Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rolety Somfy - Grupowanie rolet

greenhorn1 29 Kwi 2013 01:26 3159 2
  • #1 29 Kwi 2013 01:26
    greenhorn1
    Poziom 6  

Witam,

Temat jest pewnie dosyć banalny dla użytkowników tego forum, ale że jestem kompletnym amatorem w sprawach elektroniki i automatyki to proszę o wyrozumiałość.

Moje pytanie dotyczy sterowania rolet - kilka dni temu zainstalowano mi rolety z silnikami Somfy (standard z wyłączeniem przeciążeniowym) i obecnie zastanawiam się nad tym, jak skonfigurować do nich przełączniki. Chciałbym, żeby każda roleta miała swój przełącznik, ale zależy mi też na tym, żeby je połączyć w grupy (np. 1 dodatkowy przełącznik obsługujący 3 rolety).

Dodatkowo (lub zamiast przełączników centralnych) planuję podłączenie przełączników opartych na z-wave, które będą obsługiwały całą grupę. Wiem, że mógłbym podłączyć z-wave do każdej rolety i to rozwiązałoby mój problem, ale mam ich 16 sztuk i koszty takiego rozwiązania mnie przerastają. Czy ktoś mógłby mi doradzić, jakie przełączniki powinienem zastosować? Wiem, że Somfy ma jakieś własne rozwiązania, ale zastanawia mnie, czy jest szansa znaleźć coś tańszego? Jeśli nie, to jak to najlepiej rozwiązać używając przełączników Somfy? Jeśli ktoś ma doświadczenie w temacie, to będę wdzięczny za informację, jak to połączyć z z-wave (centralka VeraLite).

0 2
  • #3 13 Maj 2013 11:50
    Zibiland
    Poziom 13  

Ja zastosowałem właśnie sterowniki DZU do sterowania 7 roletami podzielonymi na dwie grupy: 4 rolety oraz druga 3 rolety. Każda ma indywidualne sterowanie przyciskami oraz centralne. Dodatkowo grupy sterowane są Sterboxem.

Od samego początku borykam się z problemami, sterowniki nie zawsze załapują, jak załapią to są duże późnienia w reakcji miedzy roletami danej grupie.