Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kombi VW passat 1.9TD aaz (75KM) 1993 r. niskie obroty -> mruga kontrolka ole

29 Kwi 2013 00:51 5805 17
  • Poziom 9  
    Mam kombi VW passat 1.9TD aaz (75KM) 1993 r. Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem olej w silniku. Miałem Castrol Gtx highmillage 15w-40. Mechanik zmienił mi olej na Castrol Magnatec 10w-40. I super było, palił dobrze, mniej oleju bierze.

    Problem pojawił się dzisiaj: gdy ze średnich obrotów nagle zatrzymuję się na światłach, to mruga kontrolka oleju przy hamowaniu. Wcześniej tego problemu nie miałem. Wcześniej, jeszcze na starym oleju, kontrolka zapalała się po dłuższej jeździe > 130 km/h. Na włączonym ssaniu problem nie występuje.

    Pytania:
    * czy to przez inny olej? czy warto wrócić do 15w-40?
    * co sprawdzić?
    * czy to problem pompy oleju?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzić ciśnienie oleju i raczej się nie łudzić, że pompa....
  • Poziom 23  
    15W40 na 10W40???!!! To nie żaden mechanik tylko PARTACZ! Zmieniaj ten olej biegiem na 15W40 Bo inaczej wypłucze Ci silnik tak, że panewki będziesz wyskrobywał z miski olejowej. Zmień lepiej mechanika, bo inaczej twój passacik już długo nie pożyje.
  • Poziom 9  
    Pawel wawa napisał:
    Sprawdzić ciśnienie oleju i raczej się nie łudzić, że pompa....


    "Nie łudzić się, że pompa...", czyli jak dobrze rozumiem też sugerujesz zmianę oleju na 15w-40? Czy coś innego masz na myśli?
  • Poziom 13  
    ja raczej zamiast w olej zainwestowal bym w nowe panewki korbowodowe 50 z a jak chcesz zaszalec to i w główne 80 zeta + uszczelka miski 30 i robocizna . Dla pewnosci czujnik oleju za 17 zeta i twoje problemy zostana rozwiazane .W kwesti oleju to mimo wszystko silnik turbo wiec olej 10w40 jest leprzym rozwiazaniem niz mineralny 15w40
  • Poziom 23  
    piotrmarczak napisał:
    ja raczej zamiast w olej zainwestowal bym w nowe panewki korbowodowe 50 z a jak chcesz zaszalec to i w główne 80 zeta + uszczelka miski 30 i robocizna . Dla pewnosci czujnik oleju za 17 zeta i twoje problemy zostana rozwiazane .W kwesti oleju to mimo wszystko silnik turbo wiec olej 10w40 jest leprzym rozwiazaniem niz mineralny 15w40
  • Poziom 31  
    Zaraz ktoś z was poleci wlać mu doktora do silnika.
  • Poziom 23  
    A może odrazu niech wymieni cały silnik! Jeżeli silnik połowę swojego życia pracował na minerale, to nie zmienia się na półsyntetyk, bo napewno mu to nie pomoże.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Golf90 napisał:
    15W40 na 10W40???!!! To nie żaden mechanik tylko PARTACZ! Zmieniaj ten olej biegiem na 15W40 Bo inaczej wypłucze Ci silnik tak, że panewki będziesz wyskrobywał z miski olejowej. Zmień lepiej mechanika, bo inaczej twój passacik już długo nie pożyje.


    Możesz wytłumaczyć w jaki sposób zostaną wypłukane te panewki czy to tylko teoria starych mechaników, którzy dobierają olej na podstawie przebiegu auta?
  • Poziom 23  
    Tu już nie chodzi o przebieg auta, tylko o właściwości poszczególnych oleji, silnik pracujący dłuższy czas na minerale jest brudny w środku, magistrale,i wszelkie kanały doprowadzające olej do poszczególnych elemetów mają na ściankach osad. Oleje syntetyczne mają właściwości czyszcząco myjące, w wyniku czego cały brud,syf, zostaje wypłukiwany i osądza się na ruchomych elemetach silnika,w niektórych przypadkach dochodzi do zatkania np. Magistrali doprowadzającej olej do głowicy, co się dzieje dalej to już chyba nie muszę tłumaczyć.
  • Poziom 34  
    Po pierwsze sprawdź ciśnienie oleju manometrem.
    Po drugie posłuchaj kolegów którzy piszą o powrocie do oleju mineralnego.(gęstszego)
  • Poziom 13  
    Tu już nie chodzi o przebieg auta, tylko o właściwości poszczególnych oleji, silnik pracujący dłuższy czas na minerale jest brudny w środku, magistrale,i wszelkie kanały doprowadzające olej do poszczególnych elemetów mają na ściankach osad. Oleje syntetyczne mają właściwości czyszcząco myjące, w wyniku czego cały brud,syf, zostaje wypłukiwany i osądza się na ruchomych elemetach silnika,w niektórych przypadkach dochodzi do zatkania np. Magistrali doprowadzającej olej do głowicy, co się dzieje dalej to już chyba nie muszę tłumaczyć.

