończyły :( i przyznam że jest to dość uciążliwy problem za każdym razem rozłączanie i ponowne połączanie się z siecią. Sieć śmigała bez problemów ok 2lat a problem pojawił się jakieś 3miesiące temu.

    Starałem się jak najdokładniej opisać problem lecz jeśli informacje są zbyt szczątkowe oczywiście postaram się w miarę możliwości postępować wg zaleceń użytkowników.

    Dziękuje za pomoc w rozwiązaniu problemu.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    1. Jak masz podłączone routery do głównego (jakimi gniazdami)?
    2. Jak podłączona brama Cisco i gdzie?
  • Poziom 10  
    Na początek sprawdziłbym wersje oprogramowania na routerze - routerach - jeżeli jest opcja to aktualizacja. Kolejna sprawa to zmiana kanału na którym nadają - być może mocno zaszumiony... Sprawdziłbym inne szyfrowanie - ewentualnie bez. W akcie desperacji pewno skombinowałbym jakiś inny laptop i na nim przetestował - lub jakieś live cd. Co jeszcze - nie napisałeś z którym routerem (AP) się łączysz i czy problem występuje przy obu. No i ostatnie co mi do głowy przychodzi to wyłączenie QSS czy WPS.
    Życzę powodzenia i pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    wiec podłączony poprzez kable RJ45
    TD-W8901G->łączy się z :
    i TL-WR1043ND -> Switch i brama w osobnych gniazdach
    i TL-WR740N

    Co do oprogramowania to jest aktualne na routerach i prawde powiedziawszy nie było z nim problemów.
    A podczas podpinania niedawno TL-WR740N podałem mu nr 192.168.1.100(lub był taki przydzielony nie pamiętam - przez co routery tak jak by zaczęły się "gryźć" miedzy sobą) a ten nr był nadany już TL-WR1043ND i tu pojawił się wtedy problem. Zaraz zmieniłem na 192.168.1.150 ale problem wystąpił dalej.

    Mógł bym poprosić o jakieś pomoce odnośnie szyfrowania, live cd, QSS i lub WSP.

    Przy łączeniu się z dowolnie którym routerem poprzez WiFi problem ten sam.
    Nie bardzo mam jak sprawdzić na innym laptopie - może znajomego któregoś poproszę.


    -------------------------------------------------------------------
    Edit:
    Znajomy przyniósł laptopa :
    łączy się bez problemów za pierwszym razem ale wziąłem wyłączyłem kartę bez problemu się wyłączyła bez komunikatu jak na moich laptopach, ale po włączeniu karty z powrotem laptop łączy się z siecią ale już strony się nie otwierają a pakiety lecą. Dopiero po rozłączeniu z siecią i ponownym połączeniu strony działają.
  • Poziom 39  
    Jak podłączone są routery między sobą?
  • Poziom 11  
    Tak to wygląda - połączenie przez kabel:
    Bląd podczas wyłączania połącz - WiFi - trzeba wylączyć i zalączyć na nowo
  • Poziom 11  
    LAN-LAN - wan nie używany
  • Poziom 39  
    1. Czy w pozostałych routerach sieć ustawiona tak samo?
    2. Czy w pozostałych routerach wyłączone DHCP/
    3. Czy we wszystkich routerach są ustawione inne kanały radiowe WiFi?
  • Poziom 11  
    1. tak
    2. włączone
    główny: IP Address 192.168.1.1
    Starting IP Address 192.168.1.2

    TL-WR1043ND -
    Start IP Address 192.168.1.101
    End IP Address 192.168.1.149
    Default Gateway 192.168.1.100

    TL-WR740N
    Start IP Address: 192.168.1.151
    End IP Address: 192.168.1.199
    Default Gateway: 192.168.1.150

    Lynksys
    Static IP:192.168.1.10
    Gateway: 192.168.1.1

    3.
    główny kanał 1
    TL-WR1043ND - Channel:Auto (Current channel 4)
    TL-WR740N - Channel:Auto (Current channel 11)
  • Poziom 39  
    1. Ustawienia sieci w dwóch pozostałych powinny być takie same.
    2. W głównym przyznajesz stałe IP do MACów LAN dwóch pozostałych.
    3. Ew. (niekonieczne) w dwóch pozostałych, przyznajesz stałe IP głównego MACa
    4. Gateway wszędzie ten sam
    5. Zakres może być inny, ale musi zawierać się w zakresie głównego (np. główny 192.168.1.2 - 192.168.1.254, a pozostałe 4-99 i 101-199)
    6. W pozostałych - poza głównym - DHCP: disable
    7. W pozostałych ten sam Gateway i te same DNSy, co w głównym
    8. SAVE i restart prądowy routerów.
    9. Kanały radiowe OK.
    10. Sprawdzasz...