Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW_Golf_III/1.9TDI(1Z)95' - nieefektywne hamowanie

rayden 29 Kwi 2013 09:38 1344 4
  • #1 29 Kwi 2013 09:38
    rayden
    Poziom 14  

Witam,
    Od pewnego czasu w moim (a w zasadzie już żony) Golfie pojawił się problem
    kiepskiego hamowania. Ok 1,5 roku temu wymieniłem klocki, tarcze (TRW/Brembo)
    po tym odczułem minimalną poprawę ale nie było jakiegoś przeskoku jakościowego.
    Tarcze i klocki powoli się 'kończyły' ale nie były jeszcze zużyte.
    Ale do rzeczy objaw jest taki:
    Jeśli trzeba gwałtowniej przyhamować to samochód zwalnia ale trudno mówić tu o dobrym hamowaniu, jak się wciśnie pedał naprawdę silnie to zablokuje koła (mam wersję bez ABS).
    Tak czy owak nie jest to zachowanie OK. Jeżdżę od dwóch lata Favoritką 91' hamulce szałowe nie są ale są dużo mocniejsze niż w tym Golfie. Czuć po prostu że samochód porządnie zwalnia. Przy przesiadce do Clio II 2001 1.2 to po prostu odlot po naciśnięciu hamulca auto hamuje jak szalone i staje "w miejscu".

Nie wiem co może być przyczyną. Ktoś kiedyś sugerował vacuum pompę. Próbowałem odpiąć wężyk. Na uruchomionym silniku czuję że podciśnienie jest
    (ciągnie palucha jak przyłożę). Nie udało mi się sprawdzić zaworka - chciałem przełożyć od seata szwagra ale węże/rurki są strasznie sztywne i miałem wrażenie że mogą pęknąć

Poza tym:
    Na wyłączonym silniku pedał jest twardy i nie opada, po odpaleniu opada trochę
    ale nie wpada bynajmniej w podłogę.

Sam jestem już głupi co może być. Będę wymieniał teraz przewody hamulcowe (korozja) i chciałem przy okazji zrobić coś z tym hamowaniem.

0 4
  • Sklep HeluKabel
  • #2 29 Kwi 2013 10:04
    cezars65
    Poziom 24