    ja zawsze myslalem ze olej polsyntetyczny jest olejem leprzym od mineralnego.
    olej mineralny tylko przyspieszy koniec tego auta , a jak obruci na wale panewki to bedzie po sprawie .Puki co mozesz go jeszcze uratowac tanim kosztem

    Proszę niezwłocznie poprawić pisownię swoich postów!
  • Poziom 9  
    Wszystkim dziękuję za rady. :) W czwartek postaram się zająć autem. Co planuję:
    * Sprawdzę ciśnienie oleju -- sądzę, że rozsądne.
    * Pewnie wymienię olej na 15w-40 -- dużo w prasie motoryzacyjnej i u producentów olejów jest o tym, że zmiany w rodzaju 15w-40 na 10w-40 są niebezpieczne przez wypłukiwanie osadów (np. Link lub tu Link albo tu Link). Ja się nie znam. Ale dziwi mnie brak jednomyślności wśród was w tak podstawowej sprawie. Proponuję, żeby podawać w miarę solidne podstawy swoich opinii.

    Napiszę jeszcze.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W żadnym z artykułów do których dałeś linka nie ma mowy o tym że zmiana z 15W40 na 10W40 jest niebezpieczna.
    Mylicie oleje syntetyczne z półsyntetycznymni.
    Poza tym oleje półsyntetyczne w Polsce to nie są oleje półsyntetyczne tylko mineralne z dodatkami. W większości krajów w Europie prawo pozwala nazywać olej mineralny z dodatkami olejem półsyntetycznym. Jedynie w Niemczech nie można stosować takich praktyk. Takie kombinowanie działa na ludzi bo przecież półsyntetyk jest lepszy od mineralnego i dam więcej pieniędzy za niego a tu się okazuje że to mineralny z dodatkami za który się przepłaciło.
    Przejście z 15W40 na 10W40 nie jest szkodliwe dla silnika.
    Sam przeszedłem z 15W40 na 10W40 i nic się nie stało (Golf 4).
    Powiem Wam że kolega w polo 6N1 AEX przeszedł z 15W40 na 5W40 i również nic mu się nie stało - twierdzi nawet że silnik zaczął ciszej pracować.
    Zmiana oleju z 15W40 na 10W40 lub z 10W40 na 15W40 nie zmieni nic jeżeli chodzi o ciśnienie oleju dla silnika pracującego w jego optymalnej temperaturze.
    Dlaczego? Sprawdźcie sobie sami w normie SAE.
    Stosowanie olejów innych niż przewidział producent (nie chodzi tu o markę) może spowodować uszkodzenie silnika.
    Konstruktorzy projektując silnik dobierają do niego odpowiedni olej tak by film olejowy był odpowiedni dla danych luzów zastosowanych w silniku. Film olejowy o zbyt dużej lub zbyt małej "grubości" może spowodować uszkodzenie silnika - zatarcie, obrócenie panewek itp.
  • Moderator Samochody
    Jeśli nawet na przepracowanym 15W40 po rozgrzaniu silnika zaświecała się kontrolka ciśnienia oleju to nie ma tu o czym w ogóle dywagować.
  • Poziom 9  
    Czekałem trochę, aby przekonać się, czy sytuacja jest w miarę stabilna.

    Co zrobiłem? Otóż:
    1. Zmiana oleju na 15w-40. => Dalej mrugała kontrolka.
    2. Dolałem "Engine doctora" STP => Dalej mrugała kontrolka.
    3. Dolałem drugiego "Engine doctora" jakiejś innej firmy (niestety nie zapamiętałem nazwy) => Kontrolka nie mruga. Od tamtej pory nie zapaliła mi się ani razu podczas jazdy.

    Poziom oleju mam za wysoki, ale wydaje się, że smarowanie jest w porządku. Przez te "Engine doctor's" olej jest znacznie gęstszy. => Zrobione za radą innego znajomego mechanika (chociaż on radził użyć tylko jedną porcję "engine doctora"). Przypuszczam, że następna wymiana oleju będzie na gęstszy "Texaco Havoline Premium 20W-50". Jak z czasem pogłębią się problemy ze smarowaniem, to podobno wystarczy wymienić panewki -- podobno te silniki tam gubią ciśnienie.

    Zatem na razie problem rozwiązany.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Więc silnik po dodaniu "Engine doktora" działa. Jeszcze nie był wymieniany olej, bo teraz tym autem mało jeżdżę. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.