Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda fabia 1,6 TDI - elektryczna pompa układu chłodzenia

28 Kwi 2013 22:09 7113 10
  • Poziom 16  
    Mam pytanko i proszę o pomoc.
    Po co u licha w tym 1,6 tdi jest ta dodatkowa pompa układu chłodzenia, taka elektryczna tak poniżej chłodnicy oleju.
    Silnik łapie błęda tej pompy i nie ciągnie tylko tak do 2,5 tys obrotów.
    Miał ktoś problem z tą pompą?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    Pompka jest do wymuszenia obiegu przez chłodnice spalin. Zimnych spalin do silnika można podać więcej . jej działanie jest niezbędne do prawidłowej pracy układu recyrkulacji spalin stąd ograniczenie do 2.5.
  • Poziom 13  
    Ta pompa jest właśnie do wymuszenia dodatkowego chłodzenia :-) Silnik łapie błędy pompy pompy przy 2.5 tys bo wtedy się ona załącza. Wymontuj pompę i wyczyść, z reguły zbiera się tam syf. Zobacz czy w ogóle ma przejście. Chyba była to pompa elektromagnetyczna jak się nie mylę.
  • Poziom 16  
    Ach ta ekologia:-)
    Myślę że 2,5 tys obrotów po to by go nie zagrzać za bardzo ale dojechać do celu. Ale w to czy załącza się dopiero po tych obrotach to wątpię, myslę że chodzi raczej cały czas ?
    Ciekawe czy da się to jakoś wyczyścić, czyścił to ktoś może ?, obawiam się że dojście będzie kipskie, niby można to jakoś rozkręcić 3 śrubki (ale czy to realne).
    Pompa wygląda tak jak ta tu na aukcji
    http://allegro.pl/pompa-wody-ibiza-6j-polo-6r-fabia-ii-1-6-tdi-i3195041655.html
  • Poziom 20  
    Pompa chodzi cały czas chodzi o to by zacięgała zimne z chłodncy gdy termostat jest jeszcze zamknięty. Nigdy jej nie czyściłem bo i z czego jak chodzi w czystym płynie. W leonie wymieniałem na nową .
  • Poziom 16  
    Pompa wymieniona na inną ale starą potraktowałem śrubokrętem i młotkiem:-).
    Pompka jest elektromagnetyczna i w sumie powinna być całkowicie bezawaryjna po obejrzeniu tego dziadostwa.
    Uległa zatarciu i po niej. Zatarła się bo dostały się do niej jakieś maleńkie opiłki i stanęła. Poniżej wrzucę fotki obejrzycie.
    Podstawa w autach z takimi pompkami IDEALNIE CZYSTY UKŁAD Z PŁYNEM !!!!!
    Sama w sobie nie powinna się uszkodzić ale jest kilka słabych punktów:
    - zgrzana nie rozbieralna
    - delikatna płytka z cienkimi "drucikami" pinami (drgania mogą spowodować jakąś przerwę między pinem a płytką (niby zgrzane ale...)
    - luz na wirniku skasowany jest po dociśnięciu i zgrzaniu (pewnie jedna mniej lub więcej z cieniutkich podkładek i pompka pochodzi kilkadziesiąt km więcej lub mniej)
  • Poziom 40  
    Taka pompa występuje także w dogrzewaczach od GolfV w górę.
  • Poziom 16  
    Tylko w dieslach 2,0 ??? czy w benzynie i dieslu 1,9 tdi też???
  • Poziom 40  
    dogrzewacze są takie same.
  • Poziom 16  
    Fotki
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d119d8c31df50c06.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e6406e3460962647.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aff91164e60bc87b.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b9441d09bc46466.html

    ośka mi się złamała a skrzydełka połamałem, ale najważniejsze jest widoczne- zanieczyszczenia które zatarły pompę i połączenia płytki z kostką.
  • Poziom 40  
    Typowa jednorazówka jak ponad 90% części automoto i AGD/RTV.